Gå til innhold

Kompatabiltet for XboX på XboX360?

Stigma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har du en komplett liste over hvilke Xbox-spill som fungerer.

LINK

For at de skal fungere, er det nok at du er koblet til Xbox Live idet du setter i spillet, så kommer det en oppdatering. Eller du kan laste ned denne og legge den inn på din Xbox 360.

Her kan du lese hvordan du gjør det, steg for steg:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
By downloading this update, you agree to the software license and other related terms set forth in the Xbox LIVE Terms of Use, located here. Save the update as BackCompat_04-2007.zip—it's about 12MB.

You will need to unzip the file to get the default.xex file out and put it at a location on your computer. If you are using Windows XP, you can simply open the zip file like you would a folder. If you are using an earlier version of Windows you will need a separate utility to open the zip file, like WinZip. Be sure the update is named default.xex

The update will not run automatically unless the file is named default.xex and is the only file on the disc (i.e., not in a folder or directory).

Create a DVD or CD

To create an update disc you need the following:

A DVD or CD burner.

A blank, writeable DVD or CD.

The update from Xbox.com.

These steps will cover burning the DVD or CD with Windows and the DVD or CD burning software that is part of the operating system. DVDs work better than CD-Rs, which in turn work better than CDRWs.

(For illustration, we're using a CD in a CD burner, but the same steps apply with a DVD in a DVD burner.)

Step 1: Place a blank disc in your burner. Select "Open Writable CD Folder Using Windows Explorer" or just open the CD drive icon from Explorer.

If you choose to use third-party CD/DVD writing software then please follow the instructions for that software in creating a data disc with just the update on the disc.

Step 2: Drag default.xex to the CD Folder. If the CD write window doesn't open by default please drag and drop default.xex on the CD/DVD RW drive.

post-111672-1183580236_thumb.jpg

Step 3: Click "Write files to CD" from the CD writing tasks in the Explorer window or select Write these files to CD from the CD/DVD RW drive right mouse click menu.

Step 4: Go through the CD wizard. The first step is to add a label to the CD; the default of the date is fine.

post-111672-1183580241_thumb.jpg

Step 5: The CD wizard will create the CD. Wait until the CD is ejected.

post-111672-1183580247_thumb.jpg

Step 6: Remove the CD from the drive—you have created the CD.

post-111672-1183580254_thumb.jpg

Update the Console

Update the backward compatibility program as well as the operating system software in your Xbox 360 console.

Step 1: Place the CD in the Xbox 360 console.

post-111672-1183580263_thumb.jpg

Step 2: The update program will start automatically. Select "Continue" to apply the update.

post-111672-1183580270_thumb.jpg

Step 3: Wait for the update to complete.

Step 4: Your system needs to have the operating system software updated. Select "Yes, update now" and press the A button.

post-111672-1183580276_thumb.jpg

Step 5: The console will reboot and you're done. Insert your original Xbox games and enjoy!

Håper dette hjelper deg noe :)

Endret av Amored
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NY liste

America’s Army

Auto Modellista

Bass Pro Shops Trophy Hunter 2007

Blinx 2

Bloodrayne 2

Burnout

Crash Bandicoot 4

Crash Bandicoot 5: Wrath of Cortex

Doom 3: Resurrection of Evil

Drive to Survive

Drive to Survive (EM)

ESPN College Hoops

ESPN NHL 2K5

Evil Dead Regeneration

Exaskeleton

FIFA Street 2

Full Spectrum Warrior: 10 Hammers

GUILTY GEAR XX #RELOAD

Harry Potter: And the Chamber of Secrets

Harry Potter: And the Prisoner of Azkaban

Hot Wheels: Stunt Track Challenge

Jet Set Radio Future

Justice League: Heroes

King Arthur

Kingdom Under Fire: The Crusaders

Magic: The Gathering: Battlegrounds

Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects

Marvel vs. Capcom 2

Mech Assault 2

MLB Slug Fest 2003

Morrowind

MotoGP2

Myst III: Exile

NBA Live 2002

NCAA Football 06

Nobunaga no Yabou Ranseiki

Outlaw Golf 9 More Holes of X-mas

Outlaw Volleyball: Red Hot

Outrun 2

Outrun 2006: Coast to Coast

Pac Man World 3

Panzer Elite Action: Fields of Glory

Pro Cast Sports Fishing

Project Gotham Racing

Project Gotham Racing 2

RoadKill

Rogue Ops

Sega GT 2002

Sega GT Online

Shadow Ops

Showdown: Legends of Wrestling

Silent Hill 2: Dreams

Sponge Bob Square Pants: Lights, Camera, Pants!

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Melee

The DaVinci Code

The Sims 2

The Urbz: Sims in the City

Tony Hawk’s Pro Skater 2X

Tony Hawk’s Pro Skater 3

Transworld Surf

Trivial Pursuit Unhinged

Winning Eleven 8

Without Warning

WWE Raw

Yu-Gi-Oh! The Dawn of Destiny

Lenke til kommentar

Ah, fremdeles ikke støtte for Jet Set Radio Future for PAL-regionen. Jeg har så lyst å spille dette spillet. (Jeg kjøpte det brukt på EB-games pga. lav pris, men jeg eier ikke den gamle xbox'en. Det ble en liten nedtur da jeg kom hjem og fant ut at det ikke var støtte for dette spillet på xbox360.)

Lenke til kommentar
Ah, fremdeles ikke støtte for Jet Set Radio Future for PAL-regionen. Jeg har så lyst å spille dette spillet. (Jeg kjøpte det brukt på EB-games pga. lav pris, men jeg eier ikke den gamle xbox'en. Det ble en liten nedtur da jeg kom hjem og fant ut at det ikke var støtte for dette spillet på xbox360.)

9064400[/snapback]

Da kom gladnyheten! Jet Set Radio Future funker nå også for Xbox360 i Pal-regionen. Det virker til og med over VGA-kabel, da i 4:3 format. (Ser det er noen bakoverkompatible spill som har problemer med denne kabelen). Sjekk ut en oppdatert liste på det offisielle nettstedet: http://www.xbox.com/nb-NO/games/backwardco...tygameslist.htm

Ble nesten litt julestemning her i gården gitt:)

Endret av ola555
Lenke til kommentar
Jeg har skaffet meg THPS2X, et spill som aldri ble utgitt i Europa! :D Må bare vente til det er mulig å gjøre en 360 sonefri.. :(

9103329[/snapback]

Tony Hawk's Pro Skater 2X står på listen som skal fungere?

9103353[/snapback]

Stemmer, men iogmed at det kun ble utgitt i Amerika/Canada, så finnes det kun en NTSC-versjon av spillet. ;s

Endret av razh0r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

9064400[/snapback]

JSRF funker fint hos meg, men jeg har den spesialdisken med Sega GT og JSRF på en disk.

En feil på den lista er Silent Hill 2, for ikke satan om det fungerer, til min store fortvilelse! Det kommer lyd, og jeg kan høre meg selv bla i menyen eller springe rundt i spillet, men skjermbildet glimter til med sitt fravær!

9123767[/snapback]

Du må lese listen mer nøye, kun NTSC-versjonen av Silent Hill 2 er det som virker. Men om PAL-versjonen virker slik du beskriver er det ikke usannsynlig at denne kommer på neste oppdatering (om det kommer en...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...