Sliver Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Ser plutselig et meget stort behov for å melde meg inn i fagforeningen. Noen som har erfaringer eller tips om hvilken jeg bør satse på? [email protected] Lenke til kommentar
haabe Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Du kan jo sjekke ut Digital fagforening eller El og IT-forbundet Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Man har jo ROM da. Litt usikker på hvilken hjelp de tilbyr, men tror de blant annet er råd, veiledning og x antall timer advokathjelp. Lenke til kommentar
haabe Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det som er litt skummelt med ROM, i mine øyne, er at de er en forening for både arbeidstager og arbeidsgiver. Hvem sin side skal de da stå på i en eventuell konflikt mellom arbeidstaker og arbeidsgiver hvis begge er medlemmer? Det kan jo hende det fungerer likevel, for alt jeg vet. Lenke til kommentar
run Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Men skynd deg, - om du ikke har muligheter til å innrette deg fornuftig ved samarbeid med arbeidsgiver eller har slik kompetanse at du kan finne en annen jobb som passer deg. Eller om du har en arbeidsgiver som klart tar fra deg rettigheter du har. Mener du at du har en slik arbeidsgiver? Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har ikke satt med så mye inn i det ROM- opplegget, og er heller ikke medlem da jeg er student og har ikke heltidsjobb. Er enig at det kan oppstå problemer dersom både a.takere og a.givere er representert i en konfikt samtidig som begger er medl. i ROM. Vil likevel anta at arbeidsgiver da er representert som en privatperson og ikke som en bedrift. Hele opplegget er nok temmelig i startgropen så vet ikke vilken ordninger de har for slike saker. Lenke til kommentar
run Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Ser plutselig et meget stort behov for å melde meg inn i fagforeningen. Hva er årsaken til at du plutselig ser et meget stort behov for å melde deg inn i fagforeningen? 1. Har du gjort noe galt mot din arbeidsgiver, som du må svare for? 2. Har din arbeidsgiver gjort noe galt mot deg? 3. Hvilken eventuell annen årsak har dette plutselige meget store behov? Dette er interessant, - for vanligvis er kanskje slike behov du nevner dynamiske og samarbeidsorienterte prosesser, ikke plutselige store behov. :wink: Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Kanskje han plutselig har fått jobb, og ønsker å være organisert fra første stund...? Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Trenger du hjelp så er jeg sikker på at de forslagene som "hbartnes" kommer med er de beste. De har både kompetanse og resurrser til å hjelpe deg. Dette forutsetter selvfølgelig at du er berettiget til hjelp. -Det er for sent å tegne forsikring når huset har brent ned, og du har heller ikke krav på penger om du har tent på selv.... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 NITO - Norges Ingeniørorganisasjon - er Norges største ingeniørorganisasjon med ca 47 000 medlemmer. NITO organiserer i hovedsak ingeniører og teknologer med treårig høgskoleutdanning. En organisasjon for ikke bare ingeniører, men også andre IT-arbeidere. Er selv medlem av NITO-studentene, selv om jeg ikke er ingeniør-student. Mange goder, f.eks. billig forsikring (deriblant gratis pc-forsikring). Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Både Digital fagforening og EL og IT-forbundet gir deg også en rekke medlemsfordeler. Mye av dette finner du på deres hjemmesider men også på www.lofavor.no som gir en oversikt over noen av godene som er inkludert. Deriblant en fullverdi innboforsikring + andre forsikringer som er inkludert i kontigenten. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 hva med som har/får IKT-Drift utdannelse da? Lenke til kommentar
haabe Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Digital fagforening har medlemmer som driver med drifting, vet jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå