Enigma123 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 More than 180,000 discs sold in EuropeSony Pictures Home Entertainment has announced a huge increase in European Blu-ray disc sales - attributing the rise to the release of PlayStation 3. As reported by Tech Digest, more than 180,000 SPHE films have now been sold in Europe. According to Sony, sales have soared by over 1000 per cent since the PS3 launched in March. The company also said SPHE titles account for more than 50 per cent of all Blu-ray discs sold in the UK, France and Spain. "The launch of the PS3 had a tremendous impact on Blu-ray software sales across the board," said Matt Brown, executive VP at Sony Pictures. "Recent sales figures are a clear indication that the PS3 is seen as an entertainment device." Link: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26380 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nice, når Playstation 3 er såpass billige og att det følger med en Blu-Ray spiller i prisen av 6høvdinger er billigt, siden Blu-Ray spillere koster mer enn 6høvdinger idag Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ingen tvil om at dette er superfantastiske nyheter. Ikke det at More than 180,000 discs sold in Europe er så utrolig mye, men så lenge salget går oppover får vi være fornøyde Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Er jo ikke tvil om at PS3 har vært eneste måten for Sony å tvinge gjennom BluRay på. Hadde det ikke vært for PS3 hadde BluRay vært død for lengst. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Er jo ikke tvil om at PS3 har vært eneste måten for Sony å tvinge gjennom BluRay på. Hadde det ikke vært for PS3 hadde BluRay vært død for lengst. 9006938[/snapback] Neppe. Filmstudioene flokker seg rundt Blu-ray, og det er mange grunner til det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Er jo ikke tvil om at PS3 har vært eneste måten for Sony å tvinge gjennom BluRay på. Hadde det ikke vært for PS3 hadde BluRay vært død for lengst. 9006938[/snapback] Neppe. Filmstudioene flokker seg rundt Blu-ray, og det er mange grunner til det. 9007464[/snapback] Se på antall blu-ray spillere solgt. Det er i praksis kun PS3 som er grunn til at folk i det hele tatt har anledning til å spille av BluRay plater. Det sier det meste om hvor BluRay hadde stått uten Sony's tvangsinnførsel i markedet. Det siste er nå faktisk også at Sony skal undersøkes av EU pga. mistanke om skittent spill. Endret 5. juli 2007 av Vice Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Nice, når Playstation 3 er såpass billige og att det følger med en Blu-Ray spiller i prisen av 6høvdinger er billigt, siden Blu-Ray spillere koster mer enn 6høvdinger idag 9002180[/snapback] - BDP-S1E koster rundt 10 000 kroner - Til høsten kommer BDP-S300 for rundt 3000-4000 kroner Edit: Heldigivs skal jo også PS3 kutte ned i prisen om en stund. Endret 5. juli 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Se på antall blu-ray spillere solgt. Det er i praksis kun PS3 som er grunn til at folk i det hele tatt har anledning til å spille av BluRay plater. Det sier det meste om hvor BluRay hadde stått uten Sony's tvangsinnførsel i markedet. Det siste er nå faktisk også at Sony skal undersøkes av EU pga. mistanke om skittent spill. 9007504[/snapback] Folk kjøper jo PS3 fordi det er en rimelig blu-ray-spiller. Hadde ikke PS3 hatt blu-ray hadde folk kjøpt en annen. Selvfølgelig ikke i like stor grad, men du kan ikke se på antall solgte spillere og så bare trekke fra PS3 og si at sånn hadde det vært om PS3 ikke hadde hatt blu-ray. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Se på antall blu-ray spillere solgt. Det er i praksis kun PS3 som er grunn til at folk i det hele tatt har anledning til å spille av BluRay plater. Det sier det meste om hvor BluRay hadde stått uten Sony's tvangsinnførsel i markedet. Det siste er nå faktisk også at Sony skal undersøkes av EU pga. mistanke om skittent spill. 9007504[/snapback] Folk kjøper jo PS3 fordi det er en rimelig blu-ray-spiller. Hadde ikke PS3 hatt blu-ray hadde folk kjøpt en annen. Selvfølgelig ikke i like stor grad, men du kan ikke se på antall solgte spillere og så bare trekke fra PS3 og si at sånn hadde det vært om PS3 ikke hadde hatt blu-ray. 9007702[/snapback] Selvfølgelig ville det sikkert alltid vært noen som hadde kjøpt, men i utgangspunktet hadde det vært totalt meningsløst for de alle aller fleste å betale dobbelt så mye for en bluray spiller kontra en hddv spiller. Så i grove trekk kan man nok trekke fra antall PS3 enheter. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg har fulgt med i formatkrigen i lange tider, og det var da mange blu-ray-supportere lenge før PS3 kom. Det er et logisk valg å kjøpe en PS3 som blu-ray-avspiller da man får en spillmaskin med mediasenter-muligheter til samme pris som en standalone-spiller. Om det så bare var 2% som gjorde det, er det nok til at Blu-ray har mer solgt hardware. I realiteten var det nok langt flere. Grunnene til å kjøpe er at det er mye for pengene, samt at det er liten vits i å kjøpe en billig HD-DVD-spiller når det er lite filmer tilgjengelig og formatet ligger dårlig an på lang sikt. Det er jo en grunn til at det er billig.. Endret 5. juli 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har fulgt med i formatkrigen i lange tider, og det var da mange blu-ray-supportere lenge før PS3 kom. Tror ikke jeg hadde hørt noe stort om Blu-ray før PS3 kom. Jeg er en av de som fortsatt bruker PS2 til å se dvd platene mine på. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har fulgt med i formatkrigen i lange tider, og det var da mange blu-ray-supportere lenge før PS3 kom. Tror ikke jeg hadde hørt noe stort om Blu-ray før PS3 kom. Jeg er en av de som fortsatt bruker PS2 til å se dvd platene mine på. 9007822[/snapback] Da fulgte du ikke med.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg har fulgt med i formatkrigen i lange tider, og det var da mange blu-ray-supportere lenge før PS3 kom. Det er et logisk valg å kjøpe en PS3 som blu-ray-avspiller da man får en spillmaskin med mediasenter-muligheter til samme pris som en standalone-spiller. Om det så bare var 2% som gjorde det, er det nok til at Blu-ray har mer solgt hardware. I realiteten var det nok langt flere. Men det var først ved PS3 lanseringen at BluRay fikk et lite forsprang. Nå en stund etter at PS3 hypen har lagt seg har HDDVD begynt å hale, sakte men sikkert, innpå igjen. Uansett så viser det seg også at de fleste som kjøper PS3 kjøper det ikke pga. Bluray, men pga. at det er en spille konsoll. Med mange millioner solgte PS3 skulle Bluray ha ligget mye mye bedre an dersom flesteparten av dem var interessert i å kjøpe filmer. Grunnene til å kjøpe er at det er mye for pengene, samt at det er liten vits i å kjøpe en billig HD-DVD-spiller når det er lite filmer tilgjengelig og formatet ligger dårlig an på lang sikt. Det er jo en grunn til at det er billig.. 9007780[/snapback] Du har tydeligvis ikke fulgt særlig mye med i de siste. For tiden slippes det flere HDDVD titler enn Bluray. Grunnen til at HDDVD er billigere er ene og alene produksjonskostnader. Istedet for et proprietært Sony format, som er befengt med masse brukersperrer av flere arter, så er HDDVD basert på på videreutvikling av eksisterende teknologi, noe som gjør ting billigere(og bedre for forbrukeren.). Endret 5. juli 2007 av Vice Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Bluray er ikke et proprietært Sony format.. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ok, jeg ordla meg dumt. Flere store filmer, ikke flere filmer. Blu-ray har flere blockbustere og flere på vei den kommende høsten. Kvalitet og kvantitet, i stedet for bare kvantitet. Ikke alle PS3-eiere kjøper filmer nei. Men om 20% gjør det, snakker vi 600.000 kunder allerede, noe som er en enorm kundemasse i et så lite marked. PS3 selger også mange ganger flere enheter i måneden enn dedikerte avspillere i begge formatene, og vil fortsette å gjøre dette i lang tid fremover. Du sier at HD-DVD haler innpå. På software-salg er Nielsen Videoscan en god kilde. Der går det litt frem og tilbake, men jevnt over har Blu-ray solgt ca. i forholdet 2:1 i hele år. Dette er tall fra Amerika, som er det sterkeste markedet for HD-DVD. Det du sier om prisnivået stemmer ikke. Det er almennt kjent at Toshiba subsidierer sine spillere, og dette er mye av grunnen til at omtrent ingen av de andre hardwareprodusentene vil delta i det markedet. I stedet lanserer de blu-ray spillere og promoterer det, noe som igjen er positivt for blu-ray i tiden fremover. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Men Sony er vel de som går mest i spissen for det. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Men Sony er vel de som går mest i spissen for det. 9008052[/snapback] Talsmenn fra filmstudioer og andre hardwareprodusenter erklærer da HD-DVD død minst en gang i uken. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Men Sony er vel de som går mest i spissen for det. 9008052[/snapback] Det er det, men proprietært har fint lite med det å gjøre.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Men Sony er vel de som går mest i spissen for det. 9008052[/snapback] Talsmenn fra filmstudioer og andre hardwareprodusenter erklærer da HD-DVD død minst en gang i uken. 9008065[/snapback] Talsmenn som tilfedligvis støtter Bluray,hehe. Sony selv har vel erklært opptill flere ganger at de har "vunnet". host..propaganda..host... Når jeg sier pris så snakker jeg først og fremst om plateprisen. Bluray platene er dyrere en hddvd platene men har i det siste blitt subsidiert slik at de skulle komme ned på HDdvd nivå. Og når du snakker om subsidiering av spillere så er BluRay også på trappene etter å ha skjønt at svært få gidder å kjøpe standalone spillere som er flere tusen dyrere enn HDdvd spillerne. Endret 5. juli 2007 av Vice Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Selvfølgelig er det propaganda. Det er ikke dem man skal høre på når man velger format. Men av de store audio/video-nettstedene som har tatt et standpunkt så er det vel foreløpig blu-ray i alle tilfeller. Prisene på platene vil ikke forbrukerne merke i det lange løp. Om en plate i strømlinjeformet masseproduksjon koster 2 eller 3 kroner å produsere merker ikke sluttbrukerne. Det er ikke "oh no! blu-ray-filmene koster 201 kroner!!11!!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå