Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Du har også rett.... Mange kristne er utrolig skremt av tanken på å dø, men det er jo ikke så rart heller da... Er jo ingen av de som vet helt sikkert om de kommer til himmelen eller helvete, til tross for at de gjør alt de kan for og kanskje kaster bort livet sitt på å forhindre sistnevnte....

 

Rimer heller dårlig med den tilgivelse man uansett kan få på det siste...

9038726[/snapback]

 

Hvorfor skulle kristne være redd for å komme til helvete, når det står i Bibelen at alt man trenger å gjøre er å tro..?

 

Det innlegget ditt viste bare hvor lite du egentlig vet om saken. Nå skal ikke jeg si at INGEN kristne er redd for å dø, men det er bare på samme måte som noen ateister kan være redd for å dø, ikke av frykt for helvete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men disse må vel være en del av guds plan og dermed greit?

9038309[/snapback]

 

slik jeg ser det så har vi fri vilje alle sammen, og jeg snakker vel mere om det man ikke har kontroll over som feks. medfødte sykdommer o.l.. men det meste av smertene her i verden, er påført av andre mennesker.. og jeg tror at Gud tar vare på alle som er offer for disse handlingene..

Lenke til kommentar
Men disse må vel være en del av guds plan og dermed greit?

9038309[/snapback]

 

slik jeg ser det så har vi fri vilje alle sammen, og jeg snakker vel mere om det man ikke har kontroll over som feks. medfødte sykdommer o.l.. men det meste av smertene her i verden, er påført av andre mennesker.. og jeg tror at Gud tar vare på alle som er offer for disse handlingene..

9038860[/snapback]

 

Men gud har jo en plan for alle. Så hvis en blir drept er jo dette planen til gud. Eller er det sånn at gud bare planlegger naturkatastrofer og sykdommer for å få opp dødskvoten sin? Hva med bilulykker? Folk som blir truffet av kryssild? Guds plan eller fri vilje?

Lenke til kommentar
Men disse må vel være en del av guds plan og dermed greit?

9038309[/snapback]

 

slik jeg ser det så har vi fri vilje alle sammen, og jeg snakker vel mere om det man ikke har kontroll over som feks. medfødte sykdommer o.l.. men det meste av smertene her i verden, er påført av andre mennesker.. og jeg tror at Gud tar vare på alle som er offer for disse handlingene..

9038860[/snapback]

 

takket være vitenskapen kan vi nå snart ta kontroll over medfødte sykdommer,(hvis ikke relgiøse står i veien) kan vi fjerne nesten alle sykdommer som kommer pga. feil eller mangler i gener. ingen flere medfødte feil.

Lenke til kommentar
Men disse må vel være en del av guds plan og dermed greit?

9038309[/snapback]

 

slik jeg ser det så har vi fri vilje alle sammen, og jeg snakker vel mere om det man ikke har kontroll over som feks. medfødte sykdommer o.l.. men det meste av smertene her i verden, er påført av andre mennesker.. og jeg tror at Gud tar vare på alle som er offer for disse handlingene..

9038860[/snapback]

 

takket være vitenskapen kan vi nå snart ta kontroll over medfødte sykdommer,(hvis ikke relgiøse står i veien) kan vi fjerne nesten alle sykdommer som kommer pga. feil eller mangler i gener. ingen flere medfødte feil.

9038946[/snapback]

 

Nooo! Da ødelegger vi Planen.

Lenke til kommentar
Men disse må vel være en del av guds plan og dermed greit?

9038309[/snapback]

 

slik jeg ser det så har vi fri vilje alle sammen, og jeg snakker vel mere om det man ikke har kontroll over som feks. medfødte sykdommer o.l.. men det meste av smertene her i verden, er påført av andre mennesker.. og jeg tror at Gud tar vare på alle som er offer for disse handlingene..

9038860[/snapback]

 

takket være vitenskapen kan vi nå snart ta kontroll over medfødte sykdommer,(hvis ikke relgiøse står i veien) kan vi fjerne nesten alle sykdommer som kommer pga. feil eller mangler i gener. ingen flere medfødte feil.

