Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp: Forsvinnende taskbar ol.

Anbefalte innlegg

I dag, da jeg nylig hadde skrudd på PCen, fikk jeg problemer. Etter å ha latt maskinen og skjermen stå alene en stund (jeg skrur av skjermen så jeg vet ikke helt hva som skjedde, men jeg antar at skjermpareren først hadde skrudd seg på før skjemen gikk i standbymodus) rørte jeg ved musa, og da var den nedre taskbaren borte, altså den som har startmenyen, quick-launchmanyen ol. Det var bare en tom, svart firkant.

Nå har det skjedd 3-4 ganger i dag, har aldri opplevd det før. Jeg kunne dessuten ikke startet programmer / åpne folders ol. og måtte rett og slett restarte maskinen ved å holde av-knappen inne.

Noen som vet hva som er problemet, og hva jeg eventuelt kan gjøre?

Alle forslag, eventuelt lignende problemer dere har lest om andre steder eller lignende kan hjelpe. Har søkt via google, men er litt usikker på akkurat hva jeg skal skrive inn. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

Vet ikke helt løsningen på problemet, men klarer du å starte explorer.exe (igjen)?

Ctrl+Alt+Del

Under fanen "Programmer", velg "Ny Oppgave"

Skriv "explorer.exe"

[enter]

Kan være et virus eller adware?

Lenke til kommentar

Høres egentlig ut som om exlorer.exe tjenesten tryner. HAr du prøvd ctrl+alt+del? Om det fungerer så gå til prosesser fanearket, finn explorer.exe, høyre klikk og drep den (avslutt altså). Deretter gå til fil og ny, skriver explorer og trykk enter, fortsatt i oppgavebehandlings vinduet.

Kan være virus eller noe annet, men har egentlig mest tro på det bare er blitt noe korrupte data i Windows hos deg. Så jeg vil dermed anbefale å starte å ta backup eller flytte det som ligger på samme partisjon so Windows for å gjøre klar til å formatere og reinstallere windows.

Edit - så ikke maryo's innlegg. :blush:

men prøv å kill explorer tjenesten før du kjører den opp på ny.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...