Gå til innhold

Ubuntu Nyinstallert - Få Spørsmål!

Anbefalte innlegg

Jess, jeg lurer på hvordan jeg får den grafiske firkanten som har 4 sider som jeg kan snu på og alt, spesiell effekter i Ubuntu. Har de vanlige bare som fulgte med.

Også jeg har en 100GB partisjon, er det mulig og formatere den i Ubuntu og gjøre den til bruk når jeg er i Linux for den er NTSF tror jeg, eller noe.

Tusen takk for alle svar! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv compiz fusion for 3d effekter

9001864[/snapback]

Jeg har compiz på, men compiz fusion noe annet? Hvor finner jeg det? Vanskelig og installere?

Annet spørsmål, får ikke aMSN til fungere, installasjonen, kommer bare noe teit opp!

Endret av JohnsonsdotNo
Lenke til kommentar

Også jeg har en 100GB partisjon, er det mulig og formatere den i Ubuntu og gjøre den til bruk når jeg er i Linux for den er NTSF tror jeg, eller noe.

Tusen takk for alle svar! :roll:

9001841[/snapback]

Hvis den partisjonen ikke er i bruk så skulle det være greit. Åpne gparted og formater partisjonen.

Lenke til kommentar
Anbefaler heller å bruke beryl foreløpig. Compiz-fusion er ganske rotete foreløpig. Greit å ikke begynne med alpha programvare.

9002305[/snapback]

Det er det mange delte meninger om. Jeg har brukt fusion en stund nå, og det har ikke krasjet en eneste gang, hengt seg opp eller på noen annen måte vært til bry. Beryl, derrimot, har jeg hatt en del problemer med tidligere.

Selv om fusion ikke er ferdig, er det veldig stabilt. I alle fall er det min erfaring, og vet at en rekke mennesker på f.eks ubuntuforums er av samme oppfatning. :thumbup:

Dessuten er det jo mye kulere enn beryl da. :w00t:

Lenke til kommentar

Kjører selv Compiz fusion, med ati-drivere. Syntes det fungerer veldig bra, men er ikke fornøyd enda. Hender stadig at vinduene mine bare forsvinner, og er ikke til å klare å vise igjen. På taskbaren ser man vinduet og forhåndsvisningen av det, men borte er vinduet.

Så enkelte problemer er det fremdeles, fordelen med Fusion er at det funka fint i XGL uten noen form for tukling slik jeg måtte med beryl, da pakkebrønnene til ubuntu ikke hadde ATI-støttet beryl-version.

Lenke til kommentar
Finnes det noen andre som ser bedre ut enn aMSN for font i den og alt er stygt.

Vil ha en ren pen MSN ting som jeg kan se webcam på! Viktig.

Og annen ting er at jeg ikke får åpne .rar filer i Linux her ja! :S

9004047[/snapback]

Åpne synaptic eller legg til/ fjern program og søk på Kopete. Det er en msn klient som har kamera støtte.

For å åpne .rar filer trenger du et program som gjør det, søk i synaptic eller legg til/ fjern program.

Lenke til kommentar
Finnes det noen andre som ser bedre ut enn aMSN for font i den og alt er stygt.

Vil ha en ren pen MSN ting som jeg kan se webcam på! Viktig.

Og annen ting er at jeg ikke får åpne .rar filer i Linux her ja! :S

9004047[/snapback]

Åpne synaptic eller legg til/ fjern program og søk på Kopete. Det er en msn klient som har kamera støtte.

For å åpne .rar filer trenger du et program som gjør det, søk i synaptic eller legg til/ fjern program.

9004208[/snapback]

Sudo apt-get install rar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...