Gå til innhold

Ny PC, trenger meninger!

Anbefalte innlegg

Heisann :)

For dem av dere som har svart på mine tidligere poster vil jeg nå si at jeg ikke vil bruke like mye penger på en ny PC. Trenger bare noe som er bedre enn min nåværende PC som er:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

2x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16

XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail

også har jeg 360 GB tilsammen med 2 harddisker (som skal brukes i ny maskin), et Lian Li kabinett med 3x 120 mm vifter (skal også brukes til ny maskin) og en lusen 350 W strømforsyning.

Mitt nye oppsett er:

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Link

Intel Core 2 Duo E4400 2GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Link

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Link

Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI-I, Lite-Retail

Link

Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort, 120mm Vifte, 2xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

Link

+ 360 GB fordelt på to harddisker, og et Lian Li kabinett og Windows XP SP 2 norsk versjon.

Total sum er ca 4800 kr + frakt for alt sammen.

Det jeg vil vite er om denne maskinen kommer til å kjøre WoW, LOTRO, BF2 bra og om det er verdt pengene å oppgradere fra den forrige maskinen.

Hvis noen finner bedre deler til omtrent samme pris så si gjerne ifra og begrunn svaret.

Takker for alle svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer en del nyheter fra Intel og prisdropp den 22/7. Men det er to uker fram i tid, så om du skal kjøpe nå...

Men til spørsmålet, så er oppgraderingen bra og maskinen vil kjøre Wow og BF2 helt fint. Disse spillene er jo forholdsvis gamle nå og krever jo ikke så mye lenger. LOTRO vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Slenger denne i "mine innlegg" da dette er ganske likt med det jeg har planer om å kjøpe, bortsett fra at jeg venter til slutten av mnd for å kjøpe en e6600 og jeg kommer antagelig til å gå for Geil sine brikker da mange skryter av disse.

HK og skjermkort tror jeg blir likt.

Lenke til kommentar

skal nok ta en e6600 når det blir prisdropp, gjelder dette bare den 22/7? er nemlig bortreist så PCn blir nok ikke kjøpt før i august :) Noen som vet om denne ville kjørt LOTRO bra med en e6600 prosessor?

Lenke til kommentar

For dem av dere som har svart på mine tidligere poster vil jeg nå si at jeg ikke vil bruke like mye penger på en ny PC. Trenger bare noe som er bedre enn min nåværende PC som er:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

2x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16

XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail

også har jeg 360 GB tilsammen med 2 harddisker (som skal brukes i ny maskin), et Lian Li kabinett med 3x 120 mm vifter (skal også brukes til ny maskin) og en lusen 350 W strømforsyning.

Mitt nye oppsett er:

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Link

Intel Core 2 Duo E4400 2GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Link

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Link

Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI-I, Lite-Retail

Link

Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort, 120mm Vifte, 2xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

Link

+ 360 GB fordelt på to harddisker, og et Lian Li kabinett og Windows XP SP 2 norsk versjon.

Total sum er ca 4800 kr + frakt for alt sammen.

Det jeg vil vite er om denne maskinen kommer til å kjøre WoW, LOTRO, BF2 bra og om det er verdt pengene å oppgradere fra den forrige maskinen.

Hvis noen finner bedre deler til omtrent samme pris så si gjerne ifra og begrunn svaret.

Takker for alle svar =)

9004617[/snapback]

Kan du legge link til alt i ett?

Mye lettere.

Lenke til kommentar

* SNIP * (Les posten over)

Mitt nye oppsett er:

* SNIP * (Les posten over)

Det jeg vil vite er om denne maskinen kommer til å kjøre WoW, LOTRO, BF2 bra

9004617[/snapback]

Jo, sånn OK, i hvertfall WOW og LOTRO. Grafikkortet du har satt opp blir til hinder for BF 2 i høy oppløsning, men du spiller sikkert på 1280x1024, så da går det greit.

og om det er verdt pengene å oppgradere fra den forrige maskinen.
Overhodet ikke! Hvorfor bruke en masse penger på å oppgradere til noe som er litt bedre!? Spar nå opp så du ihvertfall har råd til et 8800 GTS 320MB-kort! Da snakker vi om sus i serken! Dersom du skal overklokke, så har du valgt en bra prosessor. Dersom du ikke vil/kan klokke, så bør du legge deg høyere i ytelse. I så tilfelle anbefaler jeg deg å gå for en C2Duo E6600.

Takker for alle svar =)

Værsgo! ;)

Lenke til kommentar

Skjermkortet du har valgt, er som han over sier, ikke mye bedre enn det du alt har, der gjør du nok den "dårligste" upgraden om du går for det du nå har valgt.

Spinke og spare 2 uker, se om E4400 går litt ned og kjøp 8800 GTS, eventuelt en E6600 eller Q6600.

Lenke til kommentar

Jo, i utgangspunktet er det vel kun Q6600 som skal ned i pris, men hvem kjøper E6600 dersom Q6600 er like billig? Jeg vil tro at det fører til at de må senke prisen på E6600 også.

GDDR3 Extreme hørtes så extremt ut at det umulig kunne være std versjonen.. :)

Dessuten var jeg sikker på jeg klikket på en link der han hadde valgt et XT1950XTX til rundt 2k. Da var det ikke mye opp til 8800 GTS. Det jeg ser han har valgt nå trekker visst så lite strøm at han egentlig ikke trenger ny PSU faktisk.. :o

Lenke til kommentar
Jo, i utgangspunktet er det vel kun Q6600 som skal ned i pris, men hvem kjøper E6600 dersom Q6600 er like billig? Jeg vil tro at det fører til at de må senke prisen på E6600 også.

9006668[/snapback]

Jo det ville ha vært den logiske beslutningen håper de faktisk gjør det...

Lenke til kommentar

GDDR3 Extreme hørtes så extremt ut at det umulig kunne være std versjonen.. :)

9006668[/snapback]

Den er nok klokket litt høyere, men i utgangspunktet bruker kortet den samme brikken som 7800GS. Det er klart at man alltid kan få noe bedre om man venter og sparer. Det kommer jo alt an på behover til trådstarter også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lest alle svar om at jeg burde spare til noe bedre.

Først skulle jeg egentlig bare skaffe ny prosessor til PCn som jeg bruker nå, men bladde opp info om hovedkortet og det var veldig billig, veldig gammelt og veldig dårlig, samme med RAM'en. Så jeg tenkte: "Hvorfor ikke bare finne et noenlunde bra oppsett som har gode oppgraderingsmuligheter senere?". Så maskinen har vel gode oppgraderingsmuligheter? E6600 prosessor vil bli brukt istedenfor når priskuttet kommer. Vet noen om priskuttet er permanent?

Har noen et bedre skjermkort i samme prisklasse om så 200-400 kr dyrere så si ifra (:

Lenke til kommentar

Priskuttet er permanent ja.

Ati X1950 Pro er bedre en skjermkortet du har i dag. Ca. 25 % bedre ytelse (mer i noen spill, mindre i andre). Men som nevnt ovenfor, GF 8800 GTS er et ennå bedre kort, typisk 40 - 50 % høyere ytelse enn X1950 Pro. Men prisen blir fort 1200 - 1300 kr mer.

Men innen prisrammen 1 000 til 1 100 kr + 400, er GF 8600 GTS et alternativ. Omtrent samme ytelse, men har DX10.

Men til ditt bruk er X1950 Pro et rimelig og fornuftig kjøp. Gir bra nok ytelse i de fleste spill både 1280 x 1024 og 1400 x 1050. Og det vil være enkelt å oppgradere skjermkortet senere.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...