Bruker-93156 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Mamma og pappa har forsikring i gjensidige, og når jeg skal fornye utsyret mitt lurer jeg på om jeg trenger å kjøpe forsikring i butikken. Jeg tenkte at jeg kunne dra nytte av denne reiseforsikringen de har. Hva er grunnlaget for å få tap/skade av utstyr rstattet ved reiseforsikring. Holder det at jeg er utenfor husets 4 vegger? Må jeg registrere utstyret mitt hos dem, før jeg skader det? Endret 4. juli 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg har fått erstatning for 1 kamera og reperasjon av et videokamera dekket av reiseforsikringen jeg hadde. Kravet for at de fleste forsikringer dekker er at du er på reise, dvs utenfor din registrerte bostedsadresse, ikke på skole eller arbeid og at reisen ikke varer mer enn ca 40 dager. Ene kameraet mitt ble stjålet/forsvant på en fest Andre kameraet mitt gikk i bakken da unger lekte på julaften hjemme hos mine foreldre. Første forholdet måtte jeg anmelde, andre trengte jeg bare å forklare. Jeg hadde ingen egenandel på forsikringen jeg hadde, så disse tilfellene alene har betalt forsikringen for meg de årene jeg har hatt den. However så ville jeg jo føle meg litt dum neste gang jeg kommer med et fotoapparat som er ødelagt/stjålet, til tross for at samvittigheten min er ren hva forsikringssvindel angår Endret 4. juli 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 3 spørsmål: - Må jeg registrere produktet mitt hos Gjensidige før en eventuel ulykke intreffer? - Hva må til for at reiseforsikringen gjelder? (Bo en natt utenfor hjemmet?) - Om jeg dulter bort kameraet så det detter ned fra en benk og ødelegges, får jeg da det erstattet, med en liten egenandel? (Hva med tap ved tyveri eller *mistet i sjøen*? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 3 spørsmål: - Må jeg registrere produktet mitt hos Gjensidige før en eventuel ulykke intreffer? - Hva må til for at reiseforsikringen gjelder? (Bo en natt utenfor hjemmet?) - Om jeg dulter bort kameraet så det detter ned fra en benk og ødelegges, får jeg da det erstattet, med en liten egenandel? (Hva med tap ved tyveri eller *mistet i sjøen*? 9006815[/snapback] Hva forsikringen dekker varierer fra selskap til selskap samt fra forsikring til forsikring. Du kan ha forsikring uten egenandel, med stor eller liten egenandel. Hva forsikring dekker er umulig å vite uten å sitte med forsikringspapirene i hånda. Jeg tror du må registrere kameraet hos forsikringsselskapet FØR skaden inntreffer ja. Hvis ikke kan du jo bare ta med deg naboens ødelagte kamera å si at det er ditt:) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 ja, får vel be pappa ringe de å høre... Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Jeg tror ikke du spesifikt trenger å registrere kameraet, reiseforsikringen vil dekke ting det er naturlig at du har med deg på en reise. Det kan likevel finnes grenser for hvor mye de dekker. Har du med deg 50 000 kr i fotoutstyr og blir frastjålet dette, kan det godt være at forsikringen ikke dekker mer enn inntil 15 000. Men som det ble sagt, man må sitte med vilkårene i hånden, og selv da er det ikke alltid greit å finne ut hva som gjelder og ikke gjelder. Du må selvsagt tegne forsikringen før skaden intreffer, ellers snakker vi vel svindel. Du bør også ta vare på kvitteringer/kjøpsbevis på slike ting så du kan dokumentere at du eide et slikt produkt. Endret 6. juli 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det er noe som heter verdigjenstandforsikring. Dersom du har mye kamerautstyr, bør du kanskje vurdere en slik forsikring. Man må ha enten bil- eller boligforsikring for å få verdigjenstandforsikring. Prisen ligger på ca. 230,- pr år for verdi på ca. 10.000,-. Hvis uhellet er ute, og det gjelder nesten alle typer uhell (inkl. tyveri), så betaler man 10% av verdien på gjenstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå