Gå til innhold

Headset til gamig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløse headset går på batteri. Litt kjipt på lange LAN dersom det plutselig går tomt for strøm og du må lade det.

Av de to du linket til tror jeg Skullcandy headsettet er det med best lyd.

IceMat Siberia har mikrofon og lang ledning, noe som er et stort pluss.

Har bare hørt og holdt IceMaten, men jeg kjenner flere som har andre typer headset fra Skullcandy, og de er veldig fornøyde.

Sennheiser HD515 er mer beregnet til musikkbruk, så siden du er på jakt etter et gaming-headset kan du likegodt spare deg de ekstra kronene det koster å kjøpe HD515.

Men hvilke typer spill er det du spiller?

Spiller du mye skytespill kan det være greit med lukkede headset, siden du ha slipper å plage andre med lydene, og du bedre får med deg detaljer i lyden.

Det sisste der er veldig viktig i bla.a. css, der du har stor fordel av å høre fienden før han hører deg.

Om jeg skal komme me dnoen forslag så må det bli disse:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=37866

https://prisguiden.no/product.php?product_id=73413 litt usikker på den, men Philips har overrasket meg hver gang jeg har kjøpt.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=72347

Lenke til kommentar

For det først "må" et gaming headset ha mikrofon. Og jeg syns det burde være lukket for å "holde" på lyden best. Du spiller CS ikkesant?

Okay, da kan jeg finne noe forslag til deg:

Steelsound 4H.

Dette headsettet har jeg selv. Veldig fornøyd, billig, enkelt og god nok lyd.

Icemat Siberia. Dette har blitt foreslått før. Et veldig bra headsettet dette, en venn av meg har det. Bra lyd og god mikrofon. Veldig behagelig å ha på seg.

Steelsound 5H v2

Steelsound 5H USB

Steelsound v2. USB

Alle 5Hene over er veldig bra. Men tror jeg ville gått for SteelSound 5H v2, uten USB.

Koss. Tenkte jeg skulle legge ved dette også, en i klanen min har det. Han virker ihvertfall fornøyd med det.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Jeg mener det heller mer mot filmbruk, og faktisk gaming fremfor musikk.

En annen ting du bør legge merke til er at headsettet er spsifisert til å kunne spille ned til 50Hz.

Så dersom dette stemmer, så vil det være litt lite dypbass i forhold til mange andre, serlig de litt mer forseggjorte lukkede headsettene.

Frekvenser ned mot 40 og 30Hz er de som virkelig gir følelsen av at noe rister, serlig rundt 30Hz.

Men for alt jeg vet kan headsettet være underspesifisert noe, og fint klarer 30Hz. Men siden det er Zalman er jeg ikke helt sikker.

Tror du vil få det bedre med et vanlig stereo-headset i 5-600kr klassen.

Lenke til kommentar

Du bør ihvertfall styre langt unna Skullcandy; værste møkkå-lyden jeg noen gang har hørt! Det eneste Skullcandy spiller på er design, lyden er bare piss. :thumbdown:

Jeg anbefaler følgende headset til gaming:

Icemat Siberia er et veldig godt valg til gaming. Veldig god lydkvalitet og topp komfort, du blir aldri sliten av å bruke dette headsettet.

Steelsound 5H v2 har en frekvensrespons som passer veldig godt til gaming og 3d-lyd. Den har også en veldig praktisk mic-løsning.

Sennheiser PC161 har veldig klar lyd, god 3d-gjengivelse og god komfort! En veldig god allrounder for gaming og musikk.

Headsets du burde styre unna er bla. Creative Fatal1ty Gaming Headset og Razer Barracuda HP-1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...