Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at gud drepte babyen, jeg tror ikke på noe gud hvis du ikke har fått det med deg, det er du som sier at det er i Planen, og at det dermed er implisitt at gud drepte babyen.

9039536[/snapback]

 

 

ja?? uansett om du tror på Gud eller ikke, så syns jeg det heller stemmer mere for meg at "Han tok tilbake det Han lånte oss" istedet for å si at "Han drepte babyen".. men for all del, si hva du vil du..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Himmelen, du og dine kjære i millioner eller milliarder av år (nei vent, er det ikke en evig syklus da?), kontrasten til våre jordlige liv er jammen stor. Noe som aldri tar slutt. Noe så hinsides skummelt.  :(

 

De samme menneskene i all evighet: gjentakelser og repetisjon. Er det virkelig dette du ønsker Melisma?

9039446[/snapback]

 

 

Det jeg ønsker spiller vel ingen rolle? Det som er, er.. og det som kommer til å skje, skjer.. uansett hva jeg ønsker skal skje..

9039721[/snapback]

 

Du har lov til å stille spørsmål du også. Man må ikke ta alt for god fisk.

Lenke til kommentar
Høres nesten ut som om du er litt hjernevasket....folk blir IKKE friske av å bli bedt for..da er det noe annet som ligger bak..finnes ikke fnugg av bevis for at så er tilfelle..

9005627[/snapback]

 

Er langt i fra hjernevasket...først var jeg litt skeptisk til kristendommen.

Men en gang dro jeg på en kristen festival hvor jeg ble åndsdøpt, og en som ledet møtet ba de som var syke komme fram...flere av de ble helbreda og da innså jeg at gud finnes.

9005693[/snapback]

 

Hei Robsol.... Det er vel å bra, kanskje enda bedre.... Det du og Melisma gjør feil er å tro at dere vet bedre enn resten av oss.... Det blir det alltid konfilkter av...

 

Uansett høres det ut som opplevelse.... Gratulerer, og pass på deg selv du også :)

Lenke til kommentar
PS: Dette er ingen "frelsespost", prøv å ikke missforstå.

 

Har lagt merke til at under religion, filosofi og livvsyn, så er det en del folk som snakker  dritt/uvitende om kristendommen og kristne, og noen uten å vite i det hele tatt hva kristendommen går ut på. Jeg skjønner at mange synes kristendommen er rart og at det virker kjedelig og strengt, men hvorfor ikke gi kristendommen en sjanse? Det er ikke så strengt som mange tror, faktisk ikke strengt i det hele tatt, og det kan jo ikke skade å prøve. Og det må da være bedre å tro på noe i stedet for ingenting eller å være ateist. Har du i det hele tatt prøvd å lese i bibelen? Det er utrolig mye spennende der, og lærerikt.

 

Det jeg ville fram til er at du ikke burde dømme kristne før du veit noe om det og har prøvd det ut, og det skader jo ikke å prøve. :thumbup:

9005367[/snapback]

Hvorfor skal jeg prøve noe jeg tror er tullball?

 

Re: tittel på tråden: fordi kristendommen er inkonsistent med virkeligheten, fordi det finnes logiske problemer med den kristne gud (f.eks. ondskapens problem), fordi det finnes så mye bedre forklaringer enn "Gudgjordedet", fordi den kristne gud ikke er verdt å tilbes (den maktgale folkemyrdende homsehatende drittsekken).

Lenke til kommentar
PS: Dette er ingen "frelsespost", prøv å ikke missforstå.

 

Har lagt merke til at under religion, filosofi og livvsyn, så er det en del folk som snakker  dritt/uvitende om kristendommen og kristne, og noen uten å vite i det hele tatt hva kristendommen går ut på. Jeg skjønner at mange synes kristendommen er rart og at det virker kjedelig og strengt, men hvorfor ikke gi kristendommen en sjanse? Det er ikke så strengt som mange tror, faktisk ikke strengt i det hele tatt, og det kan jo ikke skade å prøve. Og det må da være bedre å tro på noe i stedet for ingenting eller å være ateist. Har du i det hele tatt prøvd å lese i bibelen? Det er utrolig mye spennende der, og lærerikt.

 

Det jeg ville fram til er at du ikke burde dømme kristne før du veit noe om det og har prøvd det ut, og det skader jo ikke å prøve. :thumbup:

9005367[/snapback]

Hvorfor skal jeg prøve noe jeg tror er tullball?

 

Re: tittel på tråden: fordi kristendommen er inkonsistent med virkeligheten, fordi det finnes logiske problemer med den kristne gud (f.eks. ondskapens problem), fordi det finnes så mye bedre forklaringer enn "Gudgjordedet", fordi den kristne gud ikke er verdt å tilbes (den maktgale folkemyrdende homsehatende drittsekken).

9039843[/snapback]

 

enig

Lenke til kommentar
Gud har kontroll, det er jo han som bestilte drapet.

9039641[/snapback]

 

 

Der er jeg uenig,, er morderen sin frie vilje og negative påvirkninger som førte til drapet.. det betyr ikke at Gud ikke tar vare på offeret eller til og med morderen, i og med at man må være ganske syk for å drepe noen med vilje.. og vi andre rundt lærer av drapet eller blir påvirket på en eller annen måte og tar det med videre i livet..

Lenke til kommentar
Nå motsier du deg selv kraftig. Vi skal ikke så veldig mange tråder tilbake for å finne deg i en ganske annen posisjon, der du legger ansvaret på Gud og hans gode plan.

9039656[/snapback]

 

 

finn det og quote det :yes: så skal jeg gi mine forklaringer på det.. og jeg også som alle andre, lærer nye ting og kan endre meninger og synspunkter etterhvert.. ellers vill verden stått ganske så stille tror jeg.. :yes: men finn det du syns strider med det jeg sier nå :)

 

Det viktigste er jo det man sier idag, nå.. ikke arrestere noen for hva de sa for noen mnd siden.. prøver ikke bruke det som en unnskyldning, men må si hva jeg tenker om det da :cool:

Lenke til kommentar
Hei Robsol.... Det er vel å bra, kanskje enda bedre.... Det du og Melisma gjør feil er å tro at dere vet bedre enn resten av oss.... Det blir det alltid konfilkter av...

9039842[/snapback]

 

 

akkurat det samme har jeg fått inntrykk fra av ateister.. jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg kan skrive under på at jeg aldri har prøvd og overtale eller overbevise noen.. tvert motsatt har jeg opplevd fra utallig ateister.. aggressiv oppførsel og latterligjøring av min tro... så jeg har en totalt forskjellig oppfatning enn deg rundt dette.. men sånn er det jo bare :yes:

Lenke til kommentar
Nå motsier du deg selv kraftig. Vi skal ikke så veldig mange tråder tilbake for å finne deg i en ganske annen posisjon, der du legger ansvaret på Gud og hans gode plan.

9039656[/snapback]

 

 

finn det og quote det :yes: så skal jeg gi mine forklaringer på det.. og jeg også som alle andre, lærer nye ting og kan endre meninger og synspunkter etterhvert.. ellers vill verden stått ganske så stille tror jeg.. :yes: men finn det du syns strider med det jeg sier nå :)

 

Det viktigste er jo det man sier idag, nå.. ikke arrestere noen for hva de sa for noen mnd siden.. prøver ikke bruke det som en unnskyldning, men må si hva jeg tenker om det da :cool:

9039918[/snapback]

 

Og ikke minst ta seg selv minst høytidlig av alle... Innse egne feil og være åpne for andres, forstå at det eneste man aldri vil få er helt rett i noe ;)

Lenke til kommentar
Hei Robsol.... Det er vel å bra, kanskje enda bedre.... Det du og Melisma gjør feil er å tro at dere vet bedre enn resten av oss.... Det blir det alltid konfilkter av...

9039842[/snapback]

 

 

akkurat det samme har jeg fått inntrykk fra av ateister.. jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg kan skrive under på at jeg aldri har prøvd og overtale eller overbevise noen.. tvert motsatt har jeg opplevd fra utallig ateister.. aggressiv oppførsel og latterligjøring av min tro... så jeg har en totalt forskjellig oppfatning enn deg rundt dette.. men sånn er det jo bare :yes:

9039976[/snapback]

 

Ikke si at du ikke kjemper godt da :) Det synes jeg at du gjør i alle fall, og for noe du tror på....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...