Rebel-Rider Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Da var updaten fullstendig, fikk dessverre ikke montert de nye 8" høyttalerene i bagasjerommet, ble såpass sent at jeg valgte å utsette det til i morgen. Dobbel DIN spiller med Navi kommer senere men det positive var at jeg fikk kjøpt de høyttalerene jeg ville allerede i denne omgangen noe som sparer meg for arbeid senere, nå som alt av kabler og høyttalere kommer i orden. I morgen så blir det innstillig/justering av spilleren og installering av 8" høyttalere i bagasjerommet. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Montering av 8" høyttalere bak Her er utgangspunktet bak denne grillen skal der normalt være en 4" høyttaler Etter en liten runde med dremmelen Blei lei så tok vinkelsliperen frem Etter en finpuss med raspa så ble det et passende hull, kabelen titter så vidt frem. Etter litt skruing så ble venstre side ferdig Og høyre side litt senere. Ferdig! nå er det bare å plage naboene som står for tur. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Det har nå blitt en liten forrandring i innkjøpslista, 2 st Sønnak Millennium 3 STS har blitt lagt til lista, med en kombinert kapasitet på 150Ah og en startstrøm på 1260A @ -18 grader så blir det et skikkelig steg opp fra batteriene som nå står i bilen + at fremtidige strømkrevende oppgraderinger kan gjøres uten bekymringer (hvem vet ha det kan være?). Sønnak Millennium 3 STS Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Skjer det noe med bilen din for tiden, Rebel - rider? Kjempefin bil Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Nei skjer veldig lite, har byttet batteripolene men det er også det. Med jula er rett rundt hjørnet så skjer det neppe noe før nyttår. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Var å tittet i motoren i dag og oppdaget at der var en Toyota CT12B turbo i den, ikke en CT20 som jeg tidligere hadde trodd/lest. Denne oppdagelsen var veldig positiv da CT12B er en veldig god turbo som lett kan oppgraderes, bare å bytte kompressor hjulet fra T3-45 trim til T3-60 trim øker effektiviteten med 20%. En annen nyhet er at jeg har fått tak i manualen til dieselpumpa, så nå kan jeg justere den når den tid kommer. Endret 30. november 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Ser ut til at jeg må spise mine egen ord ang. modifisering før jul.. Måtte bare handle noe småsnacs når jeg først dro forbi custom shop, så endte opp med 2 ting, en turbotrykksmåler og nytt enderør, ikke noe som en kan grille loff i men stor nok. Skal få opp bilder når jeg får montert disse. Turbotrykksmåler. Enderør Endret 1. desember 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) På tide med en liten update! Enderøret synger på siste verset. Her er det gamle enderøret, ikke noe pent og stikker "10m" uttafor. Her sjekker jeg hvor lang ut det nye skal være (og hvor jeg skal kutte det gamle) Au.... Ble ikke dumt det der nei, ble veldig fornøyd med resultatet. Og så var det turbotrykksmåleren Her synes dieselpumpa, turbotrykksensoren og tilkoblingen til innsuget med filter. T koblinga må bytter ut med et "X" kobling. Og er her X koblinga med en reduksjonsventil (det gule på enden av slangen) som gjør at trykkmåleren gir gjevne målinger. Det fulgte egentlig med settet men det var så dårlig kvalitet på det at jeg brukte toyota orginalt i stede både x koblinga slangene og reduksjonsventilen er toyota orginal (kjekt å ha et stort delelager) Og her er den nye X koblinga satt på og slangen trukket igjennom torpedoveggen. Så borret jeg et passende hull med hullborren og trakk fram slangen. Og da ble det tomt for batteri på mobilen Edit: skal prøve å få mekka noen bilder i morgen. Endret 3. desember 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Her er noen skikkelige bilder tatt med digitalkamera. Turbotrykksmåleren montert På tomgang Det nye eksosrøret liten test av turbotrykksmåleren Endret 6. desember 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Ingen burnout video? Jeg som håpet på en skikkelig akselerasjonstest-video... Eller en offroad-video! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Burnout? lol? liker faktisk bilen min, uansett den er ikke egnet til det. Akselerasjonstest er nå egentlig ikke så aktuellt?, blir neppe å imponere noen med det. Offroadvideo kan det nok bli, men ikke med 215 personbil-vinterdekk Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Da jeg skulle justere lysene i dag så fikk jeg meg en overraskelse, justeringskruene var ikke til å rikke, og da jeg endelig fikk dem løs så skjedde det ingenting når jeg skulle prøve å justere lyktene, det gjorde for såvidt ingenting da jeg har en ny bestilling på gang etter nyttår, deriblandt nye frontlykter. Lykten under er en moderne kostruksjon med klart lykteglass og FF (Fri Form) reflektor, men motsetting til de fleste lyktene av FF typen så har denne et frontdeksel av glass og ikke plast noe som eleminerer riper, gulning og forvittring. Den ha også innebygget parklys. Endret 22. desember 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Da var jeg i bestillingen igjen, har bestilt led pærer og et elektronisk blinklysrele, disse kommer forhåpentligvis innen 2 uker. (bildeoppdatering/video kommer selvfølgelig) Hva som er bestilt: 1x JSO Elektronisk Blinklysrele (bildet er ikke av JSO typen, men ser identis ut) 2x BAY15D Rød SMT LED (bremselys) 4x BAY15S Oransje SMT LED (blinklys) 2x BAY15S Hvit SMT LED (ryggelys) 2X 31MM Rød Sofitt SMT LED (dørlys) 1X 44Mm Hvit Sofitt SMT LED (bagasjereomslys) 2X T10 Hvit SMT LED (parklys) 2x T10 Orasje SMT LED (side blinklys) Endret 27. januar 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Badjoo Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Du gjør en fin bil enda finere, fjærer, sjakler, dempere og 35" så er du good to go. Kom å join oss på H4k.no Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Alt til sin tid... Men 35" dekk blir det ikke, har ikke tenkt meg til noen av polene med det første. Ev. heving (2") og dekk (karnsje 31") blir av den moderate sorten, er andre ting som kommer før den tid. Er medlem av flere forum, men det er kun aktiv i 1 norsk forum og det er diskusjon.no. Føler meg hjemme her siden det er en så stor variasjon av bilentusiaster og at nivået er så høyt på medlemene og forumet generelt (ingen snørrunger her). (No offense) Har fulgt med på H4K.no en stund men sitter med følelsen av at det er et "sovende" forum, liker meg i forum der brukere deltar aktivt og ikke er medlem bare for å være medlem. Lenke til kommentar
dagjs Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Du har en fin bil! De bilene holder lengere og tåler mer enn eieren... Jeg kommer til å følge med på denne tråden. Jeg måtte le litt da jeg leste du vurderte Supra først. Hehe! Har du planer om å få ut litt mer av motoren? Mitt råd er å ikke dra den helt ut, men 140-150 hk bør være innen rekkevidde uten fare for motorhavari. Det viktigste er å ha et bra dreiemoment på slike biler. Det med å bruke ledlys som blinklys ser spennende ut. Gleder meg til å høre åssen det går! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Da var pakken kommet, likte det som stod øverst på pakken Og her er inneholdet Her tok jeg en vanlig BAY15D og sammenlignet med LED utgaven, akkurat like høye. Kvaliteten var meget god. Prøvde å ta bilde men fikk det viste seg vanskelig uten at bildet ble kraftig overeksponert, så skal prøve å ta før/etter bilde av lyktene i stede. Prøvde de diodene som ikke var vakumpakket og lysstyrken var mildt sagt sterk, de hadde ingen problemer med å matche lystyrken til de orginale pærene, men så gjenstår det å se hvordan det tar seg ut i lyktene. Update kommer senere!. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) UPDATE Da var det tid for å oppgradere til LED lys. Det første en må gjøre er å lokalisere det orginale termiske blinklysreleet og bytte det ut med et elektronisk et, dette fordi et termisk rele er avhengig av riktig belastning for å blinke med rett frekvens, for lite belastning vil føre til "hyperblinking" noe som er uønsket. Mitt befant seg rett til venstre for rattet under dashbordet, men da oppdaget jeg at dette releet ikke var et JSO rele som toyota vanligvis bruker men et ISO rele, som dere ser på bildet så er B og E motsatt på ISO releet. Men løsningen var ikke langt unna det jeg brukte var 3 ledningstumper og 3 kabelsko og 3 flatstift, da kunne jeg koble det opp på riktig vis og jeg kunne finne en passende plass å feste releet. Med det ute av verden så begynte jeg å bytte ut de vanlige pærene, dørlysene kom først. Før Etter Resultat Så var det blinklysene sin tur, "merk speileggeffekten" i lyktene med orginal pære kontra LED, en stor forbedring om jeg om jeg må si det selv. Før Gammel pære Ny LED pære Resultat Da var det kupelysene som stod for tur, tok ikke noe før bilde men spredningen var bedre og lyset mye hvitere og sterkere. Fram Bak Det siste jeg oppgraderte var park og baklysene. Parklys før Parklys etter Baklys før. Baklys etter. Ryggelys etter. Bremsene på med LED. Konklusjon: Jeg er veldig fornøyd med denne "modden" den er lett å utføre og er gjort på en halv time, de nye LED pærene fyllte reflektorene mye bedre en de gamle pærene det var ingen "hot spots" slik som med de gamle pærene, jeg merket også at strømforbruket bare var en brøkdel av det som det var tidligere, når jeg satte bilen i revers eller brukte bremsen på tomgang, så gjordte det et klart utslag på voltmeteret inne i bilen. Nå med de nye LED pærene gir ikke voltmeteret utslag i det hele tatt når bilen settes i revers eller bremser. Ikke bare det men de sparer reflektorene og glasset siden de ikke utvikler varme og UV stråling. Det eneste som irriterte meg var at Blinklysreleet skulle ha vært av ISO typen og ikke JSO så helt "plug and play" ble det ikke men alt i alt veldig fornøyd med resultatet. Endret 9. februar 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
dagjs Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Det ser spennende ut. Jeg har sjekket ut sidene v-leds.com, og jeg går nok for denne modden selv snart. Litt fordi det er veldig kronglete å bytte pærer bak på min bil. Åssen fant du ut åssen hvilke pærer du skulle ha? Jeg har sett litt i instruksjonsboka til bilen, men jeg ingen ekspert på pæretyper og slikt. Finnes det noen oversikt på nett? Endret 11. februar 2008 av dagjs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg