Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*

Anbefalte innlegg

Etter å ha kikket rundt om kring så fallt valget på et Race Sport Pro enderør i rustfritt stål. Siden eksosrøret ble deformert av vedkommende som stakk av med det forrige enderøret så blir jeg også å bestille et tailpipe expander sett for å få det rundt igjen, muligens utvide det litt ekstra for at det skal bli skikkelig "tight fit".

4008065_s.jpg

2expander.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha jeg? nei gjør nok ikke det (bortsett fra når det er fint vær), Mulig at motoren i bakluka hans er defekt? ikke så uvanlig at det skjer, men de fleste bytter motoren når den takker for seg. Hvem vet karnsje naboen er av den "luftige" typen? gjennomlufting får en ny mening når du gjør det ivertfall. :p

Lenke til kommentar

UPDATE

Da har jeg vært å rotet på ebay og har forandret planene litt. Den overkompliserte Auto Page RS1000 har nå måttet vike for RightClick KE60BPLUS fjærnstyrt sentrallås. Den har en fin og enkel, bruker veldig lite strøm og er liten. RS1000 ble litt for mye "bling" for min del.

83f9_10.JPG

Lenke til kommentar

Nei RS1000 er ikke komplisert å koble, men fant ut at den ikke passet med planene jeg hadde for bilen, litt vel mye fjortisfaktor over den om jeg skal være ærlig. Må nesten også nevne at RS1000 har "litt" flere funksjoner en Defa alarmen har :p

LED pærene i parklysene lyser "xenon" hvit.

Takk takk :)

Lenke til kommentar

Få med noen bilder av oppkoblingen da.. Så kan jeg se om jeg skal gå for orginal

nissan (DYRT!!), eller en universal sak som den du har valgt..

Hvordan finner jeg ut hvilken nøkkel som er rett for meg?

Endret av nikk0
Lenke til kommentar
UPDATE

Da har jeg vært å rotet på ebay og har forandret planene litt. Den overkompliserte Auto Page RS1000 har nå måttet vike for RightClick KE60BPLUS fjærnstyrt sentrallås. Den har en fin og enkel, bruker veldig lite strøm og er liten. RS1000 ble litt for mye "bling" for min del.

83f9_10.JPG

Hvordan installerer man dette? Passer det til Passat?

Lenke til kommentar

Update 31.gif

Forbannede forsikringselskap! jeg har blitt lurt opp i stry så det holder!. Jeg har i 7mnd levd

i den tro at jeg ikke var blitt hold ansvarlig for ulykken i februar i år, Jeg fikk ikke noe

brev om at jeg har fått bonustap og forsikringspremien har siden da ikke forandret seg (1277kr mnd), før nå.

Kom jeg hjem av ferie og i postkassen ligger der en faktura på 2044kr! jeg skjønnte ikke en dritt og

kontaktet selskapet omgående og fikk vite at jeg har 10% malus! og dette fant de alså ut at de skulle gjøre

7mnd etter ulykken! Spurte vedkommende forsikringsrepresentant på telefonen hvorfor i all verden jeg hadde

fått bonustap 7mnd etter ulykken "det gikk av kaskoen" var alt jeg fikk til svar, takket bare for svaret og

la på. Har nå sendt en epost med krav om forklaring på hva i all verden som kar skjedd.

BAH!

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Ting som "delvis" er din skyld, men også pga. andre faktorer du ikke hadde noe med pleier å bli løst ved at du betaler egenandel og slipper bonustap..

Kall det delt skyld med naturen som motpart!

Alle kaskosaker fører ikke automatisk med bonustap forresten :)

Lenke til kommentar

Er klar over at kaskosaker ikke automatisk fører til bonustap. Jeg fikk et brev etter at jeg hadde sendt inn skademeldingen der det stod at skadene dekkes av kaskoforsikringen på bilen, at det ble gjort fradrag på 7000kr (egenandel) og der stod at dersom det ble utbetaling i stede så medførte det bonustap, noe jeg unngikk ved å

skippe soltaket på bilen.

Lenke til kommentar

Update

Da var fjærnstyringa til sentrallåsen kommet.

Her er pakken, den ble sendt fra England den 8 og dumpa i postkassa mi i dag den 12!. (sendt den med rakett?)

DSCF0099.jpg

Her er inneholdet, bortsett fra det vanlige så fulgte det med: 2 toyota emblem, 2 toyota nøkkelemner

og en installasjonsveiledning til 4Runner.

DSCF0100.jpg

Noe av det første jeg gjorde var å klistre på toyota emblemet. :p

DSCF0103.jpg

Her er installasjonsveiledningen, veldig godt skrevet forresten.

DSCF0104.jpg

Får se om jeg hiver meg rundt med installeringen i morgen. stay tuned!

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Update

Er ikke fjærnstyringa som er emnet (kommer senere) men et par andre ting.

1. Jeg har fått en pakke fra RaceSport, med det nye enderøret. Ganske så stor denne..

faktisk mye større en det gamle og av mye høyere kvalitet (italiensk) den er hele 15cm bred

og jeg får hele handa inn uten problem, tror det blir å passe veldig bra på bilen. Denne gangen

så skal det poppes fast slik at jeg er sikker på at ingen stikker av med det. Beklager at bildene

var litt dårlig, hadde dårlig tid da jeg tok dem.

Dekket neste hele "demonstrasjonsputa"

DSCF0108.jpg

Ganske så brei ja.

DSCF0107.jpg

2. Har nå bestillt nye LED pærer fra v-leds, de hadde fått noen nye og kraftigere pærer (M-SMT) så har

nå bestillt nytt til blinklys,park/bremselys,ryggelys og har nå også bestillt til skiltlys og

varmeapparatkontrollen siden disse ikke kom med sist. Instrumentpanelet har jeg skippet også denne

gangen da jeg må ha det ut for å finne ut hvor mange pærer jeg skal ha og hvilken størrelse, så tar

det ved en senere annledning.

4st av denne, til parklys og skiltbelysning

img.jpg

4st til blinklys

img.jpg

2st til brems/park

img.jpg

2st til ryggelys

img.jpg

1st til varmeapparatbaklyset

img.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Update

Da heiv jeg meg rundt med eksosrøret, fikk ikke montert fjernstyringa pga plagdes litt med enderøret.

Her prøvemonterte jeg røret, stakk litt langt ut.

DSCF0111.jpg

Klar til å kuttes (btw, stålet var skikkelig hardt..)

DSCF0112.jpg

Ferdig med kuttinga, måtte bytte blad på saga under veis så tok litt tid.

DSCF0113.jpg

Prøvde å borre hull i enderøret men borrene bet ikke på det, så sveiste det i stede. sitter som fjell.

DSCF0119.jpg

hva tycks?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...