Gå til innhold

Updatere PC. Trenger råd

Anbefalte innlegg

Brodern har en rec maskin 733Mhz. Prøvde Need for speed. Hot prosuit2. Hakke noe forferdelig. Selv med laveste oppløsning på alt hakket den litt.

Skjermkortet er et intel 82815 eller noe slikt med 32MB. 128 ram.

Vil det hjelp å få nytt grafikk-kort og 128 ram til? Eller er 733Mhz for dårlig uansett. Playstation2 har vel ca samme klokkehastighet?

Kan dette bli en bra spillmaskin med nytt skjermkort og mer ram, eller er det bare dumt å upgradere?

Er en AGP port i maskina, men kan man få koblet fra intel82815 integrerte kortet ved å disable det eller noe slikt. Hvordan gjør jeg det?

Hvis det blir en grei maskin som ikke hakker i spill. Hvilken skjermkort anbefaller dere? Tja pris rundt5-600 kr kanskje?

Mulig brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til den maskine ville jeg ikke gidda å kosta på mye penger, men et nytt skjermkort ville få fart på feks Need For speed og gjøre at du kan kjøre spill i alle fall mye bedre enn før, et ok kort for den maskinen ville være et Geforse2tGts kort, jeg har tilfeldigvis et til salgs : :D du skal få det billig hvis du er intrisert.

Lenke til kommentar

kjøp 128mb ram til og et brukt gf4 ti4200 eller et gf3 ti200 så gjør den maskinen susen i de fleste spill. begge kortene skal være mulig å oppdrive til under 600,- brukt.

128mb sdram pc133 ligger vel på rundt 200,-(nypris) nå.

Lenke til kommentar

"Skjermkortet" i den PC'n er en vits. Det er den klart største flaskehalsen. Siden det er integrert så deler det også minne med resten av PC'n. 128MB er egentlig alt for lite det også. Med et annet skjermkort og mer ram holder faktisk 733MHz til mye mer enn det du opplever.

Mine råd er:

* Kjøp nytt skjermkort f.eks Radeon 9000 i prisklassen 700kr eller et Geforce4 Ti 4200 i prisklassen 1300kr

* Kjøp 256Mb ram til, (ca 250kr)

* Overklokk PC'n. (Antar det er Celeron 733 du har) Om du er heldig klarer du 1100MHz med den. (Jeg fikk 1150MHz fra min C766 bare ved å øke spenningen fra 1,65 til 1,85v og sette FSB til 100MHz. Har kun standard kjøling)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...