Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

'88 740 m/b230f døde plutselig etter hump i veien


eab

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å ha kjørt ned en ganske brutal kant i litt for stor fart døde plutselig motoren momentant og nekta å starte igjen. Bilen tok ikke nedi noen plass.

 

Sjekka alle sikringene (alle var ok), men bensinpumpa gikk ikke. Fikk så krabba under bilen og kjørt strøm direkte på bensinpumpa. Da gikk iallefall pumpa og det kom bensin ut returen på fuelrailen, men bilen ville fortsatt ikke starte. Fikk taua bilen og skal se nærmere på det nå, men vet ikke helt hva som kan være feilen.

 

Blir vel å sjekke om den har gnist og prøve å finne ut hvorfor pumpa midt under bilen ikke vil gå. Bilen har vel ikke krasjbryter av no slag som kutter strømmen til bensinpumpe osv?

 

Gidder ikke knote mer enn høyst nødvendig og trenger tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
'88 740 m/b230f

1988 Volvo 740 GL med 2,3 liters motorvolm og LH 2.2 innsprut.

 

Anyway, har kommet så langt at vi har funnet ut at releet til bensinpumpa har kvelda. Det er to spoler i releet og bare én av de slår over når man kjører strøm på de respektive inngangene.

 

Blir spennende å se om den starter med nytt rele da, den starta ikke da vi kobla strøm direkte til sokkelen (men pumpa gikk iallefall). Det morsomme er jo at releet er bytta i 1999. Spørs om de ikke holder lenger enn ca 10 år :)

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...