rubjell Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Maskinen min finner ikke harddisken når jeg starter opp Har prøvd å oppdatere BIOS men den ser ut til å ikke lagre oppsettet når jeg har oppdatert. Finnes det en enkel måte å gjøre dette på Har prøvd å legge inn Windows på nytt men det funka ikke det heller Jeg har Windows XP samsung harddisk og HP maskin Please help me Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Trenger litt mer informasjon av deg. Hvilket oppsett har du? Har du sjekket slave/master innstillinger? Sjekket alle ledninger? Er dette skjedd nylig eller har du nettopp kjøpt ny HD? Hvor stor er HD og hvor gammel er maskinen din? i og med at du sier at du har oppdatert BIOS så regner jeg med at du har gjort dette for å få støtte til en større HD. Er ingen ekspert, men tror du skal sjekke dette før du går videre. Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har sjekket og det står NONE i masterlinje på setup, så det tyder vel på at den ikke finner harddisk, det er auto søk på harddisken så jeg få ikke satt over på auto manuelt. Har sjekket alle ledninger Den funker av og til og da går den helt normalt og funker optimalt Det er den harddisken som stod i maskinen(ferdigpakke) og maskinen er kjøp i juni 2002 Harddisken er 60 GB Jeg fikk beskjed på HP support om å oppdatere BIOS så det er ikke for å støtte en større harddisk. Mangler maskinen noen oppstartfiler? Er det lett å fikse? Ta det med teskje for jeg er ikke så veldig datakyndig Takk for hjelpen R Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 sikker på at IDE kablen sitter ordentlig i da? Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Hvilken er det Lenke til kommentar
Neo Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 det MrVilla mente var vel om du har sjekket jumperne som sitter på hardisken; om de står i riktig posisjon. Har du 1 hardisk skal de stå på 'master' og disken må være koblet på enden av ide-kabelen. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Hvilken er det IDE kablen er bred og går inn til hd. Sitter ikke den riktig vil ikke hd'n kunne sende eller motta data Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 På master står det none, og jeg får ikke gjort noe med det for det er autosøk på maskinen Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Kan ikke se at det er noe galt der, maskinen fungerer normalt av og til Lenke til kommentar
Drakaslave Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei. Har du fortsatt garanti på maskinen ??? Harddisken din er i ferd med å ta kvelden. Gjennom jobben har jeg hatt masse erfaring med Compaq-pc'er som av og til virker, og av og til ikke. Det har skyltes at harddisken ikke har startet opp. Grunnen er at harddisken har dårlig kontakt på kretskortet sitt. Jeg er ganske sikker at det er problemet også i ditt tilfelle. Det er bare å sende den inn evt. sende hele pc'en inn. Harddisken vil bare bli verre og verre, så få den byttet så fort som mulig. Ps! Ta BACKUP av det du har på disken om du har mulighet til det. For uansett om de godtar å bytte disken eller ikke, så kommer de nesten garantert å formatere disken din og legge in Os på nytt. ( Noen datasupporter tror dette er løsningen på alle problem.!!! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå