Gå til innhold

Diablo III: Rykter og Storyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er det utviklerne av Diablo II som har hoppet av Blizzard kjerra og begynt på Hellgate: London.

Utviklerne regnes som noen av de mest innovative og kreative innen spillutvikling og revolusjonerte jo med Diablo II, og dette vil de godt mulig gjøre med Hellgate: London også - etter hva jeg har hørt av en fransk venn av meg som jobber med programmering (og det gjør sågar halvparten av familien hans!)

Blizzard mistet først utviklere som hoppet av til Guild Wars som ble veldig vellykket, og som sagt har Blizzard mistet utviklerne av Hellgate: London også.

Han mente også at Diablo III ikke vil svare til forventninger, da personene som faktisk lagde II ikke lenger er med.

Jeg venter i spenning på Hellgate - skal bli kanonbra!

Lenke til kommentar

Men, mannen bak Diablo er fortsatt i Blizzard, redaktøren eller hva du nå vil kalle han, + at fans over hele verden vet hvordan de vil ha Diablo 3, dette kommer de til å bruke, og vi vil nok få ett fantastisk bra spill.

Jeg har vertfall håpet opp!

Lenke til kommentar

Fans hele verden over vet hvordan -de- vil ha spillet. Og det at fansen holder seg til det de kjenner til og liker best, betyr ikke nødvendigvis at det er dét produsentene følger. Man ser jo bare Bethesda og Fallout 3 ...

Lenke til kommentar

Kan vel ikke sammenlignes siden Bethesda har ingenting med de originale Fallout-spillene å gjøre. Dessuten har internettfansen begynt å bli fornøyd med planene for Fallout 3, det er bare noen sutrepaver som fremdeles hamrer løs på tastaturene sine i frustrasjon over ikke-isometrisk spilldesign. :p

Lenke til kommentar
Og det at fansen holder seg til det de kjenner til og liker best, betyr ikke nødvendigvis at det er dét produsentene følger.

9016287[/snapback]

Nei, det er umulig for produsentene å følge alle ønskene angående Diablo 3, de må prioritere på hva som er nyskapende, men samtidig trekker til seg både gamle og nye spillere.

De må jo selvsagt også lage spillet slik at det er umulig å gå lei det, slik som i Diablo 2, ved å slenge det online. Blir det ikke online(høyst usannsynlig) så blir det som Diablo 1, et greit spill å gå igjennom, men så blir man lei etter et par chars. Ved å slenge det online må de jo starte fra starten angående farme steder, tilgjengelighet osv, noe "vi" ikke tenker på når vi tenker på det nye spillet, vi tenker på store ting som nye runewords/bosser/classes osv.

Lenke til kommentar
Kan vel ikke sammenlignes siden Bethesda har ingenting med de originale Fallout-spillene å gjøre. Dessuten har internettfansen begynt å bli fornøyd med planene for Fallout 3, det er bare noen sutrepaver som fremdeles hamrer løs på tastaturene sine i frustrasjon over ikke-isometrisk spilldesign. :p

9016353[/snapback]

JEG VIL HA ISOMETRISK PERSPEKTIV!

Det at Bethesda ikke hadde noe med de tre originale spillene er vel desto større grunn til at de burde høre på fanbasen, fremfor å prøve å revolusjonere en allerede suksessfull franchise. Nå sitter jeg kanskje litt vel godt plantet på purist-delen av gjerdet, og blodig overbevist om at Bethesda kommer til å ødelegge serien jeg er så glad i. På samme måte har vel mesteparten av gutta som stod bak Diablo I og II gått over til NCsoft (Guild Wars) og Flagship Studios (Hellgate: London), noe som gjør at det naturligvis blir en hel del designere som ikke har førstehåndserfaring med de tidligere spillene.

Lenke til kommentar
De må jo selvsagt også lage spillet slik at det er umulig å gå lei det, slik som i Diablo 2, ved å slenge det online. Blir det ikke online(høyst usannsynlig) så blir det som Diablo 1, et greit spill å gå igjennom, men så blir man lei etter et par chars. Ved å slenge det online må de jo starte fra starten angående farme steder, tilgjengelighet osv, noe "vi" ikke tenker på når vi tenker på det nye spillet, vi tenker på store ting som nye runewords/bosser/classes osv.

Diablo 1 er online... har selv spilt,

Uansett, har noen sett mer til Rykter?

Lenke til kommentar
Battle.net aswell my friend Bruktbil.

Anyways; vet noen når Blizzcon er? lurer på når vi kan få de siste nyhetene om release.

9016620[/snapback]

Det er svart på i et tidligere innlegg. Starten av Aug. eller noe. Fælt som du maser om at man skal følge topic etc? Er ikke dette et debatt forum? Må vel gå ann å diskutere ting annet enn _akkurat_ det topic er?

Lenke til kommentar
Det at Bethesda ikke hadde noe med de tre originale spillene er vel desto større grunn til at de burde høre på fanbasen, fremfor å prøve å revolusjonere en allerede suksessfull franchise. Nå sitter jeg kanskje litt vel godt plantet på purist-delen av gjerdet, og blodig overbevist om at Bethesda kommer til å ødelegge serien jeg er så glad i. På samme måte har vel mesteparten av gutta som stod bak Diablo I og II gått over til NCsoft (Guild Wars) og Flagship Studios (Hellgate: London), noe som gjør at det naturligvis blir en hel del designere som ikke har førstehåndserfaring med de tidligere spillene.

9016485[/snapback]

Greia er at Blizzard har vært ledende innenfor utviklingen av dataspill helt siden midten av 90-tallet. Sammen med Warcraft I og II så er Diablo nettopp det spillet som har gitt de legendestatus innenfor spillverdenen. Jeg nekter å tro at Blizzard klarer å ødelegge dette spillet selv om det ikke er akkurat de samme personene som står bak det.

Diablo I/II ble laget ved hjelp av sprites, dette vil garantert ikke være tilfellet med Diablo III. Dermed vil ikke utviklingen av de to foregående spillene ha så mye å si siden dette vil bli laget på en helt annen måte.

Jeg ansér det ikke som noe problem at nye mennesker står bak dette spillet da Blizzard har noen av de glupeste hjernene innenfor bransjen. Disse personene er helt sikkert enorme fans av det opprinnelige Diablo og vil dermed heller selge sin egen bestemor, fremfor å ødelegge en av tidenes spill-franchiser.

Jeg skal innrømme at jeg var dødsnervøs foran lanseringen av Warcraft III, men kan i ettertid si at Blizzard gjorde en helvetes god jobb. Spillet overgikk faktisk originalene.

Lenke til kommentar

Havok er mest kjent som en fysikkmotor (det finnes dog en Havoc FX som bidrar til blant annet røykeffekter i spill). Ikke umulig at den kommer til å spille en rolle i Diablo III da Blizzard allerede har kjøpt den inn til Starcraft II.

Lenke til kommentar

De driter seg bra på leggen hvis de ikke gjør det til et MMO, selv om det vil si at det blir langt mindre arbeid for Blizzard sin del. Tipper ingen vil ha et spill som er hastet, bare fordi det har tittelen Diablo 3 betyr ikke at det blir en suksess. Selvsagt, hvis offline gameplay holder seg sterkt(ser bort fra nm/hell) i 100 timer så vil jeg si at det er holdbart.

Lenke til kommentar
Disse personene er helt sikkert enorme fans av det opprinnelige Diablo og vil dermed heller selge sin egen bestemor, fremfor å ødelegge en av tidenes spill-franchiser.

For en formulering :D

Anyways, så er jeg enig angående det at Blizzard kommer til å klare å lage Diablo III meget bra, men uansett så kommer det til å bli en stund til spillet kommer, og derfor skal i hvertfall jeg teste ut Hellgate:London, for å se i hvilken retning de opprinnelige utviklerne har gått.

Lenke til kommentar

Jeg tror spillet blir bra, tror ikke det blir MMO akkurat ettersom det tar lengre tid å lage.

Forresten Lars: Kunne du tenke deg å lage ett lengre innlegg om Havok sånn at jeg kunne poste det i "Post 1", så vet vi litt om grafikk og fysikk i spillet også (Kanskje!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...