Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

USA er virkelig ille, ateister blir i enkelte miljø sidestilt med pedofile og massemordere. Enkelte grupperinger ønsker rett å slett å skyte ateister fordi de ikke har troen på et himmelsk BigBrother kamera som dikterer hverdagen. Snakk om gærninger!

USA er faktisk helt sekulært i følge grunnloven, det er en skam at religiøse gærninger i det heletatt får innpass i maktens korridorer, bare tanken på at verdens mektigste mann heller hører på folk som Ted Hagard og holder hardnakket på at gud snakker til ham er skremmende.

 

Psykopater, sadister og andre mentalt forstyrrede vil alltid være en fare for omgivelsene, men for at normale mennesker skal gjøre noe ondt og grusomt trengs religion.

 

Det finnes ikke en eneste ateist som ville drept noen fordi de ikke var ateister om vedkommende ikke er mentalt forstyrret.

Det samme kan ikke sies om teister som nærer ønske om å drepe ateister, om en da ikke godtar teorien om at religion er et biprodukt av evolusjonsprosessen som har utviklet seg til et 'memetisk virus'.

Dan Dennets bilde av mauren som er infisert av en parasitt som tvinger den til å klatre opp til toppen av et gresstrå fordi parasitten vil in i en sau eller kumage er en god parallell på nettopp dette.

Det er kun parasitten som nyter godt av det, men verten adlyder blindt uten å fatte hva som foregår. Akkurat som religiøse memer setter seg i visse grupperinger.

9111646[/snapback]

 

Du har jaggu nerver hvis du våger og påstå at alle kristne ønsker å drepe ateister. Det kalles ekstremister.

 

Du viser bare så altfor tydelig at du baserer dine utsagn på fordommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knight, administrator ved et stort amerikansk teologiforum:

"You my friend.... are a flaming retard."

"Congratulations! Atheism has eaten your brain."

"Can we get some new, more intelligent, more challenging, atheists on TOL?"

 

Paine, ateist, følger opp:

"I suggest you get over yourself, Knight. You appear every bit as idiotic and imbecilic to us as we apparently do to you."

 

Og blir bannet.

 

Videre:

"Coming from a morally bankrupt relativist that makes me laugh."

"fool, we have been down this road before it isn't my problem that your brain lacks the ability to understand judgment."

"If you cannot make a distinction in a time of war you are an idiot." (-- argument for at det er OK å drepe babier og småbarn og gravide i krig.)

 

Dette er en administrator -- hovedadministrator ved www.theologyonline --- dotcom.

 

Jeg ble også bannet for å sette administratorens syn på det å drepe små barn i guds navn i tvil:

 

Jeg sammenlignet tankegangen til dem som dreper for gud med Osama Bin Laden sin tankegang -- siden begge er villig til å drepe små barn for sin gud i det de anser som krig.

 

Seriøst...

Jeg har blitt bannet fra så mange amerikanske forum fordi jeg er ateist at jeg begynner å bli redd...

Lenke til kommentar
Du har jaggu nerver hvis du våger og påstå at alle kristne ønsker å drepe ateister. Det kalles ekstremister.

 

Du viser bare så altfor tydelig at du baserer dine utsagn på fordommer.

9113162[/snapback]

 

Les det jeg skriver. Jeg sier ikke at alle kristne, eller spesielt teister som sokner til den abrahamistiske gud, vil drepe ateister. Men det er noen som vil det, helt klart.

Poenget mitt er at det ikke finnes en eneste ateist som ville lagt det som er skrevet i en totalt ulogisk, irrrasjonell og meningsløs gammel skrift til grunnlag for å begå drap. Teister derimot gjør dette nærmest daglig, om ikke mot ateister så mot egne trosfeller som ikke har oppført seg i henhold til "skriften" eller andre de oppfatter som "vantro". Kvinner er spesielt utsatt. Det er kvalmende.

 

Hva fordommer angår så sliter jeg ikke med det, teisters homofobi, intolleranse overfor innføring av sekulær lovgivning og styresett i enkelte land er en direkte følge av religion. Du kan ikke si at hverken midtøsten eller midtvesten i USA ikke lider grunnet en eller annen tro.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvofor jeg skal tro på eventyr? det er større kjanse for at en blåhval styrer universet en gud. så jeg tror heller på blåvalen.

 

At folk gidder å kaste bort tid på religion skjønner jeg ikke. Bruk heller tiden på å hjelpe menneskeheten, finn opp energi som ikke forurenser, finn en måte vi kan bo på mars. Istenden for å tråkke rundt her å bruke dagen på å "be" for en usynlig venn. Jeg syntes religion er bare en feig måte å ignorere ting rundt seg.

 

Ingen prest eller religiøs vil finne opp kald fusjon.

Finn dere en annen hobby en religion.

Lenke til kommentar
Hvofor jeg skal tro på eventyr? det er større kjanse for at en blåhval styrer universet en gud. så jeg tror heller på blåvalen.

 

At folk gidder å kaste bort tid på religion skjønner jeg ikke. Bruk heller tiden på å hjelpe menneskeheten, finn opp energi som ikke forurenser, finn en måte vi kan bo på mars. Istenden for å tråkke rundt her å bruke dagen på å "be" for en usynlig venn. Jeg syntes religion er bare en feig måte å ignorere ting rundt seg.

 

Ingen prest eller religiøs vil finne opp kald fusjon.

Finn dere en annen hobby en religion.

9241746[/snapback]

 

For det første ei ikke Kristendomen en religion. Og vi kaster ikke tiden bort på noe annet enn andre folk gjør. jeg driter vell i om vi ikke finner opp en måte å bo på mars, jeg skal til ett nytt paradis når jeg dør. så det er ikke vits. Og det er ikke ein feig måte å ignorere ting rundt seg. Vi kan si det samme om dere ateister. Dere tror ikke på dette for dere ignorerer sannheten i det...

Lenke til kommentar

Bare en liten til alle som synest vi kristne er dumme. Tenkt hvis det e dåkk som e dumme. Tenk hvis det e isje me så jer ein såkalt "feil" me å tru dette. Å det e sykt dumt når dåkk skrive at me har lågare IQ. Det e någe av det dummaste eg har hørt. Han som skreiv det må sje vær rektigt kloge...unkskyld meg men det e iriteranes når folk skrive sånn...

Lenke til kommentar
Bare en liten til alle som synest vi kristne er dumme. Tenkt hvis det e dåkk som e dumme. Tenk hvis det e isje me så jer ein såkalt "feil" me å tru dette. Å det e sykt dumt når dåkk skrive at me har lågare IQ. Det e någe av det dummaste eg har hørt. Han som skreiv det må sje vær rektigt kloge...unkskyld meg men det e iriteranes når folk skrive sånn...

9246657[/snapback]

Kristne er så absolutt ikke dumme, det er heller ikke andre religiøse folk.

Uheldigvis for alle sider, er det mange som synes at folk som ikke mener det samme som de er idioter.

Vel, jeg synes alle som mener at andre er idioter er idioter, ergo er jeg en idiot selv.

Lenke til kommentar
Bare en liten til alle som synest vi kristne er dumme. Tenkt hvis det e dåkk som e dumme. Tenk hvis det e isje me så jer ein såkalt "feil" me å tru dette. Å det e sykt dumt når dåkk skrive at me har lågare IQ. Det e någe av det dummaste eg har hørt. Han som skreiv det må sje vær rektigt kloge...unkskyld meg men det e iriteranes når folk skrive sånn...

9246657[/snapback]

Kristne er så absolutt ikke dumme, det er heller ikke andre religiøse folk.

Uheldigvis for alle sider, er det mange som synes at folk som ikke mener det samme som de er idioter.

Vel, jeg synes alle som mener at andre er idioter er idioter, ergo er jeg en idiot selv.

9246707[/snapback]

 

Takk;)

Lenke til kommentar
Bare en liten til alle som synest vi kristne er dumme. Tenkt hvis det e dåkk som e dumme. Tenk hvis det e isje me så jer ein såkalt "feil" me å tru dette. Å det e sykt dumt når dåkk skrive at me har lågare IQ. Det e någe av det dummaste eg har hørt. Han som skreiv det må sje vær rektigt kloge...unkskyld meg men det e iriteranes når folk skrive sånn...

9246657[/snapback]

Det som har blitt trukket fram er vel heller ikke at teister er dumme, tolker du det dithen har du misforstått forskningen som ligger bak.

Jo høyere utdanning du har, jo mindre er sjansen for at du er religiøs. Det er ikke det samme som å si at religiøse er dumme, det eneste det betyr er at hvis du samler en haug teister og en haug ateister, har ateistene, i snitt, høyere utdanning enn teistene.

Det samme samsvaret finner man ved å sammenligne IQ.

 

Det finnes like fullt masse dumme ateister, og masse smarte teister.

 

 

For å svare på spørsmålet med et spørsmål;

Hvorfor ikke muslim eller hindu? Eller sikh, eller shinto, eller paganist, eller zoroastrianist?

Vi har overhodet ingen begrunnelse for å si at noe er mer rett enn noe annet. Alle har sine religiøse skrifter og religiøse overhoder, alle har sine ideer og ideologier. Og de fleste hevder å ha rett, mens de andre tar feil.

 

Velger du på grunnlag av de som beskriver helvete som verst for de ikke-troende? Eller for de som lover de grønneste skogene når du er død?

 

Hvorfor tro noe som helst før vi vet?

Lenke til kommentar
+    det er lite sannsynelighet for at en blåhval styrer universet. haha, det er det dummeste jeg har hørt.

9246546[/snapback]

Enda mindre sannsynlighet for at det er en gud som styrer alt, det er det absolutt dummeste jeg har hørt.

 

Og det er mest sannsynlig at alt bare er tilfeldig.

Lenke til kommentar
+    det er lite sannsynelighet for at en blåhval styrer universet. haha, det er det dummeste jeg har hørt.

9246546[/snapback]

Hvorfor skal det være så dumt å tro at Gud kanskje er en blåhval, han skapte jorden sant? Hvem har vært her lengst, menneskene eller blåhvalen? Hvilken entinitet er Gud?

Lenke til kommentar
tenk på det, blåhvaler er store så de trenger mye vann, er det da en tilfeldighet at jordas overflate er over 70% vann?

 

I think not!

9250929[/snapback]

 

Hmm, som i at mennesker er så kravstore at de trenger mye mer, og da er ikke engang skaperverket stort nok :hmm:

 

Kanskje ikke politikk og religion i sammen egentlig er så dumt, for ting henger jo sammen... På den andre side, kanskje begge deler er... Dumt mener jeg...

 

For min del er begge deler nesten helt uinterressant og ikke viktig i det hele tatt som annet enn noe som skaper konflikt, og politikk i forhold hvor mye av pengene mine de ønsker å kaste bort fra år til år :hrm:

 

Det som egentlig betyr noe er hvem DU er i forhold til andre, og tro meg, det finnes ingen Gud, som finnes. som nekter deg Hallelluja når du er klar til å pakke sammen... I alle fall ikke den Gud det her snakkes om :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...