Stigma Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei, Kjapt spørsmål: Er det kompatabilitet for PS2 spill på PS3? Hvis ja, er dette 100%, eller er det litt hips som haps hva som fungerer, og må det gjøres noe spesiellt for at det skal fungere? -Stigma Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Den europeiske utgaven av PS3 støtter PS2-spill via software-emulering, mens den amerikanske og japanske (?) utgaven inntil videre har Emotion Engine-chip'en til PS2 innebygd. Så PS3 støtter PS2-spill, ja. Her kan du sjekke om spillet du vil spille støttes av PS3: http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus Det skal vel finnes en ferdig liste også et sted, men jeg fant den ikke. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Aha... Vel, min gamle PS2 ser ut til å ha gått fyken, eller ihvertfall kommer det til å koste nesten så mye som et nytt konsoll å reparere den, så hvis PS3'en støtter de fleste spill så må jeg kanskje vurdere å gå direkte for å kjøpe en PS3 i stedet for en ny PS2 nå, og så PS3 senere. Hva er egentlig best når du sier at den europeiske versjonen ikke spiller PS2 på samme måte som den amerikanse versjonen? Er det noe faktisk opplevd forskjell? Jeg har nemmelig mulighet til å få fatt i både amerikansk versjon av konsollet og europeisk, så med dette i tankene, burde jeg gå for den amerikanske fordi den ikke må benytte software emulasjon? -Stigma Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Men viss spillene dine er Pal versjon , så hjelper ikke emulatoren deg mye gitt. Da er det bedre med softwaren fra EU Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hva er egentlig best når du sier at den europeiske versjonen ikke spiller PS2 på samme måte som den amerikanse versjonen? Er det noe faktisk opplevd forskjell? Jeg har nemmelig mulighet til å få fatt i både amerikansk versjon av konsollet og europeisk, så med dette i tankene, burde jeg gå for den amerikanske fordi den ikke må benytte software emulasjon? Akkurat det er jeg faktisk usikker på. En US PS3 burde vel teoretisk sett ta flere spill enn en Europeisk PS3 siden US-utgaven har PS2-chip'en innebygd. Men fordelen med software-emulering er vel at Sony kan forbedre denne via maskinvareoppdateringer, slik at den med tid og stunder kanskje kan kjøre flere spill enn en PS3 med innebygd EE-chip. Men ikke stol blindt på meg, det er fullt mulig jeg tar feil Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Chippen tar jo alle spill uanz, mens Emulatorer updaterer seg med flere og flere spill. Men for all del husk Pal og NTSC når det gjelder PS2 spill. Rett meg gjerne viss jeg tar feil Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hva er egentlig best når du sier at den europeiske versjonen ikke spiller PS2 på samme måte som den amerikanse versjonen? Er det noe faktisk opplevd forskjell? Jeg har nemmelig mulighet til å få fatt i både amerikansk versjon av konsollet og europeisk, så med dette i tankene, burde jeg gå for den amerikanske fordi den ikke må benytte software emulasjon? -Stigma 9004135[/snapback] VELDIG VIKTIG Å FÅ MED SEG AT DET ER REGIONKODER PÅ PS2 SPILL OGSÅ PÅ PS3. så med mindre alle spillene til PS2en din er NTSC og du har hatt en amerikansk PS3 så BØR du kjøpe Europeisk. Angående emulering så er vel nesten alle titlene så godt som spillbare og listen blir ofte oppdatert og forbedret. Så med mindre du har noen sære spill i samlingen som du spiller ofte, så tror jeg ikke du har noen problmer der. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Europeisk PS3 for europeiske PS2-spill. Den tar de aller fleste, samt at de er flink til å oppdatere med støtte for flere titler. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det dere sier er at den europeiske PS3'n ikke har denne chippen fra PS2. Hvorfor er det isåfall slik? Hva er best av denne chippen, og emulering? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Grunnen til at de fjernet chip'en var for å kutte ned på kostnader, slik at de tidligere kan få ned prisen. Chipen er bedre, og støtter vel så og si alt av spill. Software-emuleringen er en mer finurlig løsning, siden PS3 er kraftig nok til å emulere (late som den er) en PS2 uten å ha samme arkitektur. Det krever mer tilpassing for å få alle spill til å fungere, men støtten er bra, og blir bedre for hver oppdatering Sony slipper. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Her ser du hvilke spill som støttes med den nyeste oppdateringen. Dette er den norske/europeiskeversjonen. Endret 5. juli 2007 av Nimrad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå