Gå til innhold

Import av X360

Nimrad

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å importere en 360 og bare lurer på om det er mulig? Jeg vet det er sonerestriksjoner på noen spill, men det er ikke et problem. Men hvordan er det med strømtilkobling? Og hvordan blir det med online-spilling? Kan jeg spille med folk fra Europa osv. osv.? Er det evt. noe mer jeg burde vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt du trenger er en ny strømboks, dette får du av microsoft om du ringer og feks sier att din ikke virker, de skal ikke sjekke de bare sender ny.

Ellers er maskinen identisk untatt det med soner.

Og husk skummel Toll + moms når du importerer, og jeg tror nok ikke du sparer noe spesiellt på og importere maskinen i det hele tatt, men jeg skjønner hva du vil om du vil ha en som kan ta amerikanske spill eller asiatiske spill for den del.

Men likevel... Det er liksom ikke noen vits i og importere en 360.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på å importere en 360 og bare lurer på om det er mulig? Jeg vet det er sonerestriksjoner på noen spill, men det er ikke et problem. Men hvordan er det med strømtilkobling? Og hvordan blir det med online-spilling? Kan jeg spille med folk fra Europa osv. osv.? Er det evt. noe mer jeg burde vite?

9003937[/snapback]

Hvorfor gå over bekken etter vann??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Hvordan er det med garanti og sånn da? 360 er ikke den konsollen jeg ikke trenger garanti på akkurat.

9012603[/snapback]

Her må du følge reglene fra det landet du impoterer fra. USA for eksempel har vel ikke mer enn 3 måneder reklamasjon. Men nå har jo MS sagt at alle får 3 års garanti fra dem, om det også gjelder alle nye konsoller også skulle det teoretisk ikke være et så stort problem, men husk kjøper du en i norge har du 5 års reklamasjonsrett. Problemet som kan oppstå er at om den impoterte boxen slutter å virker, kan jo kundesupporten her i norge nekte å ta imot den siden den ikke er europeisk, men jeg vet ikke. Har hørt 2 historier om at Sony Norge/Nordisk Film nektet å reparere japansk-impoterte psp'er. Personlig ville jeg ikke tatt risikoen med X360, selv om jeg har importert flere konsoller tidligere.

Angående Online er det ikke noe problem, det er overhodet ikke noen serverbestemmelse i de ulike versjonen av spillet. Det er desverre ingen effektv måte å unngå de iriterende amerikanske 14-åringene...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke vitsen selv med å importere en X360, prisen vil vel ligge rundt 2300 (399 $)kroner pluss frakt fra USA. Import fra Asia er vel ikke så aktuelt hvis du ikke kan japansk, etter som du vil da bare kan bruke NTSC-J og sonefri titler.

Da vil du også sitte med mindre garanti tid enn hvis du kjøper en her i Norge, og det er ikke så enorme forskjeller mellom slippdatoer her og i USA. Du kan kanskje finne spill til en litt mer rimelig penge, og det er vel også eneste fordelen slik jeg ser det.

Edit: rettet på prisen

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Jeg vil kunne spille av amerikanske spill og DVD-er. Har ingenting med prisen og gjøre, men en amerikansk 360 har mer verdi for meg enn en norsk en. Jeg får se hva jeg gjør med tanke på garantiproblemer.

9017132[/snapback]

Som sagt så er det ikke noen stor forskjell så vidt jeg vet på slippdatoer på spill her og i USA.

Og med tanke på å spille NTSC/sone 1 DVD så får du vel kastet sonefri DVD spillere etter deg, det er også helt klart å foretrekke fremfor å bruke en X360 som DVD spiller (viftesus).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...