Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?

Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

"Men hvordan kan de påkalle en som de ikke er kommet til å tro på? Og hvordan kan de tro på en som de ikke har hørt om? Og hvordan kan de høre uten at det er noen som forkynner? Og hvordan kan de forkynne, uten at de blir utsendt? Som skrevet står: Hvor fagre deres føtter er som bringer fred, som bringer et godt budskap!. Rom 10, 14-15

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, både ja og nei. Vi må var villige til å erkjene at Jesus er Guds sønn.

9255755[/snapback]

… så den som aldri har hatt noe forhold til Gud, må gi fra seg sin følelse av evne til kontroll over eget liv for å oppnå liv etter døden?

Jeg, for eksempel, som har kommet frem til at Gud ikke bryr seg filla om jeg tror på ham eller ikke (om han nå finnes), skal bli straffet med evig død/evig pine, bare fordi jeg landet på feil konklusjon?

Ali skal straffes med evig død, bare fordi han vokste opp i et samfunn hvor det å falle fra Islam var ensbetydende med dødsstraff?

Naveen skal straffes med evig pine, bare fordi han fant fred hos Shiva?

Sinjen skal straffes med evig død, bare fordi alt han har lært og sett, tyder på at Buddha er veien, lyset og livet?

Du sier at det er to svar; ja og nei; på spørsmålet "er ikke å tro på Jesus fremfor andre guder å underkaste seg?".

Jeg ser bare ett svar.

Lenke til kommentar
Jo, både ja og nei. Vi må var villige til å erkjene at Jesus er Guds sønn.

9255755[/snapback]

… så den som aldri har hatt noe forhold til Gud, må gi fra seg sin følelse av evne til kontroll over eget liv for å oppnå liv etter døden?

Jeg, for eksempel, som har kommet frem til at Gud ikke bryr seg filla om jeg tror på ham eller ikke (om han nå finnes), skal bli straffet med evig død/evig pine, bare fordi jeg landet på feil konklusjon?

Ali skal straffes med evig død, bare fordi han vokste opp i et samfunn hvor det å falle fra Islam var ensbetydende med dødsstraff?

Naveen skal straffes med evig pine, bare fordi han fant fred hos Shiva?

Sinjen skal straffes med evig død, bare fordi alt han har lært og sett, tyder på at Buddha er veien, lyset og livet?

Du sier at det er to svar; ja og nei; på spørsmålet "er ikke å tro på Jesus fremfor andre guder å underkaste seg?".

Jeg ser bare ett svar.

9255840[/snapback]

Gud bryr seg om deg, like masse som han gjør med alle menneskene i verden. Gud straffer ikke deg, det er djelvelen. Gud vil at du skal følge han, så du slipper å gå i døden. Er det så vanskelig og forstå.

Du sier å tro på Jesus fremfor andre guder er å underkaste seg. "Vi er elsker Han, fordi han har elsket oss først."

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor man må tru på gud for å komme til "himmelen" Er det ikke viktigere at man er ommsorgsfull, snakker sant og andre ting som faktisk gjør andre godt?

9255862[/snapback]

Det er viktig, men ingen kan komme til himmelen på egne gjerninger. Hva forbinder du med himmelen? Hvilken himmel snakker du om. Det kan ikke være paradis, for da må du erkjenne deg for Jesus, Guds sønn.

Lenke til kommentar
Gud bryr seg om deg, like masse som han gjør med alle menneskene i verden. Gud straffer ikke deg, det er djelvelen.

9255883[/snapback]

Er ikke Gud allmektig lengre? Hvorfor kvitter han seg ikke med djevelen, først som sist?

9255900[/snapback]

Du er ikke så svært oppdatert du. Les bilbelen, lær mer om det. Så kan du komme tilbake og si hva du mener.

Lenke til kommentar

+ Gud er allmektig. Har sagt det før og sier det igjen: Vi mennesker valgte Gud bort, Gud har aldri valgt oss bort. Vi trodde vi ville greie oss uten Gud. Men som du ser så har vi ikke gjort det. Se på alt i verden, vold osv som skjer. Vi har krig. Vi hater værandre. Tenk hvor flott vi kunne ha hatt det hvis alle kunnet kommet til Himmelen. Tro på Jesus, følg ham. Så får du livet;) Kjempe og tenke på. Flott...:)

Lenke til kommentar
+ Gud er allmektig. Har sagt det før og sier det igjen: Vi mennesker valgte Gud bort, Gud har aldri valgt oss bort. Vi trodde vi ville greie oss uten Gud. Men som du ser så har vi ikke gjort det. Se på alt i verden, vold osv som skjer. Vi har krig. Vi hater værandre. Tenk hvor flott vi kunne ha hatt det hvis alle kunnet kommet til Himmelen. Tro på Jesus, følg ham. Så får du livet;) Kjempe og tenke på. Flott...:)

9255955[/snapback]

Ja hvorfor har vi krig i midtøsten?

Lenke til kommentar

Er ikke Gud allmektig lengre? Hvorfor kvitter han seg ikke med djevelen, først som sist?

9255900[/snapback]

Han er for svak, djevelen er nr.1 :cool:

9255960[/snapback]

Det er det dummeste jeg har hørt. Nå må du gi deg. Men djevelen har og en ond makt for å dra oss vekk fra Gud...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor man må tru på gud for å komme til "himmelen" Er det ikke viktigere at man er ommsorgsfull, snakker sant og andre ting som faktisk gjør andre godt?

9255862[/snapback]

Det er viktig, men ingen kan komme til himmelen på egne gjerninger. Hva forbinder du med himmelen? Hvilken himmel snakker du om. Det kan ikke være paradis, for da må du erkjenne deg for Jesus, Guds sønn.

9255898[/snapback]

jeg mener altså den såkalte himmelen, den kristne..

Hvordan kan du blindt påstå at man må erkjenne seg Jesus for å komme til himmelen, jeg trur ikke på himmelen, men det er jo ekstremt tullete, og er jo kun spekulasjoner og ekstrem overtru fra din side-.-

Lenke til kommentar

9255955[/snapback]

9255967[/snapback]

Fordi menneskene er dumme nok til å krige. De skal alle ha det beste. Det er ikke Gud sin feil at det er krig i midtøsten. Det er menneskene som kriger.Ikke så vanskelig og forstå?

Lenke til kommentar

9255862[/snapback]

9255898[/snapback]

jeg mener altså den såkalte himmelen, den kristne..

Hvordan kan du blindt påstå at man må erkjenne seg Jesus for å komme til himmelen, jeg trur ikke på himmelen, men det er jo ekstremt tullete, og er jo kun spekulasjoner og ekstrem overtru fra din side-.-

9255974[/snapback]

Les BIBELEN, så forstår du...

Lenke til kommentar

9255955[/snapback]

9255967[/snapback]

Fordi menneskene er dumme nok til å krige. De skal alle ha det beste. Det er ikke Gud sin feil at det er krig i midtøsten. Det er menneskene som kriger.Ikke så vanskelig og forstå?

9255983[/snapback]

SÅ hellig krig har ikke noe med gud og religion å gjøre....ok, da vet vi det

Lenke til kommentar

Les BIBELEN, så forstår du...

9255989[/snapback]

Men hvordan kan du mene at det er fakta, det er jo ingenting som beviser at bibelen er guds ord!

9256003[/snapback]

"If you are too stupid to understand science, try religion"

I rest my case....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...