Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lakering av eksospotte- mt5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei , den vil flasse av pga varmen

denne lakken er nok mer egnet til det

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=667

9004234[/snapback]

Brukte identisk, eller omtrent identisk lakk som skulle tåle høy varme og var beregnet for eksosanlegg og lignende. Var pent de første dagene, og etter noen uker var det omtrent som før igjen. Den flassa av litt, og ble stygg igjen. Og ja, hadde pussa ned og gjort slik det stod i bruksanvisninga på sprayboksen..

Lenke til kommentar

Må også legge til at det er viktig å vente til lakken er skikkelig herdet før man utsetter den for varme, at lakken er tørr på overflaten betyr ikke at den er klar for full belastning. Enkelte typer kan ta flere dager før dem er helt klar.

Brant meg på det selv en gang, starta sykkelen etter en dag (egentlig bare 18-20 timer) med det resultat at lakken boblet opp og begynte å flasse av med en gang.

Lenke til kommentar

Ellers tipper jeg også at det er stor forskjell på kvaliteten på metallet i eksosanlegg. Har hatt mc med sorte potter som jeg har lakkert, fordi de har blitt matte, men minimalt med rust, selv etter flere år. Det står en scooter her, to år gammel, og anlegget er helt brunt av rust. Det må være forskjell på metallet. Tipper at "bra" metall sørger for at den lakken sitter bedre.

Lenke til kommentar

Husk nå også at det er veldig viktig å avfette flaten før man lakkerer, bare sandpapir fungerer dårlig.

Bruk silikonfjerner eller tynner. Eventuelt rødsprit om du bare har det.

Det er også viktig å fjerne all rust, gjør man ikke det vil rusten fortsette å "leve" under lakken, og den vil boble opp.

Forøvrig må også all gammel løs lakk fjernes, lakken blir aldri bedre enn det som er under, altså forarbeidet! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...