Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Man kan ikke bevise at Gud ikke finnes heller ;)

9017446[/snapback]

Man kan heller ikke bevise at det ikke går en uoppdagelig tekanne i bane rundt sola, men du tror vel ikke at dette faktisk er tilfelle bare fordi det ikke er motbevist, gjør du?

9018572[/snapback]

 

har du lest samme bok som meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan heller ikke bevise at det ikke går en uoppdagelig tekanne i bane rundt sola, men du tror vel ikke at dette faktisk er tilfelle bare fordi det ikke er motbevist, gjør du?

9018572[/snapback]

 

 

Nå snakker jo du om en gjenstand da, her menes det med noe åndelig noe som er godt og vil oss mennesker og dyr vel..

 

 

 

 

Forresten, er det noen som har svar på hvorfor det finnes frukt på trærne som vi kan spise? hvordan utviklet det seg? bare lurer.. siden det er snakk om utvikling og vitenskap her.. :yes:

Lenke til kommentar
Man kan ikke bevise at Gud ikke finnes heller ;)

9017446[/snapback]

Selvsagt ikke, om man unngår å definere hva Gud er eller bruker diffuse og tøyelige begrep så er det så klart ikke mulig å gjennomføre ;)

9018529[/snapback]

 

 

takk det samme til ateistene ... selvom ateister bruker vitenskapelige bevis, så har de absolutt ingen harde fakta om at det ikke finnes noe åndelig der ute.. og som sagt, ingen av oss kan bevise noe som helst,,

9018575[/snapback]

Vel, det er ikke min eller andre ateisters oppgave å definere hva Gud/åndelige vesener er. Man kan jo godt dikte opp egne definisjoner og så tilbakevise dem, men det ville være meningsløst og uredelig.

Lenke til kommentar

Det som er så flott med religion er at man kan pøse ut alt mulig rart uten å kunne bevise det på noe som helst måte, man trenger bare å tro på noe, og helst mikse sammen en grøt av historier. Og skulle man(måtte gud forby) si imot dette blir man truet med helvete, utvekster på kroppen, fysisk og psykisk terror osv.

 

btw, hvorfor sier man alltid HAN gud, kan dere bevise at det er et hankjønn ;)

Lenke til kommentar
Nå snakker jo du om en gjenstand da, her menes det med noe åndelig noe som er godt og vil oss mennesker og dyr vel..

9018604[/snapback]

Hva man bruker som eksempel, er irrelevant. Poenget er at man ikke tror på ting fordi de ikke er motbevist.

 

btw, hvorfor sier man alltid HAN gud, kan dere bevise at det er et hankjønn ;)

9018666[/snapback]

KAN DU BEVISE AT GUD IKKE ER EN HANN? HÆ? HÆ?! >:[

Endret av Daniel
Lenke til kommentar
Forresten, er det noen som har svar på hvorfor det finnes frukt på trærne som vi kan spise? hvordan utviklet det seg? bare lurer.. siden det er snakk om utvikling og vitenskap her..

 

Enkelt... Frukt på trærne har en egenskap som du kanskje ikke vet! Frukt inneholder frø. Og for og spre disse frøene langt har naturen laget dem søte og gode slik at dyr og mennesker skal spise dem! Så kommer frøene ut gjennom avføringen og har både gjødsel og jord! Før så gjorde vi ifra oss overalt! Og en del av fruktene som vi spiser idag er genmanipulert slik at vi skal slippe frøene og kjernene!

 

Does this answer your question my dear?

 

EDIT: For eksempel bananene som vi har idag er heeeelt forsjellige fra dem som var før de var fulle av store knortete frø. Som i bunn og grunn var beregnet på store dyr! Menneskene synes dette var så godt et de begynte og avle fram bestander med mindre frø om mer fruktkjøtt! Så mesteparten av de fruktene vi spiser idag er modifisert for menneskelig føde!

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Enkelt... Frukt på trærne har en egenskap som du kanskje ikke vet! Frukt inneholder frø. Og for og spre disse frøene langt har naturen laget dem søte og gode slik at dyr og mennesker skal spise dem! Så kommer frøene ut gjennom avføringen og har både gjødsel og jord! Før så gjorde vi ifra oss overalt! Og en del av fruktene som vi spiser idag er genmanipulert slik at vi skal slippe frøene og kjernene!

 

Does this answer your question my dear?

9018687[/snapback]

 

Men hvordan ble frukt til frukt? og bær ikke minst.. hvordan ble det første eple til? har vitenskapen noen forklaring på dette? uff, jeg er ikke flink på vitenskap, så har mange rare spm men :blush: Men nå lærte jeg ihvertfall noe jeg ikke visste :D

 

kanskje jeg heller burdte starte en tråd elns om sånne ting før det blir helt OT men.. :ermm:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Men hvordan ble frukt til frukt? og bær ikke minst.. hvordan ble det første eple til? har vitenskapen noen forklaring på dette? uff, jeg er ikke flink på vitenskap, så har mange rare spm men blush.gif Men nå lærte jeg ihvertfall noe jeg ikke visste inv_biggrin.gif

 

Det kommer helt an på hva plante det vokser fra men frukt bær o.s.v ble til ved Evolusjon (prøving og feiling mao) Samme med alle planter og blomster for eksempel. Noen blomster har farger som tiltrekker seg bier, andre for Kolibrier o.s.v! Så dyr og natur tilpasser seg hverandre kontinuerlig!

 

De plantene som ikke klarte og videreføre seg selv døde ut og de plantene som fant oppskriften vokste videre og gjorde seg sterke og mange!

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Det kommer helt an på hva plante det vokser fra men frukt bær o.s.v ble til ved Evolusjon (prøving og feiling mao) Samme med alle planter og blomster for eksempel. Noen blomster har farger som tiltrekker seg bier, andre for Kolibrier o.s.v! Så dyr og natur tilpasser seg hverandre kontinuerlig!

9018754[/snapback]

 

 

Evolusjon for meg er fantastisk og mirakuløst, selvom det finnes vitenskapelige forklaringer :love: Alt alt finnes er utrolig ..

Lenke til kommentar

Har et kult eksempel på evolusjon laget av mennesker! Utenfor Japan et sted finnes det en krabbe som kalles "Samuraikrabben" fordi skallet på den ligner en samurai. Folket var så overtroiske at om de fisket en krabbe med dette skjoldet så kastet de den ut igjen! Det vil igjen si at alle de krabbene som ikke hadde denne fordelen ble spist mens samuraikrabbens bestand fikk vokse seg stor og sterk!

 

Sjekk denne Samurai crab Wikipedia

post-23461-1183751736_thumb.jpg

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
PS: Dette er ingen "frelsespost", prøv å ikke missforstå.

 

Har lagt merke til at under religion, filosofi og livvsyn, så er det en del folk som snakker  dritt/uvitende om kristendommen og kristne, og noen uten å vite i det hele tatt hva kristendommen går ut på. Jeg skjønner at mange synes kristendommen er rart og at det virker kjedelig og strengt, men hvorfor ikke gi kristendommen en sjanse? Det er ikke så strengt som mange tror, faktisk ikke strengt i det hele tatt, og det kan jo ikke skade å prøve. Og det må da være bedre å tro på noe i stedet for ingenting eller å være ateist. Har du i det hele tatt prøvd å lese i bibelen? Det er utrolig mye spennende der, og lærerikt.

 

Det jeg ville fram til er at du ikke burde dømme kristne før du veit noe om det og har prøvd det ut, og det skader jo ikke å prøve. :thumbup:

9005367[/snapback]

Som du sier, mye artige historier i bibelen. Men jeg kommer aldri til å prøve å la kristendommen en sjangse. Jeg tror ikke at det finnes noen guder, og da er det ingen vits i å tro på kristendommen.

Lenke til kommentar
hvorfor sier man alltid HAN gud, kan dere bevise at det er et hankjønn ;)

9018666[/snapback]

Mener det var komikeren George Carlin som hadde et feiende godt svar til dette: Ingen kvinnelig gud ville ha rotet det så fryktelig til :p

Lenke til kommentar
takk det samme til ateistene ... selvom ateister bruker vitenskapelige bevis, så har de absolutt ingen harde fakta om at det ikke finnes noe åndelig der ute..  og som sagt, ingen av oss kan bevise noe som helst,,

9018575[/snapback]

Åndelig... Åndelig... Åndelighet har en morsom bakgrunn. Finn opp noe, la det gå 1000 år og det er masse folk som tror på det. Hadde jeg gått rundt i [sett inn stedsnavn] og overbevist folk om at det fantes små froskemenn rundt omkring hadde sikkert noen trodd på det, og unnskyldt seg med at de ikke kan bevises fordi de er så små/usynlige/bor på ekstreme dyp.

 

Si meg Melisma - tror du på froskemennene? Om du hadde vokst opp i en familie og et miljø som trodde på froskemennene ville du ha trodd på dem da? Ville du ha trodd på dem om det hadde vært en velkjent myte? (Ja, for det "ånder" er, myter og selvbedrag.)

Endret av Okstad
Lenke til kommentar
Si meg Melisma - tror du på froskemennene? Om du hadde vokst opp i en familie og et miljø som trodde på froskemennene ville du ha trodd på dem da? Ville du ha trodd på dem om det hadde vært en velkjent myte? (Ja, for det "ånder" er, myter og selvbedrag.)

9019101[/snapback]

 

 

Det kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har opplevd det.. men jeg kan vel si at i min famile så var det ALDRI snakk om kristendom eller tro ..unntatt krl på skolen da.. dette er noe jeg kom frem til selv, og har vel alltid ligget inni meg.. lærte om det på skolen, selvom jeg ikke var så interessert der og da, så har jeg funnet ut i senere liv, at Ja, jeg tror faktisk at Gud finnes ..

 

og froskemenn tror jeg vel kanskje jeg ikke ville trodd på, selvom alle rundt meg hadde gått rundt med en froske"bibel" i hånda elns.. men som sagt, kan ikke uttale meg om sko jeg ikke har gått i selv...

 

 

Når jeg får barn, så skal de selvsagt få velge selv hva de vil tro på.. det er opp til dem,, jeg kan bare informere dem om de forskjellige religionene som finnes og om ateisme, så kan de velge selv hva de syns passer for dem..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...