Gå til innhold

Dell lattitude D520 - er dette en grei PC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting som fungerte: Kloner skjermbilde helt fint til ekstern skjerm, wireless-kortet dukket opp etter installasjon og viser tilgjengelige trådløse.

Ting som ikke fungerte: Den vil ikke våkne når jeg setter den i suspend

Ville ikke koble seg til trådløse nettverk. (kan sikkert fikses)

Den ville ikke gi meg verken konsoll eller X etter at jeg prøvde å aktivere skrivebordsspanning med det innebygde verktøyet.....

Trodde ikke blåtann fungerte under Fedora, men da jeg lastet inn et Windows-image, gikk det opp for meg at akkurat denne maskina var levert uten blåtann :blush:

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Ting som fungerte: Kloner skjermbilde helt fint til ekstern skjerm, wireless-kortet dukket opp etter installasjon og viser tilgjengelige trådløse.

Den ville ikke gi meg verken konsoll eller X etter at jeg prøvde å aktivere skrivebordsspanning med det innebygde verktøyet.....

9049968[/snapback]

Hvilket nettverkskort er det du har? Det er noen kort som viser nettverket, men som det ikke er mulig å koble xeg på.

Kjør lsusb og lspci i terminal og post det du får til svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trodde ikke blåtann fungerte under Fedora, men da jeg lastet inn et Windows-image, gikk det opp for meg at akkurat denne maskina var levert uten blåtann  :blush:

9049968[/snapback]

Hei! Har nå fått maskina, og alt fungerer prikkfritt - med unntak av det med skjermen. Noen ganger etter at den har blitt skrudd av kommer den ikke på - dog fungerer et triks: Bytt til "grovterminal" (control-alt-f1) -> trykk på crt/lcd-knappen (fn-f8) -> bytt tilbake til X11 (control-alt-f7).

Men hvorfor skjer dette? Og hvordan får jeg kloning av skjerm til å fungere? Noe som må gjøres i BIOS?

Har forøvrig tatt relativt mye notater, kan sikkert scanne/renskrive dem.

Mvh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...