Gå til innhold

Trådløst / Kabel Nettverk

Anbefalte innlegg

Hei vi er 4 mann i dette huset som bruker eit nettverk. 3 Trådløse brukere og 1 kabel bruker. Prøvde no nettop å spille Overlord på Lan mot di, men vi dropper ut av spillet pga vi mister kontakt og det hakker opp når vi spiller mot kvarandre. 2 Vista brukere og 2 xp brukere, har prøvd xp mot xp (trådløst) fremdeles samme problem. Ikkje noe problem med OS'ene. Prøvde å spille ein film fra ein av di trådløse brukerene med min kabel kobling det gikk heilt fint. Men når eg prøvde trådløst mot trådløst hakka det opp og stoppa. Dei Trådløse signalene er oppe i 93%. WoW funker heilt fint å spille på nette med alle tilkoblingene.

Routern eg bruker er ein Kabel og Trådløs Router med namn : D-Link Dir-655

Dei trådløse usb adapterene er D-Link DWA-140 (.n Tilkobling).

Dei trådløse brukerene har opp til 50 ms mot kvarandre på LAN

Linjen's hastighet er på 6000 kbits ned og 550 kbits opp.

Har også eit problem med at Telefonen og pcen min får ip konflikt vis eg har lyst¨å åpne alle portene på pcen min ved å bruke ein DMZ IP. IP Telefonen bruker den DMZ Ipen <.<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at trådløst funker veldig dårlig vist man har mere enn to brukere som bruker lit kapasitet. Funker fint for f.eks. WoW som ikke akkurat bruker mye, men overføre film funker ikke her. (Iallefall ikke med mindre man har et par timer til overs.....)

Prøv om muligt å koble til flere maskiner med kabel og se om det funker bedre da.

Hvem du har IPtelefon fra? Vist det adapteret er avhengig av DMZ er du ille ute, men det kan hende at det duger å kun sende noen porter til det, så kan du sette din egen PC i DMZ for å få tilgang til resten av portene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...