Gå til innhold

Bibelens geografiske fremstillinger


Anbefalte innlegg

Moses førte israellittene til det forjettede land, sant? Det er da merkelig at det ikke finnes det minste spor etter eller hentydning til israelittiske treller i Egypt eller en israelittisk utvandring.

 

Og alle veit at Jerusalem går for å være en eldgammel by nettopp fordi kong Salomo lot bygge israelittenes første tempel der. Det er likevel en kjensgjerning at arkelogene, til tross for at de har lett intenst, aldri har funnet en eneste liten rest av det salomoniske templet i den hellige stad. Det man har funnet er helt tydelig rester av nyere templer

 

Også vet dere at alle landeområdene som er beskrevet i Bibelen virkelig ikke skjedde i Egypt å Palestina? Det er vitenskapelig bevist.

Landskapene og tidsberegningene i bibelen gir ingen fornuftige bilder i Palestina og Egypt, men passer perfekt til Asir, sør for mekka, i nærheten av grensen til Yemen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
vi vet jo at hele den historien om slaver fra egypt er feil, de som bygget Pyramidene var ikke slaver, men vellholdte arbeidere, noe som gjør at hele moses historien er bullshit

9293154[/snapback]

 

Pyramidene ble ferdigstilt ca. 1000 år før Moses antas å ha levd. Og slaveriet varte i mindre enn 100år. Så isrealittenes antatte opphold i Egypt har ingen ting med byggingen av pyramidene å gjøre.

Lenke til kommentar

5 Da tok djevelen ham med til den hellige by, stilte ham ytterst på tempelmuren 6 og sa: «Er du Guds Sønn, så kast deg ned herfra! For det står skrevet:

Han skal gi sine engler befaling om deg.

Og de skal bære deg på hendene,

så du ikke støter foten mot noen stein.»

7 Men Jesus sa til ham: «Det står også skrevet:

Du skal ikke sette Herren din Gud på prøve.»

8 Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet 9 og sa: «Alt dette vil jeg gi deg dersom du faller ned og tilber meg.» 10 Da sa Jesus til ham: «Bort fra meg, Satan! For det står skrevet:

Herren din Gud skal du tilbe,

og ham alene skal du tjene.»

11 Da forlot djevelen ham, og se, engler kom og tjente ham.

 

Denne er fin...

 

Hvor er dette ekstremt høye fjellet som lar oss se alle jordens byer på en gang?

 

Jeg tror ikke ett hundre-milliarder meter er høyt nok engang... :roll:

Lenke til kommentar
5 Da tok djevelen ham med til den hellige by, stilte ham ytterst på tempelmuren  6 og sa: «Er du Guds Sønn, så kast deg ned herfra! For det står skrevet:

        Han skal gi sine engler befaling om deg.

        Og de skal bære deg på hendene,

        så du ikke støter foten mot noen stein.»

    7 Men Jesus sa til ham: «Det står også skrevet:

        Du skal ikke sette Herren din Gud på prøve.»

    8 Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet  9 og sa: «Alt dette vil jeg gi deg dersom du faller ned og tilber meg.» 10 Da sa Jesus til ham: «Bort fra meg, Satan! For det står skrevet:

        Herren din Gud skal du tilbe,

        og ham alene skal du tjene.»

    11 Da forlot djevelen ham, og se, engler kom og tjente ham.

 

Denne er fin...

 

Hvor er dette ekstremt høye fjellet som lar oss se alle jordens byer på en gang?

 

Jeg tror ikke ett hundre-milliarder meter er høyt nok engang...  :roll:

9293759[/snapback]

 

jorden er firkantet

Lenke til kommentar
Trådstarter må forstå at ikke alt som står i bibelen er ment bokstavelig. Det er mye billedlig, akkurat som i andre religioner.

 

Og som du kanskje forstår på signaturen min: Nei, jeg er absolutt ikke kristen.

9298965[/snapback]

 

Så.

 

Dersom du var en gud, hva er det viktigste med dine budskaper og beretninger:

 

A) At de kan forståes uten å kunne feiltolkes

B) At de høres så pompøse og glorifiserte ut at man er sikker på at du, som gud, skiter gull, mens tekstene har faktaverdi nær null, som igjen fører til at man som gud ikke kan forvente at noen i verden skal forstå budskapet.

 

Dette er første tegn på at det er menneskeskapt hele rukla:

Det er meget mennesklig å prøve å høres ut som om vi skiter gull -- mens mennesker som ønsker at andre virkelig skal forstå verden forklarer seg så presist som mulig; jamfør vitenskap og matte.

Lenke til kommentar
5 Da tok djevelen ham med til den hellige by, stilte ham ytterst på tempelmuren  6 og sa: «Er du Guds Sønn, så kast deg ned herfra! For det står skrevet:

        Han skal gi sine engler befaling om deg.

        Og de skal bære deg på hendene,

        så du ikke støter foten mot noen stein.»

    7 Men Jesus sa til ham: «Det står også skrevet:

        Du skal ikke sette Herren din Gud på prøve.»

    8 Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet  9 og sa: «Alt dette vil jeg gi deg dersom du faller ned og tilber meg.» 10 Da sa Jesus til ham: «Bort fra meg, Satan! For det står skrevet:

        Herren din Gud skal du tilbe,

        og ham alene skal du tjene.»

    11 Da forlot djevelen ham, og se, engler kom og tjente ham.

 

Denne er fin...

 

Hvor er dette ekstremt høye fjellet som lar oss se alle jordens byer på en gang?

 

Jeg tror ikke ett hundre-milliarder meter er høyt nok engang...  :roll:

9293759[/snapback]

 

De som skrev det var idioter som sannsynligvis røyka bøtter med opium(som dem gjorde på den tia). Og de viste ikke at jorda var stor, eller at den var rund, eller at vi hadde fysiske lover, eller at dem selv var idioter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...