Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Jaja, det kommer val ann på hvordan du ser på verden det.. du ser den slik som du beskrev den ovenfor, og jeg ser den på en annen måte..

 

 

Jeg har gått til det steg og sterilisere meg! Fordi jeg mener at min genetiske streng ikke skal fortsette og dra videre "virus" menneskeheten! Jeg har ingen trang til og føre min "arv" videre.. Det finnes nok av trailertrash barn "mirakler" i denne verden som det er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil uansett si at du har en kraftig illusjon, Melisma.

 

Hvorvidt det er dårlig gjort av meg å si det, får bli så sin sak. Jeg syns det er direkte galt, at mennesker skal tro på løgn. (Enn hvor velment løgnen / illusjonen er) Man skulle tro at velutdannede, tenkende mennesker skulle klare å se dette like klart som meg, men igjen vil jeg presisere at dette handler om å sette seg inn i begge sider av saken. (Og ja, som du nevnte gjelder dette begge sider.)

Lenke til kommentar
Vi står ikke på lik linje, igjen, jeg referer til tråden om bevisbyrde. At vi ikke velger å tro på noe som det ikke finnes bevis for er noe en helt annet en dere som tror på noe som det ikke finnes bevis for.

 

Om logikken er der så vet jeg ikke hvorfor akkurat det at det er en ateistisk side skal ha stort å si om saken.

9017652[/snapback]

 

 

Vel, hvis man tror på noe, så klarer man og snu logikken om til at det stemmer med hva en selv syns,, det klarer man ganske ofte.. akkurat som det vi gjør nå!

Så jeg vil ikke legge min lit til en side som referer til gudene's død da,, det skjønner du vel.. :ermm:

 

Det med å tro på noe som andre mener ikke finnes, gjør meg ingenting.. andre sine meninger er ikke mere feil eller mere riktige enn mine.. Uansett hvor mye vitenskap som kommer min vei, så tror jeg fortsatt på den åndelige verden.. og ingen kan motbevise eller bevise at den finnes..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Om du er mer opptatt av å se verden gjennom ett obskurt "åndelig" perspektiv enn fra den testbare og forklarlige virkeligheten vi utforsker og formulerer gjennom vitenskap, for all del, lev i din egen fantasi.

 

Men når religionen, denne forestillingen blir så stor at den også påvirker andre medlemmer av samfunnet, troene og ikke troene, som de store verdensreligionene er blitt, er den ikke lenge personelig, og den må utfordres som det den er. Blind tro og fantasi.

Lenke til kommentar
Jeg vil uansett si at du har en kraftig illusjon, Melisma.

 

Hvorvidt det er dårlig gjort av meg å si det, får bli så sin sak. Jeg syns det er direkte galt, at mennesker skal tro på løgn. (Enn hvor velment løgnen / illusjonen er) Man skulle tro at velutdannede, tenkende mennesker skulle klare å se dette like klart som meg, men igjen vil jeg presisere at dette handler om å sette seg inn i begge sider av saken. (Og ja, som du nevnte gjelder dette begge sider.)

9017739[/snapback]

 

 

 

Jeg tror nok de fleste på denne planeten tenker innerst inne "Hvorfor kan ikke alle bare være like smarte som det jeg er da? og skjønne det jeg skjønner?" hehe :p .. alt avhenger jo av hva slags liv man har hatt, hva man har opplevd osv..

 

Du har selvsagt lov til å tenke at jeg lever i en illusjon, så lenge jeg ikke skader andre eller trekker andre inn i det, så er det ingen fare :) Men så fort man bruker religionen eller ikke-religionen sin til å skade andre på en eller annen måte, ja da blir det en helt annen sak.. :hrm:

 

Men så lenge man kan respektere og akseptere andre uansett tro, så får vi det godt alle sammen :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har gått til det steg og sterilisere meg! Fordi jeg mener at min genetiske streng ikke skal fortsette og dra videre "virus" menneskeheten! Jeg har ingen trang til og føre min "arv" videre.. Det finnes nok av trailertrash barn "mirakler" i denne verden som det er!

9017710[/snapback]

 

og jeg som ville at du skulle være far til mine barn.. :cry::rofl: vi 2 hadde nok fått helt psyko unger hahaha :p

 

Heldigvis kan man jo reversere steriliseringen hvis du en gang vil ha barn allikevel da,, :) men jeg skjønner tankegangen din også..

Lenke til kommentar
Om du er mer opptatt av å se verden gjennom ett obskurt "åndelig" perspektiv enn fra den testbare og forklarlige virkeligheten vi utforsker og formulerer gjennom vitenskap, for all del, lev i din egen fantasi.

 

Men når religionen, denne forestillingen blir så stor at den også påvirker andre medlemmer av samfunnet, troene og ikke troene, som de store verdensreligionene er blitt, er den ikke lenge personelig, og den må utfordres som det den er. Blind tro og fantasi.

9017784[/snapback]

 

 

Dessverre så er det mange som misbruker religionen sin til å påføre andre skade, jeg blir så forbanna på folk som gjør dette.. :mad: tro meg.. Men hvis man kan holde det for seg selv og ikke overfalle eller angripe folk med troen sin, så hadde det jo ikke vært noe problem :) Hvis jeg har det godt og gjør andre godt når jeg lever i denne "fantasien" som du nevner, så ser jeg ikke noe galt med det :)

Lenke til kommentar
vi 2 hadde nok fått helt psyko unger hahaha

 

Ingen tvil.... Jeg er bipolar og borderline, så våre kjære små hadde nok fått noen rare gener (hverfall fra meg) :p

 

Chemicals showed me the light!!

9017899[/snapback]

 

 

Og jeg lever i en fantasi-verden og lider av kraftig illusjoner.. så jeg hadde bidratt med en god del "spesielle" egenskaper jeg og tror jeg :rofl: vi er jo en bra match vi da! haha.. :p;)

Lenke til kommentar

Men det er jo utfordingen av vitenskapen og "moralske" prekener overfor dens praksis som har skapt mye oppresning blandt ateister. Evolusjonsteorien blir "utfordret" av latterlige ekstremister, abortspørsmål skal avgjøres av prester og teologer istedenfor leger og forskere, stamcelleforskning skal også få kuttet støtte fordi noen tror at en sjel gjemmer seg i samlingen av celler. Og dette er bare noen få av sidene vi ser i disse dager der religion virker å være en sentral motstandskraft for utvikling i samfunnet.

 

Disse overbevisningene er ikke så ufarlige lenger når de utformer politikken til et land.

Lenke til kommentar
Man skulle ivhertfall fått oppreisning for å ha blitt lurt til å kaste bort 3 timer av livet sitt på søndagsskole. (er vel en god del år tilbake)

Det samme gjelder store deler av KRL timene på ungdommskolen...

9017986[/snapback]

 

Vel, kanskje det var godt at du lærte om det, så du ble mere klar over at dette ikke var noe du trodde var riktig! man må jo først lære om ting før man kan begynne og mislike det da.. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Vel, kanskje det var godt at du lærte om det, så du ble mere klar over at dette ikke var noe du trodde var riktig! man må jo først lære om ting før man kan begynne og mislike det da..  :yes:

9018005[/snapback]

Å lære noko er ein ting, men å få det framlagt som beinharde fakta er ein anna.

Lenke til kommentar
Man kan ikke bevise at Gud ikke finnes heller ;)

9017446[/snapback]

Selvsagt ikke, om man unngår å definere hva Gud er eller bruker diffuse og tøyelige begrep så er det så klart ikke mulig å gjennomføre ;)

 

edit: ah, Trynemjoel hadde alt gitt et lignende og bedre svar på dette :blush:

Endret av rtr
Lenke til kommentar
Man kan ikke bevise at Gud ikke finnes heller ;)

9017446[/snapback]

Selvsagt ikke, om man unngår å definere hva Gud er eller bruker diffuse og tøyelige begrep så er det så klart ikke mulig å gjennomføre ;)

9018529[/snapback]

 

 

takk det samme til ateistene ... selvom ateister bruker vitenskapelige bevis, så har de absolutt ingen harde fakta om at det ikke finnes noe åndelig der ute.. og som sagt, ingen av oss kan bevise noe som helst,,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...