9038946[/snapback]

 

Høres ut som en alt for enkel løsning, men det er kanskje det vi ønsker... Da kan vi slutte å tenke selv og problemet er løst?

 

Hvilken vaksine anbefaler du?

Lenke til kommentar
Synes du har godt grep om hva du tror på jeg Melisma, og det er nok mange ikke-kristne som innerst inne er litt redd for at du har rett i hva du sier.

9038491[/snapback]

 

Det var fint og få litt positiv tilbakemelding for en gangs skyld, så vet jeg liksom at jeg ikke er helt ute på jordet :p:yes: så takk for det :love:

Lenke til kommentar
Men disse må vel være en del av guds plan og dermed greit?

9038309[/snapback]

 

slik jeg ser det så har vi fri vilje alle sammen, og jeg snakker vel mere om det man ikke har kontroll over som feks. medfødte sykdommer o.l.. men det meste av smertene her i verden, er påført av andre mennesker.. og jeg tror at Gud tar vare på alle som er offer for disse handlingene..

9038860[/snapback]

 

takket være vitenskapen kan vi nå snart ta kontroll over medfødte sykdommer,(hvis ikke relgiøse står i veien) kan vi fjerne nesten alle sykdommer som kommer pga. feil eller mangler i gener. ingen flere medfødte feil.

9038946[/snapback]

 

Høres ut som en alt for enkel løsning, men det er kanskje det vi ønsker... Da kan vi slutte å tenke selv og problemet er løst?

 

Hvilken vaksine anbefaler du?

9038974[/snapback]

 

 

ser ikke helt hva som er enkelt med å forandre gener?

ser ikke helt hvordan å fjerne sykdomer som diabetis eller fjerne høyrisikoen noen har for div kreft former som å gjøre at man slipper å tenke selv.

 

oh jeg er en 25 år gammle jente/dame og må skjere av meg begge puppene mine siden jeg har kreft, men jeg får jo i hvertfall tenke selv?

ser ikke hvor du skal med den tanke angen din

Lenke til kommentar
Men disse må vel være en del av guds plan og dermed greit?

9038309[/snapback]

 

slik jeg ser det så har vi fri vilje alle sammen, og jeg snakker vel mere om det man ikke har kontroll over som feks. medfødte sykdommer o.l.. men det meste av smertene her i verden, er påført av andre mennesker.. og jeg tror at Gud tar vare på alle som er offer for disse handlingene..

9038860[/snapback]

 

takket være vitenskapen kan vi nå snart ta kontroll over medfødte sykdommer,(hvis ikke relgiøse står i veien) kan vi fjerne nesten alle sykdommer som kommer pga. feil eller mangler i gener. ingen flere medfødte feil.

9038946[/snapback]

 

Høres ut som en alt for enkel løsning, men det er kanskje det vi ønsker... Da kan vi slutte å tenke selv og problemet er løst?

 

Hvilken vaksine anbefaler du?

9038974[/snapback]

 

ser ikke helt hva som er enkelt med å forandre gener?

ser ikke helt hvordan å fjerne sykdomer som diabetis eller fjerne høyrisikoen noen har for div kreft former som å gjøre at man slipper å tenke selv.

 

oh jeg er en 25 år gammle jente/dame og må skjere av meg begge puppene mine siden jeg har kreft, men jeg får jo i hvertfall tenke selv?

ser ikke hvor du skal med den tanke angen din

9039009[/snapback]

 

Da misforstår du meg... Og kanskje ikke så rart heller...

Lenke til kommentar
Men gud har jo en plan for alle. Så hvis en blir drept er jo dette planen til gud. Eller er det sånn at gud bare planlegger naturkatastrofer og sykdommer for å få opp dødskvoten sin? Hva med bilulykker? Folk som blir truffet av kryssild? Guds plan eller fri vilje?

9038925[/snapback]

 

Vel, kan vel kanskje se på det som at vi blir født, og så kanskje planen blir lagt fremfor oss etterhvert som livet går.. vi har jo fri vilje og dermed er det jo ikke mulig og forutse handlingene våre..

