Rebel-Rider Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Viste det fordi Toyota stort sett brukte BAY15D, BAY15S og W5W på den tiden (stod i instruksjonsboka også) men bananpærene som er i kupe`n måtte jeg måle med skyvelære for å få riktig størrelse. Men husk amerikanerene bruker ikke våre benevnelser på pærene BAY15D= 1157 BAY15S= 1156 W5W= 194, 168 og 158 Går stort sett i 2 3 og 4 siffrede nummer, så det må litt kryssjekking til. Ja det finnes oversikter der ute, men uansett det første jeg ville gjøre var å finne ut om bilen i det hele tatt takler LED pærer. Å fikse blinklysene er greit, der bytter du bare releet slik jeg gjorde men det er ikke gitt at pærevarslingsystemet til bilen blir å takle det (om den har det). hvilken bil har du? Lenke til kommentar
dagjs Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har en Suzuki Wagon R+ 1999-modell! En veldig enkel bil teknisk sett. Det er ikke noe pærevarslingssystem på bilen! Den meldte ikke i fra at parklyset tok kvelden i hvert fall!! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Vel da er det jo ganske greit, hvilke pærer bilen bruker finner i linken under. Bare husk å finne ut hvilken type blinklysrele du har. Philips Pæreoversikt Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Da hadde jeg atter en gang bestilt noe nytt, og i dag var det parklysene som stod for tur. Disse har mye større spredning av lyset og jeg tror de blir å ta seg godt ut med ledpærer. Fikk også hvite blinklys fremme med på kjøpet men har ikke behov for disse da jeg allerede har montert slike, men kjekt å ha i reserve. Endret 12. februar 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Da må jeg dessverre medele at bilen ble tatt av en kastevind og endte på taket, fremtiden for bilen er veldig usikker for øyeblikket. *bilder kommer* Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Kondolerer! Kjipt å kondemnere godbilen, vet åssen det føles =/ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Bilen gikk fint å kjøre hjem (3mil) etter at berningsbilen fikk den på hjulene og tilbake på veien igjen, men karroseriskadene er veldig omfattende. Understell driverk og motor fungerer like godt som før. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Veldig kjipt det der. Og en så fin bil. Men viktigst av alt, hvordan gikk det med deg da? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Joda gikk bra med meg, bare litt ør i hue etter å ha hengt opp ned og en kul på leggen (som jeg fikk da jeg krøp ut av bilen). Med tanke på at bilen tok en heftig forlengs salto i grøfta og ble liggende på taket så var jeg heldig. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg er imponert over hvor bra den bilen taklet den saltoen, skadene ser ille ut, men ser ikke så ille ut som jeg hadde sett for meg en bil på taket. Hvertfall en så stor bil! Bra det gikk bra med deg, men du burde uansett få sjekket nakken din hos kiropraktor da nakkeskader fra ulykker ofte ikke gir symptomer før leeenge senere (har kiropraktor som far så har hørt de fleste historier). Når det gjelder bilen, er den rammeskeiv eller er det bare bulker osv? Er ikke frontruta knust en gang? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 4Runner`n veier tross alt 2 tonn slik den er så takstolpene har gjort jobben sin godt. Ramma er like rett som før, det var karrosseriet som tok hele støyten. Ingen av rutene ble knust heller, men det er dog et sår i frontruta på passasjersiden. Når det gjeller meg så skalla jeg meg ikke i taket elns, da jeg skjønte at dette ikke ble å gå bra så tok jeg å pressa hendene i taket (hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg nok fått meg en smell i hue), hadde jeg kollidert med noe så hadde nok saken vært en annen. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Bra det gikk bra med deg, men du burde uansett få sjekket nakken din hos kiropraktor da nakkeskader fra ulykker ofte ikke gir symptomer før leeenge senere. Støtter den. Veldig kjedelig at slikt skjer. Har selv krasjet det som var min autofile øyensten en gang i tiden. :/ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Vel da har jeg noe nytt å komme med, bilen blir trolig reparert (ikke sikkert enda). Jeg blir å vite mer senere i uken som kommer, om den blir reparert så blir jeg nok fri for bil i vel en mnd. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Da har takstmannen vært å sett på bilen, får den fiksa hvist jeg skipper soltaket noe jeg har godkjent. Så da spørs det om de får fatt i et tak uten takluke, krysser fingrene... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Nå har de begynt å fikse bilen, nesten alle delene er i hus og forhåpentligvis får jeg bilen tilbake igjen over påske Edit: Reperasjonen kommer på ca 125.000, bra jeg bare må betale egenandelen Endret 4. mars 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 UPDATDE: De første bildene av bilen på verkstedet, ikke noe for de med svakt hjerte.. men de har nå fått nesten alt bortsett fra noen avstivere i taket, ny baksjerm er allerede montert. Litt overflaterust, er vel stort sett den eneste plassen på bilen hvor det er rust. Cabriolet? Her er den nye bakskjermen. Enøyet banditt for øyeblikket, stolene kan ses i bakgrunnen og det gamle taket ligger i eska rett ved siden. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Oj, 125 000kr for reparasjon var dyrt:p Hvor mye er bilen verdt? Hadde tatt seg om bilen egentlig er verdt mindre enn reparasjonkostnadene. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 I.f takstamannen så står bilen på 140.000kr i lista. hadde bilen vært mindre verdt 125K så hadde den blitt skrapa pronto. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Det er nå 1 mnd siden sist jeg kom med en update, har hatt det travelt i det siste så har ikke hatt mulighet til å komme med bilder av gjenoppbyggingen av bilen (det at den står også 3 mil unna hjelper ikke akkurat på) var dog innom toyota i forrige uke og da skulle bilen til grunning. Så går at etter planen så får jeg igjen bilen i.l av neste uke. Satser på nye bilder og update i uka som kommer. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Mini update: Bilen står nå å venter på at lakkboksen skal bli ledig. Dårlige mobilbilder men hadde ikke annet for hånd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg