Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update:

 

Da var det tid for montering av de nye LED pærene. Skippet å ta bilder av monteringen (de fleste vet hvordan

en monterer en lyspære) bortsett fra de som ikke hadde fått montert dette før. De som ønsker å se mer detaljert

om hvordan en går over til LED pærer kan se på side 4 i tråden. :)

 

 

Her er de, i tilegg til å oppgradere de lyktene som allerede har LED pærer så får skiltlysene og

baklyset på varmeapparatet omsider LED pærer de også.

DSCF0014-1.jpg

 

Å bytte ut på de lyktene som allerede hadde LED pærer tok bare et øyeblikk, resultatet ble meget

bra, ryggelysene og blinklysene fikk seg et skikkelig økning i lys styrken.

DSCF0033.jpg

 

Skiltlyset er en av de får tingene igjen utvendig som ikke har fått seg

LED pærer.

DSCF0020-1.jpg

 

Resultatet ble bra, fint hvitt lys med bare en brøkdel av forbruket.

DSCF0022-1.jpg

 

Så var det varmeapparatet sin tur, her har jeg tatt av frontplata og her ser dere lyssprederen

som fordeler lyset over hele panelet.

DSCF0027.jpg

 

Orginalpæra på 1,2w med grønn pærehette, ganske så daff grønnfarge.

DSCF0028.jpg

 

Her er den nye LED pæra montert, veldig sterk for å være så liten.

DSCF0029-1.jpg

 

Det ble noe annet ja, men oppdaget at etter monteringen så fikk jeg en "hot spot" i midten

av apparatet som var mye lysere en resten. Så jeg tok blå maskeringstape og hadde over området

og tapen slapp akkurat nok lys igjennom slik at det ble gjevnt over hele panelet

(et tips til de som måtte støte på det samme problemet)

DSCF0031.jpg

 

Her med dekslet på, ble veldig fornøyd med resultatet, veldig skarp fin grønnfarge, mye grønnere

en orginalt. Må se om jeg ikke får byttet til LED pærer i instrumentpanelet også i.l av høsten.

DSCF0034-1.jpg

 

 

 

Det var alt for denne gangen, neste oppdatering kommer om ca 1,5 ukers tid (hvist posten gjør jobben sin).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update:

 

 

Da var pakken kommet, mye snacks neddi her.

DSCF0049-2.jpg

 

 

Men de 2 tingene som er verdt i nevne er de nye blinklyktene og hovedlyktene

 

DSCF0052-1.jpg

 

DSCF0054-2.jpg

 

 

Å demontere grillen tok 30min, Toyota er som oftest flinke til å gjøre

ting lett tilgjengelig, men dette er oppriktig drittarbeid...

DSCF0075-2.jpg

 

 

Her er de gamle lyktene

DSCF0071-1.jpg

 

 

Her er de nye montert

DSCF0081-2.jpg

 

 

Så var det blinklyktene sin tur

DSCF0072-2.jpg

 

Nesten for enkelt :p

DSCF0073-1.jpg

 

Ferdig!

DSCF0074-2.jpg

 

 

Det var alt i denne omgang, litt usikker på nårtid neste oppdatering kommer, men oppdaterte bilder av bilen kommer snart. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update:

 

Jeg har vært hos Toyota i dag å sett meg på ny bil, dette er noe jeg har tenkt over en stund siden jeg

vet at i 2009 så kommer Hilux til Norge med 3 liters turbodiesel. Så dro innom toyota å spurte på pris,

men de hadde ikke så mye info om den enda, jeg fikk se bilder av 2009 modellen og fikk vite om utstyr

og specs. Det er også gjort mange forbedringer på 2009 hilux, både understell og girkasse m.m

 

En ting er sikkert, har nå bestemt meg for at jeg skal ha en hilux. :)

 

 

Hilux 3.0D4D D-Cab 2009mod

 

3.0 D4d 171hk/343/360Nm

5 trins Automat

Diff sperre eller LSD bak

Skinnseter /m varme

ABS,VSC,EBD.... (husker ikke alt)

Automatisk Aircondition

TNS600 Navigasjon (mulig at det er en enda nyere modell, de var ikke sikker)

Hengerfeste

Cruise control

Stigetrinn

Tåkelykter

Kapell

.............

 

Er sån ca det jeg skal ha (ser ikke bort ifra at det kommer mer på lista) :p

 

 

Bilder (56K warning)

 

 

Toyota-Hilux_2009_1600x1200_wallpap.jpg

 

Toyota-HiLux-2009-01.jpg

 

2009-Toyota-Hilux-2-2.jpg

 

2009-Toyota-Hilux-1-1.jpg

 

Toyota-Hilux_2009_1600x1200_wall-1.jpg

 

Toyota-Hilux_2009_1600x1200_wall-3.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Nærmeste by er 10mil unna :p

 

EDIT: Men hvorfor skulle hilux være tullete i byen? bilen jeg har nå er i praksis en hilux, bare med 3 liters motor og litt mer karosseri (og spiralfjærer bak) Har prøvekjørt en 08 hilux (dog med 2,5D4D og manuell kasse) og synes den var fin å kjøre, tviler på at det blir værre med 3.0D4D, 5trinns automatkasse, skinnseter, cruisecontrol ++ ;)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Har kjørt en del med en 2007 eller 2008 HiLux (litt usikker der, altså) med 2,5D4-D og manuell, og den ser ikke dum ut den nye. Fine oppdateringer, og interiøret så ut til å få et lite løft, noe som ikke er dumt. :) Liker den veldig godt, synd jeg ikke har tilgang på den lenger.

 

Skal du ha med bakseter og full pakke, eller? Må jo bli svindyrt i så fall. :p Hva vil ca.-prisen bli på en slik en da?

Lenke til kommentar

Bakseter? nei det blir jo svarten meg 240k ekstra bare det *grøss* Jeg fikk bare en ca pris da alle detaljene ikke er klare helt enda, men rundt 400k på grønne skilt med vinterdekk, krok og SR+ pakken (dette er uten rabatter og slikt) De skulle kontakte meg igjen så snart de fikk alle detaljene slik at jeg kan bestille meg bil etter mine ønsker. Utstyrsmessig så er den nye "værsting utgaven" av hilux på lik med landcruiser hva angår motor utstyr osv, men til en overkommelig pris. :)

 

Det som er nytt på 2009.

 

3.0D4D 171hk og 343/360Nm

VSC (Stabiliseringskontroll)

Cruisecontroll

Ny 5 trinns Adaptive Automatkasse

Ny forbedret Navigasjon

Bedre støy/vibrasjons isolering

Tonet glass på sideruter(bak) og bakrute

Multifunksjonsratt

Automatisk Aircontition

Lyktespylere

Nye frontlykter

Oppgradert dashbord og intgeriør

Større bremser (319mm skiver forran, 295mm trommler bak)

Redesignet front

Mer toyota orginal ekstrautstyr

 

En del av disse tingene fås kun på 3 liters utgaven

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Nærmeste by er 10mil unna :p

EDIT: Men hvorfor skulle hilux være tullete i byen?

 

Det er jo riktig nok en annen diskusjon, men behovet for en slik bil er veldig begrenset, selv "på landet".

 

Har ikke sett noen forbruk - og utslippsoversikter på den nye hilux'en, men de fleste er ganske brutale på miljøfronten.

 

Noe av det teiteste jeg ser er biler som Explorer/hilux/*insert monster car name here* som stamper i kø bortover ring 3 med én person i :p

 

Men litt on topic, så er det en bil som er griselekker å se på!! :D

Lenke til kommentar

Synes ikke 236g Co2 pr km og 0,89 liter på mila på bykjøring er noe avskrekkende i forhold til En Ford Explorer som slurper i seg 2,1 liter på mila på bykjøring og ???g co2 pr km. Men å putte Hiluxen i samme bås som Exlorer blir som å sammenligne epler og appelsiner, de er skapt på hvidt forskjellig grunnlag, bruk og ikke minst målgruppe. Men nok om det, lufta er for alle.

 

Ja den er griselekker, sitter bare å venter på at Toyota skal lage brosjyre for 2009 mod, De første 3 literene er leveringsklar i januar 09 så det begynner å haste...

 

(Toyota Norge: hvist dere leser dette *FÅ UT FINGERN!*) :p

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...