Gå til innhold

Fra Pc til TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en pc som dere sikkert har skjønt, og jeg vil koble den til tven sånn at jeg kan spille filmer på pcen og se de på tven. Jeg har en S-Video kabel, funker det? hvordan gjør jeg det?

PS: har windows vista ultimate..

9005270[/snapback]

Det spørs litt på hvilket skjermkort du har, og hva slags TV. Nytt skjermkort og gammel TV vil antagligvis gi deg ett bilde, men kanskje ikke farger selv om du har koblet riktig. Så spørs det om du har oppdatert driveren til skjermkortet og har den programvaren som følger skjermkortet installert ? Programvaren vil gjøre det enklere for deg å koble til og kjøre testbilder til TV slik at instillingene du vil ha går enklere. Noen TV'er har en funksjon som gjør at du kan velge hva slags innsignal TV'en skal motta, dvs signalet som skjermkortet ditt sender. Så finn ut hvilken ekstern kanal på TV som tilhører Pc'ens signal... altså den inngangen du velger fra PC til TV (vanligvis merket) og se om TV har noen instillinger for type signal.

Håper det hjelper deg litt på vei :)

Lenke til kommentar

Du trenger kabel fra lydkortet til TV / høytalere (forsterker/ surround). Noen fjernsyn og video spillere har phono tilkoblinger for lyd, da trengere man en overgang mellom lydkortet på PC'en og phonokablene, eller en "kombi"-kabel som har minijack i PC enden og phono i den andre. Her er en "kombikabel".

Lenke til kommentar

hei..har koblet bærbare min opp mot tv'n, men kommer bare ly fra selve pc'n. hvordan får jeg kobla lyden opp mot hjemmekinoen? :) tv'n er en 17 tommers lcd. bruker hdmi inngang fra pc'n...

Endret av CeSium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...