eab Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei Etter å ha kjørt ned en ganske brutal kant i litt for stor fart døde plutselig motoren momentant og nekta å starte igjen. Bilen tok ikke nedi noen plass. Sjekka alle sikringene (alle var ok), men bensinpumpa gikk ikke. Fikk så krabba under bilen og kjørt strøm direkte på bensinpumpa. Da gikk iallefall pumpa og det kom bensin ut returen på fuelrailen, men bilen ville fortsatt ikke starte. Fikk taua bilen og skal se nærmere på det nå, men vet ikke helt hva som kan være feilen. Blir vel å sjekke om den har gnist og prøve å finne ut hvorfor pumpa midt under bilen ikke vil gå. Bilen har vel ikke krasjbryter av no slag som kutter strømmen til bensinpumpe osv? Gidder ikke knote mer enn høyst nødvendig og trenger tips Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det er snakk om en volvo 740 88 mod med b230f motor? Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) '88 740 m/b230f 1988 Volvo 740 GL med 2,3 liters motorvolm og LH 2.2 innsprut. Anyway, har kommet så langt at vi har funnet ut at releet til bensinpumpa har kvelda. Det er to spoler i releet og bare én av de slår over når man kjører strøm på de respektive inngangene. Blir spennende å se om den starter med nytt rele da, den starta ikke da vi kobla strøm direkte til sokkelen (men pumpa gikk iallefall). Det morsomme er jo at releet er bytta i 1999. Spørs om de ikke holder lenger enn ca 10 år Endret 6. juli 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå