Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW vs HP 22 TFT W2207

Xantix

Anbefalte innlegg

Var innom Computer City og forhørte meg om Samsung og hva slags panel det var i den. De sa da at jeg heller burde gå for HP sin 22" som de mener er bedre....... Stemmer dette? Er den så ny at den ikke har blitt testet enda, for jeg har ikke klart å finne noen tester av HP 22 TFT W2207...... Skjermen er først og fremst ment til spilling (VIKTIG) og vanlig pc bruk da 42" blir brukt til film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har nå LG 204WT og er stor fornøyd, men jeg syns at den begynner å bil litt liten så har jeg lyst å gå over til 22", og denne HP skjerm ser veldig bra. Synd det ikke finnes flere tester av denne skjermen som faktisk fikk bedre karakter enn Samsung 226W.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Siden HP skjermen hadde justerbar høyde kjøpte jeg den i dag. Lekker skjerm. klare bilder. Takker for tipset, var egentelig den skjermen jeg har sett etter lenge, men har som sagt savnet justeringen i høyde. Er også usb kontakt. Meget praktisk. :thumbup:

Arne M

Lenke til kommentar

En venn av meg vurderte også Samsung, men usikkerheten rundt hva slags panel gjorde at jeg tipset han om HP sin og at han burde ta en nærmere titt på den og han endte opp med å kjøpe den. Er stor fornøyd med den og ikke minst pga av muligheten til justerbarhøyde. Selv faller jeg kanskje mot å vente litt til og kjøpe en 24" :)

Lenke til kommentar

Var innom ComputerCity i dag og tittett både på Samsungen og på HP skjermen. Må si at HP ser veldig bra ut, har ikke testet den i spill og film, men om en skal dømme fra tester så er denne kanskje hakket vassere enn Samsungen.

Lenke til kommentar

Er det flere enn jeg som syns den blanke skjermen på w2207 gir vel mye gjenskinn? Jeg leste at den hadde en del gjenskinn før jeg kjøpte, men trodde aldri det skulle være ille. Jeg syns faktisk det er plagsomt i lyse rom. Synspunkter...?

Lenke til kommentar

har 226bw, og har noen rare saker i enkelte spill...

i "Pacific Fighters" er det ommris av fly og tekst som går forran der flyene er, noe som er utrolig irriterende, regner med det er noe grafikk instilling eller bug i spillet, driver enda og sjekker ut dette.

Lenke til kommentar
har 226bw, og har noen rare saker i enkelte spill...

i "Pacific Fighters" er det ommris av fly og tekst som går forran der flyene er, noe som er utrolig irriterende, regner med det er noe grafikk instilling eller bug i spillet, driver enda og sjekker ut dette.

9049589[/snapback]

Jeg tenkte mer generelt jeg. Jeg er ingen hardcore gamer som sitter i en mørk kjeller. Jeg bruker stort sett maskinen til surfing, e-post og programmering i normalt belyste rom. Om sola plutselig skulle skinne litt blir jo jeg like tydig på skjermen som det jeg egentlig vil se og det er det jeg mener med plagsomt. Det samme gjelder om jeg slår på lyset i rommet etter at det har blitt mørkt.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg en W2207, og i mine øyne er det en digg skjerm. Men det sier ikke så mye, jeg er ikke akkurat noen LCD-guru, og fra før hadde jeg en eldgammel sliten 19" CRT.

Som mange andre var jeg usikker på 226BW, og kikket etter alternativer. HP-en har HDCP, bra design, USB-hub, justerbar høyde og høyttalere (ekstremt lite pluss). Bildekvaliteten ble vurdert som hakket vassere enn Samsungen et par steder, og jeg får attpåtil litt rabatt hos MPX, så da falt valget til slutt på den.

Glasset, eller hva det når er, gir selvfølgelig endel gjenskinn, men det er jo ikke noe verre enn min gamle CRT, tvert i mot, den var ikke engang flat. ;) Bruker du skjermen mye til å f.eks. spille og se film i et lyst rom kan det nok bli plagsomt. Det gjør ikke jeg.

Lenke til kommentar

Jeg syns også det er en digg skjerm, men ble litt skremt av gjenskinnet. Regner med at det er en tilvendingssak egentlig, men det er desidert med gjenskinn en i men tidligere 21" CRT (SyncMaster 1100p).

Jeg valgte w2207 fremfor 226bw mest pga. at den har høydejustering. Jeg mener det er et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...