Rebel-Rider Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Etter å ha kikket rundt om kring så fallt valget på et Race Sport Pro enderør i rustfritt stål. Siden eksosrøret ble deformert av vedkommende som stakk av med det forrige enderøret så blir jeg også å bestille et tailpipe expander sett for å få det rundt igjen, muligens utvide det litt ekstra for at det skal bli skikkelig "tight fit". Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg må bare spørre, har en nabo med lik bil som alltid kjører med bakvinduet nede, gjør du også det? Tenker på bilen din hver gang jeg ser hans bil. Endret 4. august 2008 av Billy Bob Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Haha jeg? nei gjør nok ikke det (bortsett fra når det er fint vær), Mulig at motoren i bakluka hans er defekt? ikke så uvanlig at det skjer, men de fleste bytter motoren når den takker for seg. Hvem vet karnsje naboen er av den "luftige" typen? gjennomlufting får en ny mening når du gjør det ivertfall. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Lest hele loggen, med stor fornøyelse Godt å se at det er noen som gidder å legge arbeid i en bil, uansett type. Det er alltid morsomt! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 UPDATE Da har jeg vært å rotet på ebay og har forandret planene litt. Den overkompliserte Auto Page RS1000 har nå måttet vike for RightClick KE60BPLUS fjærnstyrt sentrallås. Den har en fin og enkel, bruker veldig lite strøm og er liten. RS1000 ble litt for mye "bling" for min del. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg er på jakt etter noe slikt til min p10 egt og.. er dette noe universale greier som kan funke på min bil også? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Ja den er universal, du får også riktig logo på nøklene og du får med nøkkelemne (må velge rett) som du kan få slipt hos en låsesmed. Lenke til kommentar
RMNK Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Komplisert å koble? Har koblet DEFA alarm, det var nokså greit... De LED parklysene, lyser de blått eller "xenon"? Ellers så er det herlig å se folk som tar skikkelig godt vare på bilen sin! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Nei RS1000 er ikke komplisert å koble, men fant ut at den ikke passet med planene jeg hadde for bilen, litt vel mye fjortisfaktor over den om jeg skal være ærlig. Må nesten også nevne at RS1000 har "litt" flere funksjoner en Defa alarmen har LED pærene i parklysene lyser "xenon" hvit. Takk takk Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Få med noen bilder av oppkoblingen da.. Så kan jeg se om jeg skal gå for orginal nissan (DYRT!!), eller en universal sak som den du har valgt.. Hvordan finner jeg ut hvilken nøkkel som er rett for meg? Endret 8. august 2008 av nikk0 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Vel vi får se i neste uke hva som dukker opp i posten, skal komme med update når jeg monterer den. På siden i linken under er det et bilde av nøkkelemnene de tilbyr, og hvilket bilmerke de passer. I mitt tilfelle så var det TOY53 som jeg skulle ha. Ebay Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 UPDATE Da har jeg vært å rotet på ebay og har forandret planene litt. Den overkompliserte Auto Page RS1000 har nå måttet vike for RightClick KE60BPLUS fjærnstyrt sentrallås. Den har en fin og enkel, bruker veldig lite strøm og er liten. RS1000 ble litt for mye "bling" for min del. Hvordan installerer man dette? Passer det til Passat? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Skjønner at du spør i beste mening, men du burde lage en egen tråd for dette. Har ikke noen kunnskaper om det elektriske systemet på nyere VW, ei heller hvordan du installerer fjærnstyrt sentrallås på VW biler. Endret 9. august 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Update Forbannede forsikringselskap! jeg har blitt lurt opp i stry så det holder!. Jeg har i 7mnd levd i den tro at jeg ikke var blitt hold ansvarlig for ulykken i februar i år, Jeg fikk ikke noe brev om at jeg har fått bonustap og forsikringspremien har siden da ikke forandret seg (1277kr mnd), før nå. Kom jeg hjem av ferie og i postkassen ligger der en faktura på 2044kr! jeg skjønnte ikke en dritt og kontaktet selskapet omgående og fikk vite at jeg har 10% malus! og dette fant de alså ut at de skulle gjøre 7mnd etter ulykken! Spurte vedkommende forsikringsrepresentant på telefonen hvorfor i all verden jeg hadde fått bonustap 7mnd etter ulykken "det gikk av kaskoen" var alt jeg fikk til svar, takket bare for svaret og la på. Har nå sendt en epost med krav om forklaring på hva i all verden som kar skjedd. BAH! Endret 10. august 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Ting som "delvis" er din skyld, men også pga. andre faktorer du ikke hadde noe med pleier å bli løst ved at du betaler egenandel og slipper bonustap.. Kall det delt skyld med naturen som motpart! Alle kaskosaker fører ikke automatisk med bonustap forresten Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Er klar over at kaskosaker ikke automatisk fører til bonustap. Jeg fikk et brev etter at jeg hadde sendt inn skademeldingen der det stod at skadene dekkes av kaskoforsikringen på bilen, at det ble gjort fradrag på 7000kr (egenandel) og der stod at dersom det ble utbetaling i stede så medførte det bonustap, noe jeg unngikk ved å skippe soltaket på bilen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Saken er jo grei da Håpe på en positiv løsning for deg her ja Det er ikke moro å krangle med forsikringsselskap vet jeg.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Update Da var fjærnstyringa til sentrallåsen kommet. Her er pakken, den ble sendt fra England den 8 og dumpa i postkassa mi i dag den 12!. (sendt den med rakett?) Her er inneholdet, bortsett fra det vanlige så fulgte det med: 2 toyota emblem, 2 toyota nøkkelemner og en installasjonsveiledning til 4Runner. Noe av det første jeg gjorde var å klistre på toyota emblemet. Her er installasjonsveiledningen, veldig godt skrevet forresten. Får se om jeg hiver meg rundt med installeringen i morgen. stay tuned! Endret 12. august 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Update Er ikke fjærnstyringa som er emnet (kommer senere) men et par andre ting. 1. Jeg har fått en pakke fra RaceSport, med det nye enderøret. Ganske så stor denne.. faktisk mye større en det gamle og av mye høyere kvalitet (italiensk) den er hele 15cm bred og jeg får hele handa inn uten problem, tror det blir å passe veldig bra på bilen. Denne gangen så skal det poppes fast slik at jeg er sikker på at ingen stikker av med det. Beklager at bildene var litt dårlig, hadde dårlig tid da jeg tok dem. Dekket neste hele "demonstrasjonsputa" Ganske så brei ja. 2. Har nå bestillt nye LED pærer fra v-leds, de hadde fått noen nye og kraftigere pærer (M-SMT) så har nå bestillt nytt til blinklys,park/bremselys,ryggelys og har nå også bestillt til skiltlys og varmeapparatkontrollen siden disse ikke kom med sist. Instrumentpanelet har jeg skippet også denne gangen da jeg må ha det ut for å finne ut hvor mange pærer jeg skal ha og hvilken størrelse, så tar det ved en senere annledning. 4st av denne, til parklys og skiltbelysning 4st til blinklys 2st til brems/park 2st til ryggelys 1st til varmeapparatbaklyset Endret 13. august 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Update Da heiv jeg meg rundt med eksosrøret, fikk ikke montert fjernstyringa pga plagdes litt med enderøret. Her prøvemonterte jeg røret, stakk litt langt ut. Klar til å kuttes (btw, stålet var skikkelig hardt..) Ferdig med kuttinga, måtte bytte blad på saga under veis så tok litt tid. Prøvde å borre hull i enderøret men borrene bet ikke på det, så sveiste det i stede. sitter som fjell. hva tycks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg