zegenie Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 [...] ved manglende dekning fra NN, eller ved bruk av tjenester NN ikke tilbyr. [...] Arrester meg om jeg er på videne 9409586[/snapback] Så lenge du med "tjenester" ikke mener 3G, så OC vil ikke kunne tilby 3G så lenge ikke NN kan det - altså selvom du skulle være et sted NN ikke har dekning, og du bruker NC sitt nett der NC har 3G-dekning, vil du ikke kunne bruke 3G. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jepp, OneCall-kunder blir uten 3G i et par mnd. NetworkNorway skal visst ha 3G-nettet sitt klart i januar. Dette er lite dramatisk, egentlig. Den eneste tjenesten som forsvinner midlertidig, er videotelefoni. -snubbel Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Men vil vi som roamer i NC få 3G igjen når NN åpner 3G ? (Har 3G nå, men de skal vel slå av 3G for de som roamer til NC når de flytter over til NN ? ) Endret 2. september 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Men vil vi som roamer i NC få 3G igjen når NN åpner 3G ? (Har 3G nå, men de skal vel slå av 3G for de som roamer til NC når de flytter over til NN ? ) 9411893[/snapback] Det er det vel ingen som har svart på ennå, mulig det ikke er avklart. Det er antagelig en sak mellom NN og NetCom, så OC må nok ta det som det kommer... -snubbel Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Dette er lite dramatisk, egentlig. Den eneste tjenesten som forsvinner midlertidig, er videotelefoni. 9411814[/snapback] Det er vel ikke helt sant - dataoverføring over 3G er myyye raskere enn motparten GPRS/EDGE... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Dette er lite dramatisk, egentlig. Den eneste tjenesten som forsvinner midlertidig, er videotelefoni. 9411814[/snapback] Det er vel ikke helt sant - dataoverføring over 3G er myyye raskere enn motparten GPRS/EDGE... 9412907[/snapback] Ifølge Netcom leverer edge opptil 234 kbps, mens 3G leverer opptil 384 kbps. Dette er ikke etter mitt skjønn myyye raskere. Videre er uthastigheten på 3G opptil 64 kbps mens edge faktisk kan klare opptil 75 kbps. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Problemet der blir vel for telefonene uten EDGE. Hardere å gå ned fra 3G til GPRS:( Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg sender som oftest ting så merker uploaden best. Har uansett deaktivert 3G fordi det suger så mye batteri, greier meg fint med edge og netcom jeg ihvertfall Lenke til kommentar
Jethro Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Dette er lite dramatisk, egentlig. Den eneste tjenesten som forsvinner midlertidig, er videotelefoni. 9411814[/snapback] Det er vel ikke helt sant - dataoverføring over 3G er myyye raskere enn motparten GPRS/EDGE... 9412907[/snapback] Ifølge Netcom leverer edge opptil 234 kbps, mens 3G leverer opptil 384 kbps. Dette er ikke etter mitt skjønn myyye raskere. Videre er uthastigheten på 3G opptil 64 kbps mens edge faktisk kan klare opptil 75 kbps. 9413036[/snapback] Har NetCom Connect trådløst internett. Her jeg bor er det ikke dekning for 3G, så jeg surfer med EDGE. Uthastigheten med EDGE ligger på 100 kbps. Endret 2. september 2007 av Jethro Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Har NetCom Connect trådløst internett. Her jeg bor er det ikke dekning for 3G, så jeg surfer med EDGE. Uthastigheten med EDGE ligger på 100 kbps. 9413962[/snapback] Det er derfor Netcom skriver "opptil" 234 kbps. Edit: Lest feil, ser du skriver opphastigheten. Det er jo bra, slår ihvertfall 3G. Endret 2. september 2007 av escobar Lenke til kommentar
Jethro Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Har NetCom Connect trådløst internett. Her jeg bor er det ikke dekning for 3G, så jeg surfer med EDGE. Uthastigheten med EDGE ligger på 100 kbps. 9413962[/snapback] Det er derfor Netcom skriver "opptil" 234 kbps. Edit: Lest feil, ser du skriver opphastigheten. Det er jo bra, slår ihvertfall 3G. 9414066[/snapback] Nedhastighet ligger på 210 kbps. Ikke så langt unna 3G hastighet det. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Dette er lite dramatisk, egentlig. Den eneste tjenesten som forsvinner midlertidig, er videotelefoni. 9411814[/snapback] Det er vel ikke helt sant - dataoverføring over 3G er myyye raskere enn motparten GPRS/EDGE... 9412907[/snapback] UMTS-dekningen til NetCom er såpass svak at praktisk hastighet på UMTS vs EDGE er omtrent den samme. I tillegg er ut-hastigheten på EDGE vesentlig raskere i praksis enn den er i UMTS-nettet. Derfor holder jeg fast ved det jeg skrev om at den eneste tjenesten som forsvinner er videotelefoni, da denne er protokollfestet til UMTS (inntil videre). -snubbel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå