Xvani Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har kjøpt 256MB TwinMOS CL2.5 PC2700 ram. Har en fra før. De kjøres på ca PC2100 hastighet Med BARE den første brikken klarer jeg de mest agressive ram timingsene. Nå klarer jeg det samme, bortsett fra ras to cas latency som MÅ kjøres på 3! Da jeg først satte i brikken crashet hele maskinen, og jeg måtte cleare Cmos for å få den opp igjen. Kjører jeg høyere FSB enn 140 rebooter maskinen etter et par minutter. Hvorfor i all verden skjer dette? Man skulle tro at 2 TwinMOS brikker burde klare omtrent samme hastigheter! Edit: må legge til at de gamle var Winbond, men uansett bør en brikke klare bedre enn dette... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Har nå funnet ut at systemet er blitt mer ustabilt. Rebootet ALDRI av seg selv før... Hvis jeg sender denne til komplett er sier dem vel bare at den funker som den skal. Hva skal jeg gjøre? Selge og kjøpe ny? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hei, tenkt over at du har TO brikker nå, ikke EN som før? Det er en kjent sak at endel hovedkort ikke klarer like agressive settings med flere minnebrikker. Test maskinen med kun den nye brikken og se hvordan den oppfører seg da. Det kan hjelpe å øke volt til ram'n til f.eks 2,7 for å klare mer agressive settings. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Test med en og en brikke da, og sjekk at du har fått riktige brikker (feilsortering... :-? ) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Test med en og en brikke da, og sjekk at du har fått riktige brikker (feilsortering... :-? ) hæææ? det står jo TwinMOS på den nye brikken da (noe det ikke gjør på den gamle faktisk ) Ellers er det et MSI KT3 Ultra2 som i samtlige tester fikser dette Dessuten er det vel mest på DDR 400 at dette problemet eksisterer? Skal teste med bare 1 brikke, vi får se da Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 ok, har testet! Funker ikke med 2-2-2-5 (eller hva det nå er) 2-2-3-5 funker.............. den nye brikken MÅ ha 3 på ras to cas...... irriterende... skal ikke være nødvendig å øke volten siden det er en PC2700 brikke som kjører på PC2100.. Skal teste om den kan kjøre på PC2700 hastigheter på pappas p4 så fort som mulig Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Får jeg ny brikke på garantien hvis brikken ikke klarer en Ras 2 CAS latency på 3? Vil jo ha full utnyttelse her! Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Ikke så lenge den ikke er spesifisert for det. Dessuten er det ikke sikkert det er brikkens skyld i hele tatt. Skal du ha flere brikker i PC'n din så er regel nr 1: Bruk samme merke. En annen ting er at med flere brikker på minne bussen, vil sannsynlighvis ikke hovedkortet ditt kunne kjørte med samme timinger mot minnet som ved kun en brikke. Dette har med designet av bussen osv... (ikke spør;)) Dette gjelder speielt da du ved bruk av kun 1 brikke har satt timingene rimelig aggresivt... antakelig på grensen av hva som funker + overklokking. Når du da legger til en brikke til, er det så å si dømt til å gå i dass. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 buzz: som det står har jeg testet med den nye TwinMOS brikken alene (den gamle er oxo TwinMOS) og den klarer ikke 2-2-2-5.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 buzz: som det står har jeg testet med den nye TwinMOS brikken alene (den gamle er oxo TwinMOS) og den klarer ikke 2-2-2-5.... Mitt valg er alltid å kjøpe 2x256 eller 2x512 med en gang, da er du sikker på at du får to like brikker fra samme produksjon. Gammel mot ny pleier ikke å være bra om du klokker mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå