Bushmills Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Ser i butikken alle disse Eple / Pære Ciderne på boks. Det er jo med 4,5% alc. elns. Og "Aldersgrense 18 år" for å kjøpe! Men finnes det Cider uten alkohol i butikkene? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor En annen ting: Clausthaler uten alkohol, kan 15 åringer drikke dette? Edit: Tenker ikke på Mozell og sånt, men Cider på boks (boks er hele gleden med drikkingen) Endret 4. juli 2007 av Bushmills Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Ja, du kan kjøpe Øl uten alkohol, som Clausthaler og Munkholm Nei, jeg har ikke sett Cider uten alkohol på boks i Norge enda. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Den cideren på europris er vel det nærmeste man kommer, 0.6% elns. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Takk for svar! Ja, du kan kjøpe Øl uten alkohol, som Clausthaler og Munkholm 9002567[/snapback] Det har jeg aldri visst! :!: Den cideren på europris er vel det nærmeste man kommer, 0.6% elns. 9002755[/snapback] Men er det fortsatt 18 for å kjøpe ? Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Di selger ? har solgt alkohol fri cider på diverse bensin stasjoner har jeg sett. Akuratt maken til den du hadde på bilde , bare uten alkohol Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Du kan kjøpe Herreljunga cider på Meny,Jacobs,Europris og muligens noen andre steder og. Den er på 0.7 % og jeg har kjøpt den siden jeg var 15 så er nok ingen grenser på den. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Ok. Takk for svar alle sammen! Skal titte innom noen butikker jeg! Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Du kan kjøpe Herreljunga cider på Meny,Jacobs,Europris og muligens noen andre steder og. Den er på 0.7 % og jeg har kjøpt den siden jeg var 15 så er nok ingen grenser på den. 9005202[/snapback] Bare for å ha det sagt så er det noen Europrisbutikker som har valgt å ha 18-års grense etter oppslag i lokalaviser o.l. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Du kan kjøpe Herreljunga cider på Meny,Jacobs,Europris og muligens noen andre steder og. Den er på 0.7 % og jeg har kjøpt den siden jeg var 15 så er nok ingen grenser på den. 9005202[/snapback] Jeg tar dette rett ut fra eget hode uten å sjekke med lovdata, men jeg tror at alt som har mindre enn 2,5 % ikke regnes som alkohol, men at aldersgrensene gitt i loven også gjelder for drikk som har mellom 0,7 og 2,5 %, altså må man være 18 for å kjøpe 0,7, men ikke for å kjøpe 0,6 % eller mindre. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Det ble innførst 18 års grense hos min lokale Europrisbutikk for litt siden. Endret 5. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Du kan jo evt ta deg en tur til sverige å hamstre lettcider. De har noe lignende halmstad bare med 2,25% ALC. Der ligger grensen på hva du har lov til å kjøpe når du er under 18 i Sverige.. Billigere er det og Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Som Magnus sier! Ta en tur til sverrige! Der selger de Halmstad cieder med 2,25 %! De har mange flere smaker i sverrige + at det koster kun 25kr for en sixpack Når man tenker pris, så koster enboks med 4,5% ca 25kr i Norge. I sverrige får man hele 6 bokser med 2,25 % til samme pris! Helt sykt egentlig Endret 5. juli 2007 av mr.nauz Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Bare for å være litt OT. Skal du ta deg en tur? så kjøp Skogsbær Måtte bare si det.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Cider utan alkohol smaker betre enn den med synest eg. Det finnes så utruleg mykje dårleg cider på markedet. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Vestlandscider fra Berentsens bryggeri i Egersund er veldig god, den er uten alkohol Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Tror ikke jeg reiser til Sverige, siden jeg bor på Vestlandet. Når man tenker pris, så koster enboks med 4,5% ca 25kr i Norge. I sverrige får man hele 6 bokser med 2,25 % til samme pris! Helt sykt egentlig 9009294[/snapback] Sinnsyk forskjell! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå