Foxteren Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har et lite problem med en død ECS Elitegroup G551. Den hadde slark i strømtilkoblingen, noe som gjorde at jeg ville åpne den og fikse dette problemet. Ledningen til strøminntaket måtte vri og vendes og holdes i ro for at den skulle ta til seg strøm. Med et batteri som kun varer i et par minutter så sier det seg selv at dette kan slite på tolmodigheten. Jeg åpnet altså den bærbare pc`en og fikk limt litt slik at det ikke var så mye slark lenger. Men etter at jeg hadde skrudd den sammen igjen så var pc`en helt død. Det som gjør det hele mer vanskelig er at før jeg skulle fikse den, så var batteriet helt flatt. Grunnen til at jeg ikke får i gang pc`en kan altså være at den ikke klarer å ta til seg strøm i det elendige strøminntaket. Jeg vet om statisk elektrisitet, men tviler sterkt på at dette er problemet. Noen som kan komme med noen gode tips og ideer?? Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Hvor gammel er PC'n? 9001642[/snapback] Den er ganske akkurat 3 år gammel mener jeg. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Kan vel hende at det er på tide å kjøpe seg ny PC, men det går helt fint med alle de latterlige lave prisene det er på pc'er i dag. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Kan vel hende at det er på tide å kjøpe seg ny PC, men det går helt fint med alle de latterlige lave prisene det er på pc'er i dag. 9001896[/snapback] Ja stemmer det. Men er ikke min pc. Men jeg åpnet den kun pga at hun som eier den egentlig hadde lyst å kjøpe ny. Men ville alikevell vert greit å kunne fikse den. Endret 4. juli 2007 av Foxteren Lenke til kommentar
magneman Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jo ja, hadde vært greit å fiksa den. Men etter min mening høres den PC'en der helt død ut, og at den har dratt til de evige jaktmarker. Tror kanskje du bør høre med en PC-spesialist eller noen som kan å fikse PC'er om å ta en titt på den. Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg har en Elitegroup G553 med samme problemet. Klarer fortsatt å lade, men det er bare snakk om tid før den svikter helt. Har vurdert å åpne den, men nå blei jeg litt mer skeptisk Hvis du hadde tatt bilde og lagt det inn her så kunne kanskje noen sett hva som kan være i veien? Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg har en Elitegroup G553 med samme problemet. Klarer fortsatt å lade, men det er bare snakk om tid før den svikter helt. Har vurdert å åpne den, men nå blei jeg litt mer skeptisk Hvis du hadde tatt bilde og lagt det inn her så kunne kanskje noen sett hva som kan være i veien? 9002254[/snapback] Det er det som er problemet. Jeg vet ikke hva som er i veien. Tror det er at den ikke klarer å ta til seg strøm. Men kan jo være noe annet som har skjedd. Lurer på om noen kan vite hva. Ser ut til at dette med slark i strømuttaket er noe de sliter med ja. Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er det som er problemet.Jeg vet ikke hva som er i veien. Tror det er at den ikke klarer å ta til seg strøm. Men kan jo være noe annet som har skjedd. Lurer på om noen kan vite hva. Ser ut til at dette med slark i strømuttaket er noe de sliter med ja. 9002296[/snapback] Ok. Men der du har limt, det virker logisk at feilen ligger der. Tenkte bare at en som har peiling kanskje så noe du hadde oversett eller noe. Hadde vært fint å vite ettersom jeg har lyst å åpne min og gjøre det samme. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Ok. Men der du har limt, det virker logisk at feilen ligger der. Tenkte bare at en som har peiling kanskje så noe du hadde oversett eller noe. Hadde vært fint å vite ettersom jeg har lyst å åpne min og gjøre det samme. 9002407[/snapback] Ok sånn ja. Det viser ingenting unormalt der jeg har limt. Det var gjennomsiktig lim, og det var bare en ørliten dråpe jeg hadde på. Og så gidder jeg ikke skru den opp igjen enda en gang Lenke til kommentar
kev-yeh Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har et lite problem med en død ECS Elitegroup G551. Den hadde slark i strømtilkoblingen, noe som gjorde at jeg ville åpne den og fikse dette problemet. Ledningen til strøminntaket måtte vri og vendes og holdes i ro for at den skulle ta til seg strøm. Med et batteri som kun varer i et par minutter så sier det seg selv at dette kan slite på tolmodigheten. Jeg åpnet altså den bærbare pc`en og fikk limt litt slik at det ikke var så mye slark lenger. Men etter at jeg hadde skrudd den sammen igjen så var pc`en helt død. Det som gjør det hele mer vanskelig er at før jeg skulle fikse den, så var batteriet helt flatt. Grunnen til at jeg ikke får i gang pc`en kan altså være at den ikke klarer å ta til seg strøm i det elendige strøminntaket. Jeg vet om statisk elektrisitet, men tviler sterkt på at dette er problemet. Noen som kan komme med noen gode tips og ideer?? 9001499[/snapback] Hei har hatt akkurat samme problem med min hp-dv4000 med at jeg måtte holde den stille osv og til slutt døde den helt ut. Sente den inn på service og de måtte bytte hele hovedkortet og harddisken pga at strømforskyningen var løs og det gikk ikke ann og reparere. harddisken hvet jeg ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Hei har hatt akkurat samme problem med min hp-dv4000 med at jeg måtte holde den stille osv og til slutt døde den helt ut. Sente den inn på service og de måtte bytte hele hovedkortet og harddisken pga at strømforskyningen var løs og det gikk ikke ann og reparere. harddisken hvet jeg ikke hvorfor. 9005560[/snapback] Hørtes ikke mye kjekt ut. Synes det hørtes drøyt ut å måtte skifte hele hovedkortet pga strømforsyningen. Men for deres del så er det vell lettere å skifte hele greia istedenfor å begynne å lodde å slikt. Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det kan være at du har påført den skade, men det er vankelig å si uten litt bedre forklaring på hva som er gjort. Ut i fra det du forklarte om problemet i utgangspunktet så heller jeg til at problemet kan ha vært i kabelen og ikke i PC'en. Kan du måle kabelen og se om det er spenning på pluggen som går i PCen? Hvis limet du har påført er strømførende kan du ha kortsluttet inngangen. Evt prøv å måle motstanden på inngangen, denne bær være ganske høy, om den er under 100 ohm, vil jeg tro at dette kan være problemet. Hvis det kommer strøm inn på maskinen, vil det vanligvis lyse i en diode på maskinen. Hvis du ikke kommer noen vei, kan du prøve å beskrive i detalj hva som har skjedd og hvor (og hvordan) du har limt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå