Gå til innhold

Batteri til Panasonic NV-GS230

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde lenge tenkt å kjøpe meg et Panasonic NV-GS80 men endte opp med et NV-GS230. Men nok om det.

En ting som forvirrer meg litt er batterier til kameraet. Er usikker på hvilket batteri jeg trenger og hvor jeg kan kjøpe det.

Har sett litt rundt på blant annet komplett, uten å bli klokere av den grunn.

Og er det noen ulemper med å kjøpe uorginale batterier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser nederst på denne siden, står det hva batteriene som passer kameraet ditt heter. Så kan du bare søke.

Skal du ha uorginalbatterier kan du f.eks sjekke her.

Det sikreste er selvsagt å kjøpe orginalbatteri. Da er du sikret en viss standard, men vil ikke tro at det er noen fare med å kjøpe uorginalt.

Gratulerer med nytt kamera, forresten. Et godt valg. :)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor i landet du befinner deg, men har du fotobutikker i ditt nærområde, så kan det lønne seg å ringe de eller stikke innom og spørre om de har. Hvis ikke, kan det være at de kan bestille, og ettersom bestillinger til butikker gjerne går med budbil eller over natten, kan det være raskere enn å bestille på nettet... ihvertfall hvis de har en ubekreftet leveringsdato.

Jeg vet ihvertfall at noen fotobutikker har dette på lager... noen ganger finner man "sære" ting som batterier i fotobutikkene, noe som webshop'ene og de store kjedebutikkene ikke alltid gidder å ha på lager.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat kjøpt et slikt kamera, og lurer på om noen vet hvor lenge jeg skal lade batteriet første gang?  :hmm:

9015770[/snapback]

Til laderen viser at batteriet er fullt. Er et lys på laderen som angir om batteriet lader, eller er ferdig ladet. Sjekk bruksanvisningen for hva de forskjellige fargene/modusene betyr.

Tar ca. 2-3 timer å lade et helt tomt batteri. Det er ikke som i gamle dager, da batteriene måtte lades over natten første gangen. Når batteriet er ferdig ladet, så stopper laderen å lade, og da hjelper det ikke om batteriet står i aldri så lenge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...