Bøgge Bakken Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Vikk et lite merklig fenomen i går kveld. DEt hele begynte med at jeg ikke vikk bilde på skjermen og prøve diverse ting men hjalp ikke.. Slå den av og så på¨igjen og da gikk den rett i bios. Men nå hadde valgene for multiplikator åpnet seg og jeg fikk velge mellom 8 og 24x. prøvde 16 for morooskyld og startet på nytt, men det funka dårlig. Nå har jeg ikke valgene lenger , men fikk jo aldri prøvd det. Må da være en måte og få den opp på. De mostandene under må han noe med det å gjøre. Noen som tørr å lodde av alle samme og teste (De må jo bestemme multiplikator før de setter hasdighet på CPU?? Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 hei! jeg har vært borti det samme med min cpu(p4 1,7ghz wilemette) jeg skulle prøve å klokke cpu'n og fikk høre at det ikke gikk å stille multiplier på p4,men jeg dristet meg til å teste det.. så jeg skiftet jumpere på hovedkortet og testet det.. plutselig hadde jeg en annen multiplier enn 17x tror den var 18x eller 20x men når jeg save'a og kom ut av biosen restartet den seg og det blei svart.. :x men det må jo gå ann å låse opp den på en slags måte.. men jeg er fortsatt uten en løsning..noen som veit? men det var morsomt å se at deg gikk...men bare til jeg save'a hilsen cool_boy Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Ja, det samme greiene har skjedd hos meg, noen ganger, ca hver 20 oppstart så kommer det opp den greia at jeg kan velge multiplikator. Jeg ble veldig overrasket når den kom opp å prøvde å stille den opp, men det gikk ikke trudde jeg hadde den eneste oplåste nw jeg... Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har alltid valg når det gjelder multiplyer.. (fra ganske lite til masse x gidder ikke restarte for å telle) har et abit th7-II, og kan gå inn i bios og sette multiplyer på akkurat hva jeg vil. Eneste er at det ikke fungerer i praksis.. Det som skjer er at den alltid vil stå på den multiplyern jeg satt den på når jeg ser i bios, men det virker ikke inn på noe som helst. prosessoren er the same.. kan like godt være litt dårlig designa bios(er)? Vet ikke jeg, men kan ihvertfall briefe med det på smålan.. hehe Lenke til kommentar
drbass Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 jeg kan alltid velge multiplier jeg 8) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 jeg kan alltid velge multiplier jeg 8) :o Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Aldri hatt noe problem med å velge multiplier jeg og få maskinen til å virke med det.. Selvfølgelig kan det bli problemer når man stiller noe for lavt i forhold til multiplier og det som er mulig for maskinen å takle :wink: Må bare huske å slå av alt som heter AUTO, sett det på User Defined eller hva det nu kalles på de forskjellige versjonene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå