Gå til innhold

Symbian eller Windows Mobile?

Anbefalte innlegg

Pga jobbytte skal jeg ha ny mobil og jeg lurer da på om jeg bør velge Symbian eller Windows Mobile plattformen.

Har hatt to Symbianmobiler (har E65 nå) og har vært happy med disse. Spm er da om det er noe mer givende i Windowsverdenen?

Jeg bruker tlf til følgende;

mail (ikke push foreløpig, men trolig aktuelt i ny jobb)

msn

musikk

GPS (TomTom, har ekstern bluetooth GPS)

video (greit å se en episode eller to av Prison Break på flytur...)

synking av kalender og kontakter mot Outlook

kamera er ikke av all verdens betydning, men greit med minimum 2mpix

Aktuelle modeller slik jeg ser det er E61i (men er den i største laget?), E65 (meget godt fornøyd med den) eller HTC 710.

Tenkte å bruke maks 4.000 og det utelukker vel N95...

Takknemlig for tips, spesielt i forhold til om Windows Mobile vil ha noe å tilføre i forhold til tlf basert på Symbian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WM kan gjøre alt dette og mer.

Spesiellt hvis du skal bruke MS Exchange i din nye jobb ville jeg gått for WM. Har selv HTC S710 som kjører WM6.0. Det er uten tvil den meste telefonen jeg har hatt! For eksempel har jeg det siste året hatt blant annet N73 og SE P990. Ingen av disse kommer i nærheten av brukervennligheten til S710, spesiellt med tanke på synkronisering av mail, kontakter, oppgaver, kalender osv vi Exchange.

Eneste er at den ikke er så god på Java. Får for eksempel ikke installert Amaze GPS på den. Skal du virkelig bruke telefonen til GPS bør du satse på en telefon med touch screen.

Lenke til kommentar

Skal ha den med abb. Hvordan funker TomTom på WM? Synes det funker helt utmerket på E65, og savner ikke touchscreen i den sammenheng.

Har sett diverse tilbakemeldinger på at WM er veldig kronglete ved skriving av SMS, at man da må igjennom x-antall menyvalg. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått med meg har WM vesentlig dårligere talekvalitet enn symbian. Flere jeg kjenner har hatt problemer med lag, brudd av samtale osv. Men det kan jo kanskje likegodt være produsenten av hardwaren. :-)

//Torgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...