Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjelder dette krybbedød også?

9039078[/snapback]

 

 

ja, ingen unntak da.. er en mening med alt som skjer..

9039210[/snapback]

 

det er fint du har noe å trøste deg med hvis du skulle få barn og ungen din dør av krybbedød, ikke noe vits å ta forhåndsregler heller, vil gud ta baby'n din gjør han det uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar
ja, ingen unntak da.. er en mening med alt som skjer..

9039210[/snapback]

 

Tenker du overhodet på den umenneskelige smerten som påføres foreldrene til dette barnet, kan du tenke deg noe slikt?

9039242[/snapback]

 

Det kan ingen som ikke har opplevd det... Og nei, det er absolutt ingen mening med det...

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Når gud trenger en ny kokk, dreper han en baby.

9039228[/snapback]

 

skjønner ikke sammenhengen.. og jeg erstatter ordet "drepe" i denne sammenhengen, med "å hente det han lånte oss andre" ...

9039261[/snapback]

 

Hva skal ellers meningen være? Han trenger tydeligvis mange sjeler til å holde himmelen i fin stand, hvorfor skulle han ellers drepe så mange?

 

Og vennligst ikke bytt bort ordet drepe med å låne, fordi det er bare provoserende for de som sitter igjen med en død baby.

Lenke til kommentar
Når gud trenger en ny kokk, dreper han en baby.

9039228[/snapback]

 

skjønner ikke sammenhengen.. og jeg erstatter ordet "drepe" i denne sammenhengen, med "å hente det han lånte oss andre" ...

9039261[/snapback]

 

Kan jo være at Guden du er så glad bare har vært mest glad i deg vet du... Men fortsett med det, for så galt kan det uansett ikke være... :)

 

Pass på deg selv!

Lenke til kommentar
Når gud trenger en ny kokk, dreper han en baby.

9039228[/snapback]

 

skjønner ikke sammenhengen.. og jeg erstatter ordet "drepe" i denne sammenhengen, med "å hente det han lånte oss andre" ...

9039261[/snapback]

 

Hvor skal meningen ligge, når Gud river bort det vakreste og mest betydningsfulle fra to mennesker? Sett deg inn i den smerten dette medfører.

 

Det skremmer meg at du så enkelt kan avfeie noe så skremmende og vondt. :ohmy:

Endret av wan
Lenke til kommentar
Vær ikke så sikker på det. Det dukker nok opp en underfundig forklaring skal du se.

:no:

9039146[/snapback]

 

ja, huffamei,, det må være vanskelig å være ateist når alle disse religiøse kommer med sine forklaringer .. :roll: Får inntrykk av at det er flere som ikke tåler å få tilbake med samme "mynt" som de selv kommer med.. :hrm:

Lenke til kommentar
Vær ikke så sikker på det. Det dukker nok opp en underfundig forklaring skal du se.

:no:

9039146[/snapback]

 

ja, huffamei,, det må være vanskelig å være ateist når alle disse religiøse kommer med sine forklaringer .. :roll: Får inntrykk av at det er flere som ikke tåler å få tilbake med samme "mynt" som de selv kommer med.. :hrm:

9039289[/snapback]

 

Gud er helt uviktig da.... Alle sammen egentlig.... :)

Lenke til kommentar
får inntrykk av mange tror at religiøse står i veien for at verden skal bli bedre og at vi skal ha det godt.. det syns jeg er leit..  :ermm: ensporet tankegang..

9039124[/snapback]

 

Ja, hvordan kan man tro det når religiøse hevder at jorden er 6000 år gammel, undergraver vitenskap, undertrykker og dreper kvinner, barn og alle andre i guds navn, går til hellig krig, dreper mennesker som sier imot religionen dems, avdramatiserer drap og ulykker med "det er bare guds plan" etc.

9039181[/snapback]

 

bortsett fra dette med vitenskapen (som egentlig ikke skader noen i det hele tatt??) så gjelder vel dette med drap osv også alle andre,, ikke BARE religiøse?? slutt og svartmal alle som tror på Gud.. dårlig gjort!

Lenke til kommentar

Jeg har klart helt fint å skape en sønn uten hjelp fra noen gud...

 

Jeg har spleiset en celle som jeg forstår funksjonen til med en kvinnelig kjønnscelle som jeg også forstår funksjonen til.

 

Disse cellene har splittet seg i et mønsters som jeg vet hvordan fungerer og har resultert i et levende vesen hvis eksistens er basert på (bio)kjemi og naturlovene og ikke åndelighet.

 

Dersom denne guden henter sønnen min bør han være udødelig, usårbar og sende meg til helvete når jeg dør.

Lenke til kommentar
Vær ikke så sikker på det. Det dukker nok opp en underfundig forklaring skal du se.

:no:

9039146[/snapback]

 

ja, huffamei,, det må være vanskelig å være ateist når alle disse religiøse kommer med sine forklaringer .. :roll: Får inntrykk av at det er flere som ikke tåler å få tilbake med samme "mynt" som de selv kommer med.. :hrm:

9039289[/snapback]

 

Du har en langt enklere jobb med å forklare din agenda, Melisma. Jeg henter fra min redelige hylle, mens du og mange andre religiøse plukker, låner og setter i sammen et bilde som dere fullt ut tror samsvarer med det en usynlig skaper skal ha sagt eller godtatt.

Lenke til kommentar
Tenker du overhodet på den umenneskelige smerten som påføres foreldrene til dette barnet, kan du tenke deg noe slikt?

9039242[/snapback]

 

vel, mine foreldre har opplevd at de har mistet en 21 år gammel sønn, men de lever videre med denne bagasjen, og bruker det til å lære av det og gjøre godt.. det samme gjør jeg siden det var min bror.. jeg ser ting på en helt annen måte og har blitt kvitt masse negative følelser overfor verden.. bruke tragiske hendelser til noe godt og hjelpe andre.. jeg stoler på Gud..

Lenke til kommentar
får inntrykk av mange tror at religiøse står i veien for at verden skal bli bedre og at vi skal ha det godt.. det syns jeg er leit..  :ermm: ensporet tankegang..

9039124[/snapback]

 

Ja, hvordan kan man tro det når religiøse hevder at jorden er 6000 år gammel, undergraver vitenskap, undertrykker og dreper kvinner, barn og alle andre i guds navn, går til hellig krig, dreper mennesker som sier imot religionen dems, avdramatiserer drap og ulykker med "det er bare guds plan" etc.

9039181[/snapback]

 

bortsett fra dette med vitenskapen (som egentlig ikke skader noen i det hele tatt??) så gjelder vel dette med drap osv også alle andre,, ikke BARE religiøse?? slutt og svartmal alle som tror på Gud.. dårlig gjort!

9039318[/snapback]

 

Selvfølgelig skader det samfunnet å undergrave vitenskap og aktivt lære bort løgn. Og jeg snakker om de som dreper i guds navn (det er mange av dem).

 

Dårlig gjort? Når en baby dør er det ikke dårlig gjort, det er guds plan, men å snakke litt stygt om religiøse er dårlig gjort? Sett ting i litt perspektiv.

Lenke til kommentar
Tenker du overhodet på den umenneskelige smerten som påføres foreldrene til dette barnet, kan du tenke deg noe slikt?

9039242[/snapback]

 

vel, mine foreldre har opplevd at de har mistet en 21 år gammel sønn, men de lever videre med denne bagasjen, og bruker det til å lære av det og gjøre godt.. det samme gjør jeg siden det var min bror.. jeg ser ting på en helt annen måte og har blitt kvitt masse negative følelser overfor verden.. bruke tragiske hendelser til noe godt og hjelpe andre.. jeg stoler på Gud..

9039355[/snapback]

 

Det er nettopp det det dreier seg om Melisma... Ingen Gud.... Men din omtanke for andre... Om det finnes en Gud er han i deg og aldri for seg selv...

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...