Agrostar Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Lurde på om det var nokon som visste kor lang tid det tar før Elfa svarar ja eller nei når ein spør om sponsing. Sende ein mail til [email protected] og dei har ikkje svart enda, er ei veke sia eg sendte mailen. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg har ikke sendt mail til Elfa før, men generelt sett er det ikke alle som svarer i det heletatt på sponsormail, dessverre. Greiere å få et kort avslag enn å leve i utvitenhet etter min mening. Goscinny Endret 4. juli 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Einig med at det er bedre å få avslag. Men men, er ikkje alle som brukar hjernen Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Einig med at det er bedre å få avslag. Men men, er ikkje alle som brukar hjernen 9006693[/snapback] Hvorfor skulle de svare deg? De får sikkert mange tiggerbrev, og hvordan kan man forvente at de setter folk til å svare på slikt? De tjener ikke penger på det. Det at de ikke svarer er å bruke hjernen Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Både og, hadde dei tenkt service so hadde dei svart, om det so var negativt svar. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det er normal folkeskikk og god sørvis å svare på mail. Dersom de har utformet et standardsvar (noe de sikkert har), tar det ikke mer en 10 sekunder, vil jeg tro. Goscinny Lenke til kommentar
fredster Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det er normal folkeskikk og god sørvis å svare på mail. Dersom de har utformet et standardsvar (noe de sikkert har), tar det ikke mer en 10 sekunder, vil jeg tro. Goscinny 9009566[/snapback] Kort innpå, og bare til info.: Det er faktisk ikke laget noe standard svar, da svært få "tiggemail" er like. Dessuten kommer det så mange mail inn til kundeservice, at det ikke er tid til så mye annet enn å registrere ordrene som kommer og besvare spørsmål fra bedriftskundene (som tross alt har første pri. ). Som "onkel James" ville sagt det: "Sad, but true" ! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hva er dine kilder på dette? Selv om ikke alle "tiggermails" er like, så har de samme budskapet og spørsmålet. Jeg har blant annet erfart å få et veldig kort svar som virker svært standarisert, selv om jeg spurte om andre ting samtidig i samme mailen. Fikk ikke svar på det, om jeg husker rett. Men lite tid; det har de nok. Goscinny Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Det er normal folkeskikk og god sørvis å svare på mail. Dersom de har utformet et standardsvar (noe de sikkert har), tar det ikke mer en 10 sekunder, vil jeg tro. Goscinny 9009566[/snapback] 10 sekunder de ikke har de driter vel i om du går å venter på svar om sponsing. Endret 1. september 2007 av Hetland Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Da driter de på kundene sine også. Dersom en får spons, får en nok mer lyst til å kjøpe ting der seinere. Og dersom en er kunde og ikke får svar på mailene en sender, er ikke det bare positivt for det videreforholdet. Goscinny Lenke til kommentar
fredster Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Da driter de på kundene sine også. Dersom en får spons, får en nok mer lyst til å kjøpe ting der seinere. Og dersom en er kunde og ikke får svar på mailene en sender, er ikke det bare positivt for det videreforholdet. Goscinny 9406130[/snapback] Jeg må tydeligvis gjenta noe av det jeg skrev: "Dessuten kommer det så mange mail inn til kundeservice, at det ikke er tid til så mye annet enn å registrere ordrene som kommer og besvare spørsmål fra bedriftskundene (som tross alt har første pri. )." Dessuten sponses en del skoler med relativt mye hvert eneste år med komponenter og annet utstyr. Så sponsing er ikke ukjent der i gården. Min kilde på dette..... Jo det skal jeg fortelle deg; jeg jobbet på kundeservice i Elfa i 3 år (sluttet for 2 uker siden), så jeg bør definitivt vite hva jeg prater om ! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Okai, virker som du er inne i dette da. Hos Elfa overser dere altså vanlige kunders spørsmål, og behandler heller spørsmål fra bedriftskunder? Interessant ... Min erfaring er at psdata, komplett, microplex og slikt som har kunder som gjevnt over er fornøyde med sørvisen, svarer på sponsormail etterhvert. Andre butikker, som kanskje ikke har like fornøyde kunder med tanke på sørvis, svarer ikke. Goscinny Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Selvom ikke alle forespørsler er like, går det fint an å surre sammen et standadsvar. "Beklager, vi har desverre ikke satt av penger til å innfri din forespørsel." Eller noe sånt. Utrolig frustrerende å ikke få noe svar, vet aldri om de bruker lang tid eller om de ikke kommer til å sponse. Derfor blir det vanskelig å vite når du kan sende mail en annen bedrift. Lenke til kommentar
Krisss Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Mener du virkelig at det er for dårlig å ikke ha fått svar på een uke? Antar at de som jobber på kundeservice ikke kan ta avgjørelsen om sponsing på egen hånd og at spørsmål om sponsing nødvendigvis vil ta tid å besvare. Håper også for din skyld at du ikke trenger sponsor straks... dårlig planlegging? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Okai, virker som du er inne i dette da. Hos Elfa overser dere altså vanlige kunders spørsmål, og behandler heller spørsmål fra bedriftskunder? Interessant ... Min erfaring er at psdata, komplett, microplex og slikt som har kunder som gjevnt over er fornøyde med sørvisen, svarer på sponsormail etterhvert. Andre butikker, som kanskje ikke har like fornøyde kunder med tanke på sørvis, svarer ikke. Goscinny 9461567[/snapback] Overser vel ikke akkurat, men når det er såpass pågang som det tross alt er så er det klare rettningslinjer for hvordan prioriteringen skal foregå. Det er tross alt bedriftskundene som er Elfas levebrød og det at privatkunder (som utgjør maks. 1-2 % av omsetningen) kan handle der er faktisk bare en "ekstraservice". Tankegangen er at privatmarkedet kan de andre få lov å ha i fred, og så kan Elfa få gjøre det egentlig er ment å gjøre - serve bedriftsmarkedet. PS ! Husk at jeg ikke jobber der lenger da, så det at jeg faktisk gidder å ta de i forsvar sier vel ikke så rent lite om hvor urimelig jeg mener du er i din kritikk. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jamen ... Du er da enig med meg? Den eneste kritikken jeg har kommet med er at Elfa ikke svarer på mail fra oss som ber om spons, og det sier du jo selv at dere ikke har råd til å prioritere... Hvor er vi uenige? Det er en ærlig sak at dere prioriterer bedriftskunder foran vanlige kunder siden det ikke er rare inntektene å hente hos oss i forhold til dem. Da burde du vel også kunne innrømme at dere har dårlig service overfor kundene. At dere har god service overfor bedriftskunder er en annen sak jeg ikke vet noe om. Skal vi begrave stridsøksen og eventuelt ta videre diskusjon på PM? Goscinny Endret 13. september 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Oldcrow Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Når jeg bestiller garderober fra Elfa (nå Noga), tar det ofte en uke bare å få ordrebekreftelse, og deretter dobler jeg ofte leveringstiden de oppgir når jeg oppgir til kunden, hehe, så "sponsormail" har nok liten pri hos de. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Når jeg bestiller garderober fra Elfa (nå Noga).. Hehe, det er nok 2 vidt forskjellige Elfa vi snakker om her. Lenke til kommentar
Oldcrow Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Når jeg bestiller garderober fra Elfa (nå Noga).. Hehe, det er nok 2 vidt forskjellige Elfa vi snakker om her. 9543769[/snapback] Hehe, ok, skjønte i utgangpunktet ikke helt hva Elfa hadde med HW sponsing å gjøre "Skyvedørskabinett", måtte i tilfelle vært til en relativt stor server-rack, hehe Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Buhu! Stakkars deg som ikke får spons ved å sende en lusen mail til Elfa. Dette er jo nesten som en menneskerett å regne. Takk, ELFA, fint at dere holder prisene nede ved å ikke bruke tid på tiggere. Endret 21. september 2007 av mFaFa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå