Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

+    det er lite sannsynelighet for at en blåhval styrer universet. haha, det er det dummeste jeg har hørt.

9246546[/snapback]

Enda mindre sannsynlighet for at det er en gud som styrer alt, det er det absolutt dummeste jeg har hørt.

 

Og det er mest sannsynlig at alt bare er tilfeldig.

9249308[/snapback]

 

Så det er en ren tilfeldighet at du lever da. Det er jafal dumt å tro. Jeg forstår ikke heller ikke hvordan du kan komme fram til at Gud, som er på en måte et "menneske", skal ha mindre sjanse til å stryre universet enn en blåhval.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første ei ikke Kristendomen en religion.

9246535[/snapback]

 

Hva er det da?

9248121[/snapback]

 

 

Kristendom er ingen religion, for Jesus Kristus er Guds Sønn og verdens Frelser.

Det som er religion er det som er diktet opp. Rettere sagt alle andre religioner. Men de religionene vil si det samme om oss, osv. Så hvorfor ikke bli muslim?? Pga. når du ser på andre religioner så må du gjøre det , be så mange ganger til dagen, bla bla bla, være best. Kristendommen handler om nåde. Du trenger ikke gjøre mer enn å ta i mot Jesus. Det er det som er så flott me kristendommen. Jesus ser ikke på om du er god nok, så lenge du lever i Ham. Og får tilgivelse.

For å si det sånn: Du blir ikke fri ved å realisere deg selv, men ved å realisere Guds plan med deg.

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke bli muslim?? Pga. når du ser på andre religioner så må du gjøre det , be så mange ganger til dagen, bla bla bla, være best. Kristendommen handler om nåde. Du trenger ikke gjøre mer enn å ta i mot Jesus.

 

Så når du valgte hvilken religion som passet deg best, så var det ikke sannhetsaspektet som tiltrakk deg, men hvor du måtte gjøre minst mulig for å få gevinst?

Lenke til kommentar

Å være kristen i Norge vil si å bøye seg for noe et annet folk har skapt, myter fra fjerne land og historier som for våre forfedre var totalt ukjent. Men det er en forskjell på oss her i Nord, og de menneskene som man kan lese om i bibelen. Vi er ikke skapt for å bøye oss i støvet, vi er ikke skapt for å vende det andre kinn til. Jeg synes det er langt mer interessant å lese om hva våre forfedre skrev og gjorde, fremfor hva asiatisk tro har å fortelle om forfedre i fjerne land som ikke har tilknyttning til oss. Det har bodd mennesker i skandinavia i mer enn 10'000 år. Ingen arkeologiske funn viser at disse delte det syn som mennesker fra midtøsten hadde. Vi finner ingen spor av Jesus i våre mektige fjell, våre dype skoger og vårt vide hav. Faktisk så visste ikke de som skrev bibelen at Norge fantes. Det gjorde våre forfedre!

Lenke til kommentar

Glem at jeg leser 29 sider med krangel.

 

For min del så har jeg unngått religion fordi jeg ikke følte et behov for det. I yngre alder så tror jeg at det å være ateist virket "kult", akkurat som å være "rebell"..

Nå som jeg er litt eldre så føler jeg at det ble gitt for lite informasjon om forskjellig religion under oppveksten, og det er selvfølgelig foreldrene mine sin skyld.. "Vi lar ham velge selv" sa de.

Jeg har store planer på få lest Koranen (Qur’ān) , men det har tatt meg 3 år å kjøpe boken.. Hvor lang tid tror du det vil ta før jeg leser den?

Nå er saken en helt annen derimot, nå vil jeg virkelig tro på noe større. Jeg er rett og slett drittlei av å gå gjennom livet og bare tro at vi ikke blir noe når vi dør, og at alt vi gjør her på Jordan kun er for å fremme vår egen ynkle flokk.

Men jeg skal si dere en ting, det å be om tilgivelse, eller i det hele tatt å prøve å ta kontakt med en større makt er ikke så lett som mange skal tro.. Jeg klarer ikke å sette meg på kne og be om tilgivelse til noe som ikke er der. Det virker helt fjernt å gjøre noe slikt..

Den frykten kommer vel fra for lite viten om religion, deriblant for lite kommunikasjon med religiøse personer.

</rant>

Lenke til kommentar
Kristendom er ingen religion, for Jesus Kristus er Guds Sønn og verdens Frelser. Det som er religion er det som er diktet opp.

 

:D Mildt sagt haltende logikk her, gitt. Du påstår altså å vite Sannheten? Hvordan har du fått tak i den?

 

Du trenger ikke gjøre mer enn å ta i mot Jesus. Det er det som er så flott me kristendommen.

9254404[/snapback]

 

Ironisk nok er denne formen for subtil underkastelse den som er mest effektiv i samfunn som dagens Norge. Kultur-evolusjonen så langt har hele tiden foretrukket de religionene som krever mye innsats å høre til, fordi sterk hengivenhet gir sterk lyst til å konservere. I våre dager er det vanskeligere og vanskeligere å undertrykke andre religioner, og derfor utvikler (evolverer) Kristendommen slik at underkastelsen foregår på innsiden – man underkaster kausaliteten, tankene og emosjonene, snarere enn å gjennomføre fysisk underkastelse, som f.eks. under bønnen i Islam. Kristendommen i Norge er en rasjonell religion, i betydningen at det er tanken og forklaringsmodellene som skal være i henhold til religionen.

 

Se Dennett (2006) for videre lesning.

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke bli muslim?? Pga. når du ser på andre religioner så må du gjøre det , be så mange ganger til dagen, bla bla bla, være best. Kristendommen handler om nåde. Du trenger ikke gjøre mer enn å ta i mot Jesus.

 

Så når du valgte hvilken religion som passet deg best, så var det ikke sannhetsaspektet som tiltrakk deg, men hvor du måtte gjøre minst mulig for å få gevinst?

9254591[/snapback]

 

Nei, det er ikke noe med det å gjør. I de andre religioner så må mennesket bøye seg for gudene deres. I kristendommen bøyer Jesus seg ned for oss. Det har ikke noe med å gjøre minst mulig. Sannhet, kan du sei meg og ka sannhet e i denne verden. Gud e en realitet, om du vende deg vekk i fra Han så e Han der forsatt. Det e sje sånn at du velge om Gud e der elle ei. Han e, Jesus leve i dag. Så enkelt e det. Å eg vil isje dø. Eg vil leva me Gud å ha et liv itte "døden".

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke bli muslim?? Pga. når du ser på andre religioner så må du gjøre det , be så mange ganger til dagen, bla bla bla, være best. Kristendommen handler om nåde. Du trenger ikke gjøre mer enn å ta i mot Jesus.

 

Så når du valgte hvilken religion som passet deg best, så var det ikke sannhetsaspektet som tiltrakk deg, men hvor du måtte gjøre minst mulig for å få gevinst?

9254591[/snapback]

 

Nei, det er ikke noe med det å gjør. I de andre religioner så må mennesket bøye seg for gudene deres. I kristendommen bøyer Jesus seg ned for oss. Det har ikke noe med å gjøre minst mulig. Sannhet, kan du sei meg og ka sannhet e i denne verden. Gud e en realitet, om du vende deg vekk i fra Han så e Han der forsatt. Det e sje sånn at du velge om Gud e der elle ei. Han e, Jesus leve i dag. Så enkelt e det. Å eg vil isje dø. Eg vil leva me Gud å ha et liv itte "døden".

9255612[/snapback]

 

1. Lær deg norsk.

 

2. Hør på deg selv, du høres helt hjernevasket ut.

Lenke til kommentar

Dere som sier at de som tar avstand fra kristendommen er folk med utdannelse, ateister som er vell utdannet. Vel ta en titt på dette:

 

"På den tid tok Jesus til orde og sa: Jeg priser deg, Far, himmelens og jordens herre, fordi du har skjult dette for de vise og forstandige (altså dere me vel utdannelse), men åpenbart det for de umyndige." Matt 11, 25.

 

Tenk litt på det dere. Dere går glipp av livet. Livet har mer mening en at vi skal bare gå rundt her og dø på jorden, å så itte det er det ingenting. Da er det som å sei at det er ikke vits i å leve.

 

"Jeg var hos dere i svakhet, under stor frykt og beven, og min tale og min forkynnelse var ikke med visdoms overtalende ord, men med Ånds og krafts bevis, for at deres tro ikke skulle være grunet på menneskelig visdom( åltså dere som sier dere trenger bevis på at det er sant), men på Guds kraft." 1Kor. 2, 3-5.

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke bli muslim?? Pga. når du ser på andre religioner så må du gjøre det , be så mange ganger til dagen, bla bla bla, være best. Kristendommen handler om nåde. Du trenger ikke gjøre mer enn å ta i mot Jesus.

 

Så når du valgte hvilken religion som passet deg best, så var det ikke sannhetsaspektet som tiltrakk deg, men hvor du måtte gjøre minst mulig for å få gevinst?

9254591[/snapback]

 

Nei, det er ikke noe med det å gjør. I de andre religioner så må mennesket bøye seg for gudene deres. I kristendommen bøyer Jesus seg ned for oss. Det har ikke noe med å gjøre minst mulig. Sannhet, kan du sei meg og ka sannhet e i denne verden. Gud e en realitet, om du vende deg vekk i fra Han så e Han der forsatt. Det e sje sånn at du velge om Gud e der elle ei. Han e, Jesus leve i dag. Så enkelt e det. Å eg vil isje dø. Eg vil leva me Gud å ha et liv itte "døden".

9255612[/snapback]

 

1. Lær deg norsk.

 

2. Hør på deg selv, du høres helt hjernevasket ut.

9255674[/snapback]

 

 

Lær meg norsk? Hva mener du me det?

Lenke til kommentar
I de andre religioner så må mennesket bøye seg for gudene deres. I kristendommen bøyer Jesus seg ned for oss.

9255612[/snapback]

 

Så det å måtte tro på Jesus for å oppnå frelse er ikke å bøye seg for guden sin?

9255735[/snapback]

 

Jo, både ja og nei. Vi må var villige til å erkjene at Jesus er Guds sønn.

Lenke til kommentar
Tenk litt på det dere. Dere går glipp av livet. Livet har mer mening en at vi skal bare gå rundt her og dø på jorden, å så itte det er det ingenting. Da er det som å sei at det er ikke vits i å leve.

9255702[/snapback]

:!: Hvis det er det du trenger for å få mening i livet og ikke hopper utenfor et stup, fint for deg, jeg har hvertfall mer en nok grunner til å leve.

Lenke til kommentar
Å eg vil isje dø. Eg vil leva me Gud å ha et liv itte "døden".

 

Vel, det later til å være motivasjonen blant de fleste som søker en religion; frykt for døden, fravær av eksistens. Higet etter evig liv og lykke ser ut til å overstyre alt annet, realistisk eller ei.

 

Men men, nå skal jeg begynne å lese den nye boken til Dennett som kjetil02 har viftet med her på forumet. :mrgreen: Kanskje blir jeg klokere på religion når jeg har lest den ferdig.

Lenke til kommentar
Tenk litt på det dere. Dere går glipp av livet. Livet har mer mening en at vi skal bare gå rundt her og dø på jorden, å så itte det er det ingenting. Da er det som å sei at det er ikke vits i å leve.

9255702[/snapback]

:!: Hvis det er det du trenger for å få mening i livet og ikke hopper utenfor et stup, fint for deg, jeg har hvertfall mer en nok grunner til å leve.

9255756[/snapback]

 

Ja. Men det vil du ikke ha etter døden. Kort sagt så er de som ikke tror på Jesus, de er i døden.

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke bli muslim?? Pga. når du ser på andre religioner så må du gjøre det , be så mange ganger til dagen, bla bla bla, være best. Kristendommen handler om nåde. Du trenger ikke gjøre mer enn å ta i mot Jesus.

 

Så når du valgte hvilken religion som passet deg best, så var det ikke sannhetsaspektet som tiltrakk deg, men hvor du måtte gjøre minst mulig for å få gevinst?

9254591[/snapback]

 

Nei, det er ikke noe med det å gjør. I de andre religioner så må mennesket bøye seg for gudene deres. I kristendommen bøyer Jesus seg ned for oss. Det har ikke noe med å gjøre minst mulig. Sannhet, kan du sei meg og ka sannhet e i denne verden. Gud e en realitet, om du vende deg vekk i fra Han så e Han der forsatt. Det e sje sånn at du velge om Gud e der elle ei. Han e, Jesus leve i dag. Så enkelt e det. Å eg vil isje dø. Eg vil leva me Gud å ha et liv itte "døden".

9255612[/snapback]

 

1. Lær deg norsk.

 

2. Hør på deg selv, du høres helt hjernevasket ut.

9255674[/snapback]

 

 

Lær meg norsk? Hva mener du me det?

9255740[/snapback]

 

kan du sei meg og ka sannhet e i denne verden

 

Han e, Jesus leve i dag. Så enkelt e det. Å eg vil isje dø. Eg vil leva

 

itte

 

å gjør

 

Seriously.

Lenke til kommentar
Ja. Men det vil du ikke ha etter døden. Kort sagt så er de som ikke tror på Jesus, de er i døden.

9255774[/snapback]

 

Sannsynligvis ikke du eller ;) Uansett så er dette bare enda et motstridene utsagn, gud\jesus\whatever er allmektig, god, tilgir osv, men har hun\han\det\de ikke gjort en skikkelig jobb for å overbevise deg, ja det sender vi deg i en evig død, hva nå enn det betyr, kan ikke huske å ha vært der før.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...