Gå til innhold

Diablo III: Rykter og Storyline

Anbefalte innlegg

Uenig, Hellgate: London er kun et spill som deler mange fellesnevnere med Diablo (never change a winning team).

Bortsett fra at mange av utviklerne er de samme så er det ingenting som tilsier at dette skal være en "åndelig oppfølger".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også uenig, men mange har hevdet at det var det som skulle bli en form for oppfølger.

Kan jo forandre på akkurat den første delen av posten viss det skal bli store diskusjoner om Hellgate er oppfølger eller ei, noe som ikke er saken her...

Lenke til kommentar

Det er de samme utviklerene.

Selvsagt er det ikke "likt" med Diablo serien, slik den engang var, men det er ingen som vet hvordan Diablo III i moderne innpakning kommer til å se ut.

Sjekk ut videoene av Hellgate:London, ser ut som et verdig Hack&Slash spill, men det virker som om de har flyttet vekk en del av fokuset på historie og de legendariske cut-scenesene fra Blizzard over til action.

Fra gamespots hand-on-review av Hellgate:London.

"And in many ways, Hellgate borrows and builds on many of the gameplay conventions found in Diablo, like killing hundreds of monsters, collecting tons of loot, and becoming more powerful the further you get in the game. "

"Much of the time spent in Hellgate: London will be in pursuit of dozens upon dozens of quests. These can range from clearing out a certain number of enemies in a level to recovering a lost artifact or item. Granted, these types of quests are fairly standard for action RPGs, so Flagship has been busy coming up with some imaginative ones that feature some exotic locales. "Two will be showcased at E3: The first is based on a quest to delve into another character's mind, while another has you battling towering foes in the remains of the Thames."

Jeg synes det er en rekke likheter, men igjen dette er satt til fremtiden, ikke ubestemt tid, slik Diablo er.

Konklusjonen deres: "Like Diablo, it's the kind of game that makes running around and killing demons seductively easy and compelling. The fact that you can do so in single-player or in cooperative multiplayer makes the game even more tantalizing."

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Skulle de lage en oppfølger så ville det være dumt å ikke kalle den Diablo 3, det ligger jo alvorlig mye penger og gratisreklame i det navnet. Jeg spilte 1 og 2 i veldig mange år, og jeg har ikke vært alene, det er mange som vil åpne sanser når de hører navnet igjen, på dette fabelaktige spillet. Konseptet er ikke revolusjonerende, men det er flott atmosfære og spillbarhet, det er det som gjør det så bra.

Lenke til kommentar

Jepp, da gjør vi som Bruktbil sier, no more Hellgate London diskusjon.

Hva vil dere se i Diablo 3?

Driver å leser den første boka i the Sin War; Birthright, kjøpte den i får, klarer nesten ikke rive meg vekk :p kommet til side 70 da, men jeg har fattet litt av storylinen til boka til nå og det generelle jeg har lest tror jeg vil dukke opp i Diablo 3. Er dette noe vi burde diskutere? er det spoilers :O?

Lenke til kommentar

Som en die-hard Diablo II-fan som fortsatt spiller spillet på b.net et par ganger i uka, håper jeg på et D3 som er laget på samme vis som StarCraft II er. Ganske enkelt oppusning med ny, fet grafikk og noe smakfulle ekstrafunksjoner som gjør at det absolutt blir verdt pengene å kjøpe det.

Med det samme håper jeg også vi får nye, dedikerte D3 og SC2-servere.

PS: Ifølge månedens GameReactor har Blizzard noe fett til oss på BlizzCon:

Etter å ha tjent milliarder på World of Warcraft hadde det selvsagt vært enkelt å bare lage et onlinespill til, og lene seg tilbake, og bare se pengene rulle inn. Men Blizzard vil absolutt ikke stemples som en MMO-utvikler helt enda. Minst enda et spill er under utvikling, og det kan ikke være noe annet enn Diablo III. Fremtiden ser lys ut.

I'm a happy camper.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

[Muligens spoiler alert]

Fra det jeg har forstått fra boka så foregår (hvertfall starten) i ett land med navn Kehjan. Hovedpersonen har ett merkelig navn: Uldyssian og blir anklaget for 2 mord han ikke har gjort, dermed må han bare rømme, så finner han ut at han har "merkelige krefter".

Akkurat den delen av historien er ikke så viktig for spillet tror jeg, men (ja men) som i alle Diablo serier så er det jo kampen mellom godt og vondt som står (selve konseptet), det samme er det her.

Historien tar plass før diablo 2 serien, 1000 år før tror jeg (skal ikke si noe sikkert), og det er nylig blitt lagt 2 nye reliøse sekter som "sloss" mot hverandre. den ene: Cathedral og andre Temple eller Triunity.

I Triunity er det litt spesielt, for de "worshipper" "gudene" Dialio, Bala og Mefis. Noe jeg tror vi vil se til i spillet.

Burde det vært under "spoiler"?

Endret av Mr_Wood
Lenke til kommentar
Blizzard vet hva deres trofaste kunder vil ha. 90% av spillene som blir solgt vil gå til allerede etablerte Diablo-spillere. Ganske sikker på at de ikke vil skuffe oss. :)

9008861[/snapback]

Oppdaterte posten med litt fet info. ;)

Nyere servere hadde vært fint.. Javazons evt Torch kan droppe et game på sekunder.

9008855[/snapback]

Skal ikke så mye til med en god Meteor-sorc som har god cast rate. Har opplevd at fire av åtte spillere pinger ut når jeg har gått amok i et Baalrun.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Bare det kommer hardcore/softcore og ladders så blir jeg fornøyd.

Blir å spille spillet solo først, utforske ALT som er, for så å joine hcl med et par gode venner. Gav opp hcl denne ladderen, teamet vi hadde gikk fint, men orket ikke stresset, kom til 80 før det ble en rask slutt. *death*

Lenke til kommentar
Bare det kommer hardcore/softcore og ladders så blir jeg fornøyd.

Blir å spille spillet solo først, utforske ALT som er, for så å joine hcl med et par gode venner. Gav opp hcl denne ladderen, teamet vi hadde gikk fint, men orket ikke stresset, kom til 80 før det ble en rask slutt. *death*

9008943[/snapback]

Jeg prøvde meg på HC en liten stund, men jeg fikk det ikke helt til. All respekt til de som får det til, men det passet ikke helt for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 Ting å si:

1: Akkurat nå ser jeg at det er ca. 15 stk som leser denne tråden, og har kommet en del reply's, Kan ikke da Diablo få et underforum? sry for all masinga men, det er nok hvert det....

2: Gleder meg veldig til D3 kommer, er ganske stor fan av det. Hadde likt om det hadde kommet litt likt d2 på åssen du ser... Kanskje grafikken kunne bli mekka "litt" på men ellers så synes jeg det går greitt :thumbup:

Heia blizzard

Lenke til kommentar

De har vel patcher for slikt?

Uansett, blizzard har også gått ut å sakt at de driver med ett mindre prosjekt (se post 1), ett "mindre" prosjekt for å være nøyaktig, viss de har storyline, grafikken osv. inne så tar det nok ikke så lang tid for dem å lage Diablo 3 (viss det er det), + at ett "mindre" prosjekt kan også bety at konseptet og gameplay blir så godt som likt (ikke gidde bruke tid på å lage nytt?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...