XmasB Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg bor i en leilighet i 3. etasje. Over meg har jeg en dame og hennes tenåringsdatter. Disse bråker mye i form av musikk, sko inne, og generell støy. Jeg ønsker selvsagt ikke være den kjipe naboen som klager, men nå har jeg prøvd å ta det opp med henne over to år. Derfor har jeg bestemt meg for å sende inn en klage til styret, om ikke annet for å få de til å ta opp saken med henne. Hun bor i toppetasjen, og har liten forståelse for bråket vi opplever under. Hvilke rettigheter har jeg, og hvordan bør jeg gå frem? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hvis bråket er i strid med naboloven § 2 kan du true med å ta ut stevning til forliksrådet. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Hun bryter nok ingen norsk lov, slik jeg ser det. Jeg får høre litt med borettslaget/styret istedet. Jeg har jo ingen ønsker om å gjøre det surt for henne. Jeg bare prøver å få henne til å forstå at hun må ta hensyn til naboene sine. Utrolig slitsomt med naboer over som går inne med høyhælede sko, og spiller høy musikk. Jeg kommer til å bli en gammel bitter mann... Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Her er vel angrep det beste forsvar. Spill rap og country hele dagen lang, på full guffe, og sett hardt mot hardt. Men som du sier; er du den eneste som hører dette, eller hører de det under deg også? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg tviler på at de under han hører noe, så godt høres det nok ikke. Å spille rap og country, se bort ifra at de kanskje liker den slags (dog ikke 24/7), er at dette garantert går utover de som bor under trådstarter. Du får klage til styret, se om det hjelper. Hold oss oppdatert. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Har levert en klage før jeg dro på ferie. Nå er det bare å tvinne tomler i påvente av svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå