Gå til innhold

Finnes det Cider uten alkohol?

Anbefalte innlegg

Ser i butikken alle disse Eple / Pære Ciderne på boks. Det er jo med 4,5% alc. elns.

Og "Aldersgrense 18 år" for å kjøpe! Men finnes det Cider uten alkohol i butikkene?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

cider_eple_boks.gif

En annen ting: Clausthaler uten alkohol, kan 15 åringer drikke dette?

Edit: Tenker ikke på Mozell og sånt, men Cider på boks (boks er hele gleden med drikkingen) ;)

Endret av Bushmills
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Ja, du kan kjøpe Øl uten alkohol, som Clausthaler og Munkholm :)

9002567[/snapback]

Det har jeg aldri visst! :!:

Den cideren på europris er vel det nærmeste man kommer, 0.6% elns.

9002755[/snapback]

Men er det fortsatt 18 for å kjøpe ?

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe Herreljunga cider på Meny,Jacobs,Europris og muligens noen andre steder og. Den er på 0.7 % og jeg har kjøpt den siden jeg var 15 så er nok ingen grenser på den.

9005202[/snapback]

Bare for å ha det sagt så er det noen Europrisbutikker som har valgt å ha 18-års grense etter oppslag i lokalaviser o.l.

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe Herreljunga cider på Meny,Jacobs,Europris og muligens noen andre steder og. Den er på 0.7 % og jeg har kjøpt den siden jeg var 15 så er nok ingen grenser på den.

9005202[/snapback]

Jeg tar dette rett ut fra eget hode uten å sjekke med lovdata, men jeg tror at alt som har mindre enn 2,5 % ikke regnes som alkohol, men at aldersgrensene gitt i loven også gjelder for drikk som har mellom 0,7 og 2,5 %, altså må man være 18 for å kjøpe 0,7, men ikke for å kjøpe 0,6 % eller mindre.

Lenke til kommentar

Som Magnus sier! Ta en tur til sverrige!

Der selger de Halmstad cieder med 2,25 %! De har mange flere smaker i sverrige + at det koster kun 25kr for en sixpack :D

Når man tenker pris, så koster enboks med 4,5% ca 25kr i Norge. I sverrige får man hele 6 bokser med 2,25 % til samme pris! Helt sykt egentlig :p

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg reiser til Sverige, siden jeg bor på Vestlandet.

Når man tenker pris, så koster enboks med 4,5% ca 25kr i Norge. I sverrige får man hele 6 bokser med 2,25 % til samme pris! Helt sykt egentlig  :p

9009294[/snapback]

Sinnsyk forskjell! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...