 

feks. hvis jeg går rett frem hele veien, men plutselig går til venstre, så forandrer planen min seg.. vanskelig å få dette ned i ord så det ikke bare blir forvirrende :ermm:

 

planen vår avhenger av hva slags frie valg vi tar her i livet, tror jeg.. om vi velger å gjøre rett eller galt.. om vi lærer av livet eller forblir trangsynte.. og jeg tror på at det er Gud som velger når vi skal dø, men samtidig så har menneskene denne makten også.. selvmord, drap etc.. og Gud passer på oss uansett utfallet..

Lenke til kommentar
og jeg tror på at det er Gud som velger når vi skal dø, men samtidig så har menneskene denne makten også.. selvmord, drap etc.. og Gud passer på oss uansett utfallet..

9039066[/snapback]

 

Gjelder dette krybbedød også?

Lenke til kommentar
Bra, fortsett å fortell deg selv det så blir det sant.

9039077[/snapback]

 

Og med det mener du? Jeg tror altså IKKE på noen Gud som tidligere nevnt, om du gidder å lese litt tilbake i tråden.....

 

Men jeg tror på mennesker som bryr seg om andre enn seg selv...

Lenke til kommentar
Bra, fortsett å fortell deg selv det så blir det sant.

9039077[/snapback]

 

Og med det mener du? Jeg tror altså IKKE på noen Gud som tidligere nevnt, om du gidder å lese litt tilbake i tråden.....

 

Men jeg tror på mennesker som bryr seg om andre enn seg selv...

9039110[/snapback]

 

Den var til Melisma, ikke deg.

Lenke til kommentar
takket være vitenskapen kan vi nå snart ta kontroll over medfødte sykdommer,(hvis ikke relgiøse står i veien) kan vi fjerne nesten alle sykdommer som kommer pga. feil eller mangler i gener. ingen flere medfødte feil.

9038946[/snapback]

 

ja, og personlig tror jeg at det er meningen at vi skal utvikle oss til det beste vi kan.. at vi bruker hjernen vi har fått av Gud og naturen Han har skapt til å gjøre dette til en bedre verden..

 

Men er nok noen som ikke vil "tulle med naturen" , og dette gjelder da ikke BARE religiøse skulle jeg tro.. får inntrykk av mange tror at religiøse står i veien for at verden skal bli bedre og at vi skal ha det godt.. det syns jeg er leit.. :ermm: ensporet tankegang..

Lenke til kommentar
og jeg tror på at det er Gud som velger når vi skal dø, men samtidig så har menneskene denne makten også.. selvmord, drap etc.. og Gud passer på oss uansett utfallet..

9039066[/snapback]

 

Gjelder dette krybbedød også?

9039078[/snapback]

 

Er enda en sak som helst beviser at det ikke finne noen Gud.... Og om det finnes en Gud som gir blanke, vel så er det ingen Gud....

Lenke til kommentar
og jeg tror på at det er Gud som velger når vi skal dø, men samtidig så har menneskene denne makten også.. selvmord, drap etc.. og Gud passer på oss uansett utfallet..

9039066[/snapback]

 

Gjelder dette krybbedød også?

9039078[/snapback]

 

Er enda en sak som helst beviser at det ikke finne noen Gud.... Og om det finnes en Gud som gir blanke, vel så er det ingen Gud....

9039136[/snapback]

 

Vær ikke så sikker på det. Det dukker nok opp en underfundig forklaring skal du se.

:no:

Lenke til kommentar
får inntrykk av mange tror at religiøse står i veien for at verden skal bli bedre og at vi skal ha det godt.. det syns jeg er leit..  :ermm: ensporet tankegang..

9039124[/snapback]

 

Ja, hvordan kan man tro det når religiøse hevder at jorden er 6000 år gammel, undergraver vitenskap, undertrykker og dreper kvinner, barn og alle andre i guds navn, går til hellig krig, dreper mennesker som sier imot religionen dems, avdramatiserer drap og ulykker med "det er bare guds plan" etc.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...