Gå til innhold

[HJELP, siste post] Multicom Z96S, Santa Rosa

Anbefalte innlegg

Takker for hjelp av alle sammen her! Endte opp med å kjøpe;

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....q=st%3a10523531

Med Intel Core 2 Duo Mobile T7300 2.0GHz 32-bit 800FSB 4MB, 2GB DDR2 667MHz SO-DIMM (2x1GB), 160GB SATA 5400RPM 2.5", og MICROSOFT Windows Vista Home Basic 32-bit, norsk OEM.

Og som du ser Magneman følgte jeg det ene rådet ditt. Føler ikke at jeg trenger 7200, og ei heller ferdig innstalasjon da dette ordner seg.

Men igjen, takk for all hjelp. Legger ut en liten melding når jeg får den og kanskje alt er i orden! :)

--

Men titta i en annen tråd nå og fant denne, og håper for min egen skyld at den ikke er bedre? Den er jo tross alt 3000,- billigere :p Noen som kan bekrefte det?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men titta i en annen tråd nå og fant denne, og håper for min egen skyld at den ikke er bedre? Den er jo tross alt 3000,- billigere :p Noen som kan bekrefte det?

9003441[/snapback]

Vell, den har jo større skjerm og er billigere, men der stopper alle fordelene ;) Vesentlig tregere både i spill og windows, støyer mer, dårligere batteri, tyngre etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da får jeg dataen i kveld :D

Men. Selgeren har gjort en feil og lagt inn dobbelt så mye minne, nemlig 4 GB, selvom det i orderen bare står 2 GB. Dette utgjør over 800 kroner forskjell. Og har fåttt beskjed om å ta den ut selv og sende den i retur.

Er dette vanskelig, og kan jeg skade maskinen med å gjøre det? Har lite lyst å åpne maskinen. Ødelegger det ikke garantien?

Lenke til kommentar

Neida, det er så enkelt at din egen bestemor sikkert kunne gjort det. Under maskina sitter det et lite lokk som er festet med en eller to skruer. Denne løsner du, og under der sitter rambrikkene, muligens festet med noen slags hemper. Løsne en av dem forsiktig og ta den ut.

Det er ingen fare med å gjøre det selv, men du kan sikkert holde på oppvaskbenken undervegs, eller gjøre det en gang på forhånd, slik at du fjerner evt. statiske elektrisitet du måtte ha i kroppen.

Å bytte rambrikker ødelegger ikke garantien din. Siden selger har bedt deg om å gjøre det, så er du uansett dobbelt sikret der om noe skulle skje.

Lykke til, og gratulerer med ny maskin :)

Lenke til kommentar

Takk takk Zonko. Statisk elektrisitet nå hadde vært toppen av kransekaka.

Men er allikevel litt usikkert. Er det stor forskjell på 2GB eller 4GB eller vil jeg ikke merke store forskjellen (mest kontorarbeid, grafisk design, programmering, litt spilling uten de store grafikkspillene)?

Er jo _bare_ 800 kroner.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått dataen etter mye mye tull med Posten.

Men jeg er faktisk kjempe fornøyd over mye, feks designet og ikke minst kraften på dataen da jeg oppgraderte fra 1,8 Ghz 2mb cache, til 2,0 Ghz 4mb cache, samt doblet fra 2x1GB, til 2x2GB minne. :)

Men...

Dataen henger seg hele tiden. Det går ufattelig sakte og den bråker umerkelig mye. PRogrammer kan plutselig ikke lukkes og ingenting virker riktig. Jeg har innstallert sjøl og måtte gjøre det manuellt siden driverCD ikke fungerte. Fikk bare cant execute..

Men hva tror dere er feil? Skal jeg gå innom Asus egne sider og laste ned helt nye drivere til alt? Er irriterende.

Og forresten skal jeg ha et 9 cellers batteri. Er det ikke da lite med 1,50 minutter ved 100 %, og normal bruk?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Jeg har nå fått dataen etter mye mye tull med Posten.

Men jeg er faktisk kjempe fornøyd over mye, feks designet og ikke minst kraften på dataen da jeg oppgraderte fra 1,8 Ghz 2mb cache, til 2,0 Ghz 4mb cache, samt doblet fra 2x1GB, til 2x2GB minne. :)

Men...

Dataen henger seg hele tiden. Det går ufattelig sakte og den bråker umerkelig mye. PRogrammer kan plutselig ikke lukkes og ingenting virker riktig. Jeg har innstallert sjøl og måtte gjøre det manuellt siden driverCD ikke fungerte. Fikk bare cant execute..

Men hva tror dere er feil? Skal jeg gå innom Asus egne sider og laste ned helt nye drivere til alt? Er irriterende.

Og forresten skal jeg ha et 9 cellers batteri. Er det ikke da lite med 1,50 minutter ved 100 %, og normal bruk?

9076191[/snapback]

Hva er forskjellen på 2 og 4 cache minne? Kjøpte en HEL80i med G5 for 4 dager siden. Lurer på om jeg har 4 eller 2 mb cache. Hvor står det? Håper ikke min data begynner å henge seg og slikt hele tiden :S

Her er dataen: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...014%3bfl%3a1701 og hoAxxed, var din data produksjonsvare? :S

Endret av ela018
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...