XmasB Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Tok dette på søndag når jeg var ute og gikk en tur. Det er tatt på auto, ettersom jeg ikke fullt mestrer de manuelle innstillingene. Jeg skal justere fargene litt, få frem litt mer kontrast hadde jeg tenkt. Sitter for det meste på en laptop, så jeg klarer ikke justere farger nøyaktig på denne. Tar det etterhvert tenker jeg. Derfor er det jo greit å høre hva dere mener først? Bildet finnes på flickr hvor du også kan finne exif info og andre størrelser. Jeg har redigert litt på bildet siden det først ble lagt ut. Det er croppet litt, og fargene er justert. Jeg har også gjort bildet litt varmere. Endret 6. juli 2007 av XmasB Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Hei. Dette bildet syntes jeg ble meget vellykket. Veldig flotte pastellfarger. Fokus: Ser ut som du har truffet bra, men litt vanskelig å vurdere pga lav oppløsning. Komposisjon/ utsnitt: Perfekt i mine øyner. Det hadde vert gøy å sett dette bildet skrevet ut i stort format. Endret 4. juli 2007 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Veldig stilig bilde! Eneste negative jeg kan se med det, er kanskje litt mye av bladene, selv om synligheten ikke fører med seg noe veldig negativt. Stort bilde: http://farm2.static.flickr.com/1370/685332...1e9450df2_b.jpg Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg hadde ikke med stativ den dagen (jeg har bare et gammelt som jeg låner...), så bildet er tatt håndholdt. Det kunne vært litt skarpere. Kamera er Nikon D80, og objektiv er Tamron AF 70-300mm F/4-5.6. Jeg kommer til å endre litt på fargene, men ikke mye. Har lekt meg litt, og sett at det kan gjøre bildet enda mer levende. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Yohoo. Der fant jeg bildet i full oppløsning. Jepp. Fant ut at du hadde brukt et D80. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Bra bilde, virker å være brukbart skarpt. Ville ha croppet mer slik at humla kommer mer i sentrum. Jeg ville også ha økt fargemetningen, fargene er litt blasse slik som de er nå. Edit: skrivefeil Endret 5. juli 2007 av Autoxave Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Har endret litt på bildet, som forklart i første post. Takk for svar så langt. Er ganske fersk i speilrefleksverden, og spesielt innen fotobehandling, så det er veldig greit med tilbakemelding. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juli 2007 Ingen meninger om hvordan bildet ble? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Er du med i "bildekritikk"-gruppen på flickr? Bildet er jo fint det. Men siden du skriver at du har større versjon og exif på flickr så.. Endret 14. juli 2007 av pybalto Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2007 Ingen meninger om hvordan bildet ble? 9071968[/snapback] Mye bedre! Kanskje litt vel mye fargemetning, men uansett bedre enn det første du la inn her. Synd du ikke har det gamle bildet oppe fortsatt, det hadde vært fint å kunne sammenligne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå