koege46 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei har nettopp kjøpt meg et nytt Sony kamera og lurer på om det er mulig å få konvertert AVCHD filer slik at jeg kan få testet redigeringsmulighetene i Movie Maker. Er rimelig nybegynner og skjønner selvsagt at jeg bør lese meg opp i mente, men kanskje noen kunne svare meg på dette før jeg går til innkjøp av et redigeringsprogram som støtter MPEG-2 eller AVCHD? På forhånd takk:) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Du kan prøve med Super frå http://www.erightsoft.net/. Skal ikkje garantere det, men eg vil tru det fungerer. Skulle du lure, so støtter iallfall Sony Vegas, Ulead Video Studio 11 og Pinnacle Studio 11 AVCHD. Lenke til kommentar
koege46 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Tusen hjertelig takk! Skal se om det vil fungere.... Ser at du også gir mye generelle råd som omhandler dette og andre relevante temaer, men kanskje du kan gi meg et godt råd med hensyn til rask læring i forbindelse med bruk av slike programmer. Som jeg sa i forrige melding så er jeg en skikkelig novice og skjønner at jeg bør bruke endel tid på å sette meg inn i en del, skal lese meg opp på det jeg kan- hvor kan jeg best finne slik informasjon? Tusen takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Eh, bruksanvisninga kanskje. Ogso ligg det ofte nokon tutorials o.l. på heimesidene til programma. I tillegg til det er det berre å prøve seg litt fram. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 "SUPER" er et lett og nett program som takkler det meste innen kovertering. Gratis er det også. Lenke til kommentar
Seb784 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Hmmmm, frustrasjonen min begynner å bre seg her. Sittet i dagesvis og lett etter kompatibel programvare til acvhd, men ingen ting fungerer. Har VIsta og det meste henger seg her. Også Sony Vegas 7 som jeg har kjøpt. Program not reponding når jeg årøver å importere mts filen. Kjedelig. Får kjøpe pinnacle istedet kanskje? Noen erfaringer på det? Hva er "Super", o hvor får man tak i det? Endret 2. september 2007 av AmonRa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 "Super" er et supert koverteringsprogram som er gratis. Google it! Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Også Sony Vegas 7 som jeg har kjøpt. Program not reponding når jeg årøver å importere mts filen. Kjedelig. 9408464[/snapback] Har du oppgradert til siste versjon av Vegas 7? Det er versjon 7e, og den støtter AVCHD. En annen ting, hvis du bruker Vegas fra før, og går over til Pinnacle, vil du nok oppleve en skuffelse av dimensjoner. Lenke til kommentar
Seb784 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Også Sony Vegas 7 som jeg har kjøpt. Program not reponding når jeg årøver å importere mts filen. Kjedelig. 9408464[/snapback] Har du oppgradert til siste versjon av Vegas 7? Det er versjon 7e, og den støtter AVCHD. En annen ting, hvis du bruker Vegas fra før, og går over til Pinnacle, vil du nok oppleve en skuffelse av dimensjoner. 9410055[/snapback] Jaha, er det så dårlig altså? Prøvde å installere det nå, men Vista vil ikke. Tror jeg skal reinnstallere XP, kanskje det er Vista som er problemet. Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jaha, er det så dårlig altså?Prøvde å installere det nå, men Vista vil ikke. Tror jeg skal reinnstallere XP, kanskje det er Vista som er problemet. 9414756[/snapback] Spørs litt hva du er ute etter, men Pinnacle er et mye enklere og billigere program enn Vegas. Vegas har ubegrenset antall video- og lydspor + masse andre muligheter som Pinnacle ikke har, og derfor brukes Vegas også av "proffe" folk. Det du sier om Vista er nok ikke så langt unna sannheten, Vegas vil først i versjon 8 ha støtte for Vista. Selv kjører jeg Vegas 7 under Vista uten problemer. Lenke til kommentar
Seb784 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Jaha, er det så dårlig altså?Prøvde å installere det nå, men Vista vil ikke. Tror jeg skal reinnstallere XP, kanskje det er Vista som er problemet. 9414756[/snapback] Spørs litt hva du er ute etter, men Pinnacle er et mye enklere og billigere program enn Vegas. Vegas har ubegrenset antall video- og lydspor + masse andre muligheter som Pinnacle ikke har, og derfor brukes Vegas også av "proffe" folk. Det du sier om Vista er nok ikke så langt unna sannheten, Vegas vil først i versjon 8 ha støtte for Vista. Selv kjører jeg Vegas 7 under Vista uten problemer. 9414831[/snapback] Uff, har så mye problemer med Vista at det er til å grine av. Brukt så mye penger på diverse prgrammer som skal være Vista kompatible, og Vista i seg selv kostet jo flesk. Prøvde også SUPER som ble nevnt her, men fungerer heller ikke. Vet ikke om jeg gjør riktig jeg, men jeg går inn på kameraet, inn i mappen "stream" og prøver å legge .mts filen inn i programmet, ingen programmer takler det. gjør jeg det galt kanskje? Takk fo hjelp! P.s. I super så får jeg konvertert filen om jeg ikke kjører som Administrator, men det blir da bare gørr når jeg spiller av i VLC, om jeg kjører Super som administrator (som super vil at jeg skal gjøre i Vista), så går det ikke ann å legge in filen av det hele tatt. Endret 2. september 2007 av AmonRa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå