peterdenstore Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Beklager, gikk litt fort her.. men poenget er det samme. De har ikke avtale for UTLANDS roaming ( jeg sa bare roamning her i sted. Der stemmer det at de har en avtale med netcom. Utlandsroaming er for de som ikke kjenner til det - å benytte andre operatørers nett når du er i utlandet. Ellers har de fortsatt ikke noe 3 G løsning. Dvs alle som har kjøpt 3G mobiler får ikke noe glede av dem.... SORRY! 9009061[/snapback] Tror du meg ikke så send en mail til KS hos OC og still dem spørsmålet. Har dere avtale med like mange operatører i utlandet etter bytte av nett? 9009073[/snapback] Liten oppklaring her. One Call kommer til å FULL dekning på utenlandsroaming etter overgangen til Network Norway. Noe annet vil naturligvis vært umulig å leve med. 9009185[/snapback] Tja, kan du også bekrefte at du med full dekning har like mange roamingavtaler som det Netcom har? Og har dere 3 G nett? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når det gjelder Roaming så spiller det ingen rolle hvem OC leier av, da det er OC selv som har roamingavtaler. Ser på dette som utelukkende positivt - det vil helt sikkert føre til lavere priser og bedre tjenester. -snubbel 9007708[/snapback] Beklager og si det, men nå tror jeg ikke du vet hva du snakker om! Det tar opptil 2 år og forhandle frem avtaler med alle verdens nett. Dette er en øvelse NN må gjøre da de ikke har godtatt betingelsene Netcom har satt.... OC har ikke noe med dette å gjøre 9007779[/snapback] Beklager å måtte si det men _DU_ vet tydeligvis ikke hva du prater om. Noen virtuelle operatører benytter seg av roaming-avtalene til nettverksleverandøren, andre forhandler frem egne avtaler, og noen bruker en blanding. Å si at OC ikke har noe med dette å gjøre viser bare at det er du som ikke vet hva du prater om. Hvordan OC har valgt å gjøre dette vet ikke jeg, men om man sammenligner roamingprisene deres med netcoms roamingpriser er prisene helt ulike, i hvertfall på de to første landene på listen noe som leder meg til å tro at OC har forhandlet frem egne avtaler. Edit: Og her er et eksempel for å illustrere det jeg sier. Tele2 (som jo er en virtuell operatør), sier bl. a. dette i forbindelse med deres kommende skifte fra telenors nett til netcoms nett: Kommer det til å bli annen dekning utenlands?Nei - Tele2 har egen avtale på dette, og det skjer ingen endringer som ikke ville skjedd ellers uansett Når man først skal anklage andre for at de ikke vet hva de prater om, er det kanskje en ide å sjekke sine egne fakta først. 9008747[/snapback] Beklager, gikk litt fort her.. men poenget er det samme. De har ikke avtale for UTLANDS roaming ( jeg sa bare roamning her i sted. Der stemmer det at de har en avtale med netcom. Utlandsroaming er for de som ikke kjenner til det - å benytte andre operatørers nett når du er i utlandet. Ellers har de fortsatt ikke noe 3 G løsning. Dvs alle som har kjøpt 3G mobiler får ikke noe glede av dem.... SORRY! 9009061[/snapback] Som sagt, jeg vet ikke om OneCall har utenlands roaming avtaler eller ikke. Men siden deres utenlandsroamingspriser er ulike fra netcom (ofte billigere) antar jeg at de har det. Og som sagt Tele2 har egne UTENLANDSroaming-avtaler, så at virtuelle operatører har det er fullt mulig. Dessuten her oppgir NN sine priser for bruk av mobil i utlandet. Jeg antar derfor at de har om ikke egne avtaler, i hvertfall roaming-avtaler via netcom. Den listen er forøvrig på 10 sider, så jeg tror ikke at man kommer til å oppleve særlig problemer med bruk av NN i utlandet. Lenke til kommentar
Thomas_OneCall Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg kan bekrefte at dekning på utenlandsroaming er minst like bra som det både Netcom og Telenor Mobil har. Når det gjelder 3G opplever vi at både etterspørselen og tjenestene nesten er fraværende i privatmarkedet. Det er riktig at Network Norway ikke støtter 3G i dag. Dette vil være klart fra nyttår. Når det gjelder kunder med 3G telefoner vil ikke det være noe problem da alle telefoner med 3G også støtter GSM og GPRS. Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg kan bekrefte at dekning på utenlandsroaming er minst like bra som det både Netcom og Telenor Mobil har. Når det gjelder 3G opplever vi at både etterspørselen og tjenestene nesten er fraværende i privatmarkedet. Det er riktig at Network Norway ikke støtter 3G i dag. Dette vil være klart fra nyttår. Når det gjelder kunder med 3G telefoner vil ikke det være noe problem da alle telefoner med 3G også støtter GSM og GPRS. 9009291[/snapback] Personlig bruker jeg internett på mobilen ganske mye. Uten 3G går det dessverre alt for treigt for meg. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har Network Norway støtte for edge? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg kan bekrefte at dekning på utenlandsroaming er minst like bra som det både Netcom og Telenor Mobil har. Når det gjelder 3G opplever vi at både etterspørselen og tjenestene nesten er fraværende i privatmarkedet. Det er riktig at Network Norway ikke støtter 3G i dag. Dette vil være klart fra nyttår. Når det gjelder kunder med 3G telefoner vil ikke det være noe problem da alle telefoner med 3G også støtter GSM og GPRS. 9009291[/snapback] Vil dette si at One Call sine kunder vil bli uten 3G-dekning fram til NN får opp sitt 3G-nett? Eller vil de (vi!) kunne velge NetCom sitt nett og dermed få 3G-dekning? Hva med de stedene der NN ikke har dekning? Vil det der bli 3G-dekning så lenge NetCom har det? -snubbel Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) 3 G er en flopp! Og det er ikke noe problem å bytte et sim-kort! ÅNEI SÅ VANSKELIG Å BYTTE SIM-KORT! HVORDAN GJØR JEEG DET! 9007543[/snapback] Hvordan kan du kalle 3G en flopp? Er faktisk veldig mange som er avhengig av å bruke mobil / mobilt modem til å koble seg opp mot internett, og støtter ikke operatøren 3G fungerer det heller dårlig... Tror ikke NetCom hadde begynt å bygge ut HSDPA om 3G var en flopp. Og det er ikke vanskelig å bytte SIM for de fleste men det er noe j?#*=a herk, hvertfall om man sitter med en samsung telefon hvor muligheten til å kopiere telefonbok fra SIM til telefon eksisterer men ikke funksjonen å kopiere fra telefon til SIM. Byttet fra netcom til telenor med ny telefon, min kjære samsung manglet muligheten å kopiere til SIM og telefonen støttet IKKE synkronisering av noe slag. Jeg endte opp med å måtte sende hele telefonlisten via bluetooth til min nye N73... og ALLE KONTAKTENE KOM SOM SMS!! Dette er jo kanskje ekstremt, men det er fakta at folk flest hater å måtte aktivt gjøre noe i forhold til operatørbytte o.l. Men er uansett bra at det blir mer konkurranse når det gjelder operatørnett. Endret 5. juli 2007 av angellwax Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har Network Norway støtte for edge? 9009823[/snapback] Godt spm.. kan ikke tenke meg at de ikke har. noen? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) 2. Netcom har brukt flere hundre milioner kroner på å oppgradere nettet sitt. (Bedre lyd , dekking? etc.) 9004482[/snapback] For alt vi vet, er deler av Netcom's nett/utstyr 15 år gammelt, med massevis av oppgraderinger, mens Network Norway har helt nytt topp moderne utstyr som støtter alt Netcom har drevet å oppgradert de siste 15 årene, "ut av boksen". Ellers lurer jeg på det samme som snubbel - Vil det være mulig å velge å bruke Netcom sitt nett (på telefonen, velge operatør manuelt)? Og vil det i så fall på den måten også kunne brukes 3G? Og er det noen som har testet EDGE nettet til Network Norway? AT&T sin oppgradering av EDGE i forb. iPhone har jo medført at EDGE hastighetene deres er stort sett høyere enn hva vi har i praksis på 3G i Norge (200-300kbps) Endret 6. juli 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
peterdenstore Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 i dag er det 2, 3 G nett. Telenor og Netcom. 3 har også en lisens som de ikke enda begynt å bygge ut på... Denne spekuleres det om at MTU skal samarbeide om. Netcom og Telenor har ikke gitt NN tilgang til sine 3 G nett. Det betyr at OC og NN evt må søke om den ledige lisenesen som ligger der. (den Tele2 gav fra seg). Uansett bli nok OC kunder uten 3 G dekning i lengre tid.. Pluss dårligere utenlands roaming.... for de som bryr seg.... Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Uansett bli nok OC kunder uten 3 G dekning i lengre tid.. Pluss dårligere utenlands roaming.... for de som bryr seg.... 9014019[/snapback] Virker nesten som om du har noe imot One Call her... Thomas Sandaker, markedsdirektør i One Call, har allerede svart følgende om utenlandsroaming: Jeg kan bekrefte at dekning på utenlandsroaming er minst like bra som det både Netcom og Telenor Mobil har. og følgende om UMTS... Det er riktig at Network Norway ikke støtter 3G i dag. Dette vil være klart fra nyttår. OC-kunder blir dermed ikke uten 3G-dekning i lengre tid slik du påstår, ei heller får de dårligere utenlandsroaming slik du påstår. -snubbel Lenke til kommentar
Thomas_OneCall Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Det er ingen tvil om at Network Norway vil komme på plass med 3G. Network Norway har også EDGE så dette vil jo langt på vei kompensere for en periode uten 3G. Når det gjelder spørsmålet om man kan roame på Netcom sitt nett og bruke 3G der så er svaret i utgangspunktet nei (kan bli endringer). Endret 6. juli 2007 av Thomas_OneCall Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har bare EDGE på min Nokia 6300 så det holder i massevis! Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Et annet spm: Når en med fast telefon ringer til NN kunder, betaler han like mye som da han ringer til kunder i NC eller TnM mobils nett? Lenke til kommentar
howerang Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Et annet spm: Når en med fast telefon ringer til NN kunder, betaler han like mye som da han ringer til kunder i NC eller TnM mobils nett? 9022272[/snapback] Det skjer ingen endringer her. Et vanlig fastabonoment har faste priser til mobiler, uanz operatør. Altså med Telenor Fasttelefoni Basis betaler du 0,22,- pr.min å ringe til fastelefoner og 1,16 for å ringe til mobiltelefoner (uanz operatør) Edit: leif Endret 7. juli 2007 av howerang Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Er det noen som har fått nytt simkort fra OneCall ? Endret 2. september 2007 av Xpi Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Nei, det er det ikke. -snubbel Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det som kommer til å skje er at OC bruker NN sitt nett, men har roaming via NetCom, der NNs nett ikke har dekning. I Norge vil det si at man kobles automatisk over på NetComs nett ved manglende dekning fra NN, eller ved bruk av tjenester NN ikke tilbyr. Dette gjelder også utenlands. Dersom jeg har rett i dette, vil vi som OC-kunder merke lite og ingenting. OC ville ikke hatt noe igjen for at tjenesten deres overfor kundene ble dårligere. Da ville en del kunder måtte byttet leverandør. OC derimot, betaler mindre for den del av trafikken som går over NNs nett. Dermed er det lettere å opprettholde de meget konkurransedyktige prisene de har. Arrester meg om jeg er på videne Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du har forstått riktig. -snubbel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå