Stigma Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei, Kjapt spørsmål: Er det kompatabilitet for XboX spill på XboX360? Hvis ja, er dette 100%, eller er det litt hips som haps hva som fungerer, og må det gjøres noe spesiellt for at det skal fungere? -Stigma Lenke til kommentar
Amored Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Her har du en komplett liste over hvilke Xbox-spill som fungerer. LINK For at de skal fungere, er det nok at du er koblet til Xbox Live idet du setter i spillet, så kommer det en oppdatering. Eller du kan laste ned denne og legge den inn på din Xbox 360. Her kan du lese hvordan du gjør det, steg for steg: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor By downloading this update, you agree to the software license and other related terms set forth in the Xbox LIVE Terms of Use, located here. Save the update as BackCompat_04-2007.zip—it's about 12MB. You will need to unzip the file to get the default.xex file out and put it at a location on your computer. If you are using Windows XP, you can simply open the zip file like you would a folder. If you are using an earlier version of Windows you will need a separate utility to open the zip file, like WinZip. Be sure the update is named default.xex The update will not run automatically unless the file is named default.xex and is the only file on the disc (i.e., not in a folder or directory). Create a DVD or CD To create an update disc you need the following: A DVD or CD burner. A blank, writeable DVD or CD. The update from Xbox.com. These steps will cover burning the DVD or CD with Windows and the DVD or CD burning software that is part of the operating system. DVDs work better than CD-Rs, which in turn work better than CDRWs. (For illustration, we're using a CD in a CD burner, but the same steps apply with a DVD in a DVD burner.) Step 1: Place a blank disc in your burner. Select "Open Writable CD Folder Using Windows Explorer" or just open the CD drive icon from Explorer. If you choose to use third-party CD/DVD writing software then please follow the instructions for that software in creating a data disc with just the update on the disc. Step 2: Drag default.xex to the CD Folder. If the CD write window doesn't open by default please drag and drop default.xex on the CD/DVD RW drive. Step 3: Click "Write files to CD" from the CD writing tasks in the Explorer window or select Write these files to CD from the CD/DVD RW drive right mouse click menu. Step 4: Go through the CD wizard. The first step is to add a label to the CD; the default of the date is fine. Step 5: The CD wizard will create the CD. Wait until the CD is ejected. Step 6: Remove the CD from the drive—you have created the CD. Update the Console Update the backward compatibility program as well as the operating system software in your Xbox 360 console. Step 1: Place the CD in the Xbox 360 console. Step 2: The update program will start automatically. Select "Continue" to apply the update. Step 3: Wait for the update to complete. Step 4: Your system needs to have the operating system software updated. Select "Yes, update now" and press the A button. Step 5: The console will reboot and you're done. Insert your original Xbox games and enjoy! Håper dette hjelper deg noe Endret 4. juli 2007 av Amored Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 NY liste America’s Army Auto Modellista Bass Pro Shops Trophy Hunter 2007 Blinx 2 Bloodrayne 2 Burnout Crash Bandicoot 4 Crash Bandicoot 5: Wrath of Cortex Doom 3: Resurrection of Evil Drive to Survive Drive to Survive (EM) ESPN College Hoops ESPN NHL 2K5 Evil Dead Regeneration Exaskeleton FIFA Street 2 Full Spectrum Warrior: 10 Hammers GUILTY GEAR XX #RELOAD Harry Potter: And the Chamber of Secrets Harry Potter: And the Prisoner of Azkaban Hot Wheels: Stunt Track Challenge Jet Set Radio Future Justice League: Heroes King Arthur Kingdom Under Fire: The Crusaders Magic: The Gathering: Battlegrounds Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects Marvel vs. Capcom 2 Mech Assault 2 MLB Slug Fest 2003 Morrowind MotoGP2 Myst III: Exile NBA Live 2002 NCAA Football 06 Nobunaga no Yabou Ranseiki Outlaw Golf 9 More Holes of X-mas Outlaw Volleyball: Red Hot Outrun 2 Outrun 2006: Coast to Coast Pac Man World 3 Panzer Elite Action: Fields of Glory Pro Cast Sports Fishing Project Gotham Racing Project Gotham Racing 2 RoadKill Rogue Ops Sega GT 2002 Sega GT Online Shadow Ops Showdown: Legends of Wrestling Silent Hill 2: Dreams Sponge Bob Square Pants: Lights, Camera, Pants! Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Melee The DaVinci Code The Sims 2 The Urbz: Sims in the City Tony Hawk’s Pro Skater 2X Tony Hawk’s Pro Skater 3 Transworld Surf Trivial Pursuit Unhinged Winning Eleven 8 Without Warning WWE Raw Yu-Gi-Oh! The Dawn of Destiny Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Nice, MS må ha nettopp gjort en ny oppdatering av lista Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Endelig Morrowind Selv om jeg egentlig ikke har tid til å lage en ny save der... Står at listen er sist oppdatert i juli 2007, så de nye er sikkert lagt til i forbindelse med E3. Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Ah, fremdeles ikke støtte for Jet Set Radio Future for PAL-regionen. Jeg har så lyst å spille dette spillet. (Jeg kjøpte det brukt på EB-games pga. lav pris, men jeg eier ikke den gamle xbox'en. Det ble en liten nedtur da jeg kom hjem og fant ut at det ikke var støtte for dette spillet på xbox360.) Lenke til kommentar
Gotham Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Ah, der kom jo Morrowind og PGR2 ja, da var det bare RSC2 som manglet. Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Ah, fremdeles ikke støtte for Jet Set Radio Future for PAL-regionen. Jeg har så lyst å spille dette spillet. (Jeg kjøpte det brukt på EB-games pga. lav pris, men jeg eier ikke den gamle xbox'en. Det ble en liten nedtur da jeg kom hjem og fant ut at det ikke var støtte for dette spillet på xbox360.) 9064400[/snapback] Da kom gladnyheten! Jet Set Radio Future funker nå også for Xbox360 i Pal-regionen. Det virker til og med over VGA-kabel, da i 4:3 format. (Ser det er noen bakoverkompatible spill som har problemer med denne kabelen). Sjekk ut en oppdatert liste på det offisielle nettstedet: http://www.xbox.com/nb-NO/games/backwardco...tygameslist.htm Ble nesten litt julestemning her i gården gitt:) Endret 19. juli 2007 av ola555 Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har skaffet meg THPS2X, et spill som aldri ble utgitt i Europa! Må bare vente til det er mulig å gjøre en 360 sonefri.. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har skaffet meg THPS2X, et spill som aldri ble utgitt i Europa! Må bare vente til det er mulig å gjøre en 360 sonefri.. 9103329[/snapback] Tony Hawk's Pro Skater 2X står på listen som skal fungere? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Jeg har skaffet meg THPS2X, et spill som aldri ble utgitt i Europa! Må bare vente til det er mulig å gjøre en 360 sonefri.. 9103329[/snapback] Tony Hawk's Pro Skater 2X står på listen som skal fungere? 9103353[/snapback] Stemmer, men iogmed at det kun ble utgitt i Amerika/Canada, så finnes det kun en NTSC-versjon av spillet. ;s Endret 19. juli 2007 av razh0r Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Spillet står jo på Europa listen? Har hørt at BC spill er regionfree, alså selv om det er NTSC version så fungerer det på en PAL 360 Men stemmer ikke det da eller? Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 omg jeg vil ha star war: obiwan til å virke Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 omg jeg vil ha star war: obiwan til å virke 9123631[/snapback] Star War? Hmhmhm. Aldri hørt om. Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 omfg gidd diss skrivefeil > Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Men fortsatt så er det ikke mulig å spille Oddworld: Strangers Wrath Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 En feil på den lista er Silent Hill 2, for ikke satan om det fungerer, til min store fortvilelse! Det kommer lyd, og jeg kan høre meg selv bla i menyen eller springe rundt i spillet, men skjermbildet glimter til med sitt fravær! Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det en plass man kan sende forespørsler om spillønsker til de folka som ordner disse emulatorene? Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Savner selv beyond good and evil på denne listen da jeg aldri fikk fullført den perlen av et spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ah, fremdeles ikke støtte for Jet Set Radio Future for PAL-regionen. Jeg har så lyst å spille dette spillet. (Jeg kjøpte det brukt på EB-games pga. lav pris, men jeg eier ikke den gamle xbox'en. Det ble en liten nedtur da jeg kom hjem og fant ut at det ikke var støtte for dette spillet på xbox360.) 9064400[/snapback] JSRF funker fint hos meg, men jeg har den spesialdisken med Sega GT og JSRF på en disk. En feil på den lista er Silent Hill 2, for ikke satan om det fungerer, til min store fortvilelse! Det kommer lyd, og jeg kan høre meg selv bla i menyen eller springe rundt i spillet, men skjermbildet glimter til med sitt fravær! 9123767[/snapback] Du må lese listen mer nøye, kun NTSC-versjonen av Silent Hill 2 er det som virker. Men om PAL-versjonen virker slik du beskriver er det ikke usannsynlig at denne kommer på neste oppdatering (om det kommer en...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå