Nota Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Hei! Har lest i gjennom en Programmering for Dummies bok om QBasic og har 3 bøker liggende her nå: "HTML 4 for Dummies", "Java 2 for Dummies" og "Lær deg XML på 21 dager". Hva anbefaler dere meg å lære (begynne med)? (Trenger ikke være en av bøkene mine, men hadde tenkt å begynne på HTML nå). Syns det er litt sent å begynne å programere (leser jo f. eks. om Jon Johansen som lagde DeCSS da han var 15 (?) år, men bedre sent enn aldri! Lenke til kommentar
Nota Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Vet HTML og XML ikke er programeringsspråk men er jo "kjekt å ha".. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Begynn med Java. Det er et moderne og særdeles veldokumentert programmeringsspråk (java.sun.com). Fordelene med å begynne med Java er: 1. Massevis av online dokumentasjon og gode eksempler 2. Et ekstremt stort brukermiljø 3. Moderne (objektorientert, støtter de fleste nye teknologier slik som for eksempel XML). 4. Alt du trenger av programmer for å kode i java finner du på nettet gratis. Jeg er ingen fan av ett enkelt programeringsspråk (programmerer selv i C, C+, Java og Python), men mener at Java er et ypperlig språk å begynne med (selv om det garantert finnes andre gode kandidater). Lykke til! Lenke til kommentar
Nota Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Begynner vel med Java jeg da. Takker for inspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå