FaderKubik Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 hei! har tenkt å lakere eksospotta på mopedn min( honda mt5) går d fint å¨bruke vanlig svart spraylakk? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 nei , den vil flasse av pga varmen denne lakken er nok mer egnet til det http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=667 Lenke til kommentar
kentove91 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 helt enig. kan ikke bruke normal spray.... ville bare flasset av pga varmen. hadde en kompis som gjor det..... det flasset av veldig fort :!: Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 nei , den vil flasse av pga varmen denne lakken er nok mer egnet til det http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=667 9004234[/snapback] Brukte identisk, eller omtrent identisk lakk som skulle tåle høy varme og var beregnet for eksosanlegg og lignende. Var pent de første dagene, og etter noen uker var det omtrent som før igjen. Den flassa av litt, og ble stygg igjen. Og ja, hadde pussa ned og gjort slik det stod i bruksanvisninga på sprayboksen.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det er forskjell på hvor mye varme disse lakkene tåler. Mener den "høyeste" jeg har funnet klarer 850" Den er bedre enn de som tåler mindre. Legger man på noen lag, varer lakkeringen i flere år. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Må også legge til at det er viktig å vente til lakken er skikkelig herdet før man utsetter den for varme, at lakken er tørr på overflaten betyr ikke at den er klar for full belastning. Enkelte typer kan ta flere dager før dem er helt klar. Brant meg på det selv en gang, starta sykkelen etter en dag (egentlig bare 18-20 timer) med det resultat at lakken boblet opp og begynte å flasse av med en gang. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ellers tipper jeg også at det er stor forskjell på kvaliteten på metallet i eksosanlegg. Har hatt mc med sorte potter som jeg har lakkert, fordi de har blitt matte, men minimalt med rust, selv etter flere år. Det står en scooter her, to år gammel, og anlegget er helt brunt av rust. Det må være forskjell på metallet. Tipper at "bra" metall sørger for at den lakken sitter bedre. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Husk nå også at det er veldig viktig å avfette flaten før man lakkerer, bare sandpapir fungerer dårlig. Bruk silikonfjerner eller tynner. Eventuelt rødsprit om du bare har det. Det er også viktig å fjerne all rust, gjør man ikke det vil rusten fortsette å "leve" under lakken, og den vil boble opp. Forøvrig må også all gammel løs lakk fjernes, lakken blir aldri bedre enn det som er under, altså forarbeidet! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Zink grunning kan vel være en god ide å bruke? Det er jo nesten bare zink, så den må jo være varmebestandig. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Zink er varmebestandig ja, i slike tilfeller kan man godt bruke det. Har en boks med zinkspray her som det står max 600 grader på her, altså mer enn godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå