Spaz Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg kjøpte overnevnte strømforsyning fra Microplex. I webshopen deres står det at spesifikasjonene er +3.3V 35A +5V 35A +3.3V/+5V 200W +12V 33A Den strømfosyningen jeg mottok i dag hadde disse spesifikasjonene +3.3V 38A +5V 44A +3.3V/+5V 220W +12V 20A Hvilken av disse vil være best i en vanlig AthlonXP PC? Burde jeg beholde den jeg fikk tilsendt? Er det viktig å ha +12V på 33A istedenfor 20A? Jeg har ikke så mye peiling på strømforsyinger, så jeg lurte på hva dere andre mener om denne saken Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Er ikke helt 100% oppdatert på strømbruken til AMD men en P4 cpu bruker 5-6A pluss det diskene og viftene og andre ting bruker, så 20 burde holde, men du har da trossalt bestilt noe annet enn du fikk så kanskje du burde klage litt på deg Lenke til kommentar
Danny Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg kjøpte overnevnte strømforsyning fra Microplex. I webshopen deresstår det at spesifikasjonene er +3.3V 35A +5V 35A +3.3V/+5V 200W +12V 33A Den strømfosyningen jeg mottok i dag hadde disse spesifikasjonene +3.3V 38A +5V 44A +3.3V/+5V 220W +12V 20A Hvilken av disse vil være best i en vanlig AthlonXP PC? Burde jeg beholde den jeg fikk tilsendt? Er det viktig å ha +12V på 33A istedenfor 20A? Jeg har ikke så mye peiling på strømforsyinger, så jeg lurte på hva dere andre mener om denne saken den psu du fikk er jo bedre man trenger ikke så mye på +124v linja med mindre du skal kjøre to psu,minstekravet er vel 14a på p4 og xp Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det står også +12v/20A på min Whisper kjøpt på Komplett før jul. Det opereres med begge spesifikasjonene på denne rundt på nettet. http://www.enermax.com.tw/product-01.htm Typenummeret på min er EG465P-VE. Det er visst en FC og en FCA versjon av denne, mulig det utgjør forskjellen. Ville nok tro at +12/33A er bedre, men denne gir jo kraftigere strøm på de andre spenningene. Send en forespørsel til de du har kjøpt den av og spør. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har sendt en mail til Microplex for ca. 2 timer siden. Venter på svar Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Spaz Om du skal ha mangen enheter som bruker +12 på 33A så er den sterkest. Da tenker eg på mangen vifter/harddisker + brenner/dvd. Så eg ville valgt denne: +3.3V 35A +5V 35A +3.3V/+5V 200W +12V 33A Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har 3 kabinettvifter + Silent Twin (2 vifter) + 1 harddiskvifte. Jeg har en 7200rpm harddisk , en DVD-ROM og en brenner. Jeg tror kanskje det holder med 20A på 12V linjen. Ifølge Asus PC Probe ligger den dønn stabil på 12.416 samme hvor mye load jeg har. Jeg kjørte 3Dmark2001 + Prime95 i loop i nesten 1 time og 12V rørte seg ikke engang Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har 3 kabinettvifter + Silent Twin (2 vifter) + 1 harddiskvifte. Jeg har en 7200rpm harddisk , en DVD-ROM og en brenner. Jeg tror kanskje det holder med 20A på 12V linjen. Ifølge Asus PC Probe ligger den dønn stabil på 12.416 samme hvor mye load jeg har. Jeg kjørte 3Dmark2001 + Prime95 i loop i nesten 1 time og 12V rørte seg ikke engang Joda kan sikker stemme at den andre er like bra/store nok, men er det noen pris forskjell. Ville valgt den andre eg uansett, hvorfor spare på kreftene om det er samme prisen uansett? :wink: Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det skal bli interessant å høre svaret du får Spaz. At 20A holder foreløpig er nok sant, men når en har kjøpt en ny , kraftig strømforsyning forventer man at den skal klare fremtidige oppdateringer også. Den gamle, orginale Chieftec forsyningen gir 15A på 12v. Det er 180W, med 20A får en 240W, og med 33A hele 396W !! I sistnevnte tilfelle blir det jo veldig lite effekt igjen til de andre spenningene. Det virker ikke helt logisk. Viftene bruker lite strøm, motorene i HD og CD likeså, men hva med CPU, og eventuellt andre ting. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg fikk dette svaret: Hei! Spesifikasjonene på EG465P-VE FC er de vi skrev ned fra denne siden, http://www.enermax.com.tw/eg365p-ve-fc.htm Vi har ikke sjekket hva som faktisk står på de strømforsyningen, men vi bør tydligvis gjøre det og eventuelt korrigere hvis vi oppgit feil data. Dersom du ønsker å heve kjøpet kan du returnere trømforsyningen til oss så skal vi refundere deg alle utgifter. -- mvh/Regards Hans Petter Faale Microplex Norge AS http://www.microplex.no/ http://www.supportforum.info/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Viftene bruker lite strøm, motorene i HD og CD likeså, men hva med CPU, og eventuellt andre ting. Viftene og harddiskene bruker ikke mangen vatt når de er i normalt drift?Men det er under oppstarten du trenger mye støm til alle komponentene dine, og det er da du har brukt for en store psu om du har mangen hd'er og mangen kabinett vifter. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det var et greitt svar du fikk Spaz. Du har jo fått feil spesifikasjoner og er i din fulle rett. Men jeg forstår det slik at de ikke kan omlevere til den andre utgaven. Fint at leverandørene blir gjort oppmerksom på slikt. Jeg så ikke så nøye på dette når jeg kjøpte min, bare at den var på 431W. Disse er borte fra Kompletts sortiment nå, så jeg får ikke sjekket det. At den kan levere +12v/33A virker nesten litt rart. Selv om de andre strømmene er lavere. Kanskje det gjelder en større stømforsyning, eller at det er feil. Jeg ble ikke så mye klokere av å søke på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå