Schweigaard Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Not Now John er ikke dårligere enn de dårligste sangene på Ummagumma, de er helt forferdelige. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Nei, post-Waters albumene er mye dårligere en de andre albumene av Pink Floyd. A Momentary Lapse of Reason er jo ei forferdelig kjedelig plate. Den fenger ikke i det hele tatt, og fåtallet av gode sanger preger plata. Liker ikke Gilmours stil på 80-tallet, og det er vel en stor grunn til at jeg hater AMLoR. The Division Bell er bedre, og har noen gode sanger. High Hopes er jo fantastisk, og Marooned er nydelig. Resten av plata er over middels, men i forhold til Pink Floyd-standarden blekner den i forhold til store mesterverk som Dark Side of the Moon, The Wall, Meddle et cetera. Endret 19. februar 2008 av Badering Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Å kalle den dårlig tar jeg nesten, men bare nesten, som en personlig fornærmelse. Terminal Frost og One Slip er en av mine to favoritter, så at de ikke fenger deg betyr vel ikke mer enn at du ikke likte albumet. Musikk er sjelden en objektiv vitenskap, det er snakk om subjektive oppfattelser av hva man liker og ikke.. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Nettopp Liker ikke stemningen og stilen i albumet. Det blir på en måte veldig 80-talls (for min del er det uendelig negativt ), og fraværet av Waters merkes veldig. Jeg foretrekker Gilmours arbeid på 70-tallet og nå (On An Island er et nydelig album), men på 80-tallet dreit han på draget. IMO. Godt musikk er subjektivt! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg er enig med Badering. Momentary Lapse er en toer, mens Division Bell er en sterk femmer, om enn ikke en representativ Pink Floyd plate. Minner meg mer om Enya ;p Lenke til kommentar
someOen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Marooned er blant mine favorittsanger, den er vakker. Og det er sant, på Ummagumma er det ganske mye fælt (selv om livedelen er god). Lenke til kommentar
Badering Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ey! Ikke diss Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict! Lenke til kommentar
someOen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg disser ikke den, det er den beste sangen på studioalbumet. xD Lenke til kommentar
Badering Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Godt, godt Hva enn de røyket når de lagde den sangen, så vil jeg ha noe av det. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Bump. Mer Pink Floyd. I dag har jeg lyttet til The Final Cut på CD-spilleren min, pent album, lenge siden jeg har hørt det sist. Bedre enn jeg husket. I går sto The Wall (begge CDene), Atom Heart Mother og The Division Bell i CD-spilleren min, men jeg ble ikke helt ferdig med å høre på The Division Bell, bare til Poles Apart. Det er forresten en fantastisk sang, bevis på at post-waters pf ikke er så verst. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Må si meg enig med Badering at post-Waters materialet er dårligere enn det gamle. Det er et par Gilmour låter som er fantastiske, High Hopes, Marooned og den beste "On The Turning Away". Men ingenting av det er i samme standard som ekte Pink Floyd musikk! Lenke til kommentar
Lintu . Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Pink Floyd er konge bra!! Syns låta "Bike" er artig jeg.. hehe.. Ellers så har de jo bare bra musikk. Men hva de har røyka op igjennom åra kan man jo lure på .... hehe Lenke til kommentar
someOen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hvilket Pink Floyd album har finest cover, da folkens? Jeg liker godt coveret til Wish You Were Here og Animals. =) Og Bike er en av de kuleste sangene på Piper At The Gates of Dawn. Endret 7. mars 2008 av someOen Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Selvsagt DSOTM. Originalen, ikke de nye utgavene på SACD-versjonen o.l. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Storm Thorgerson er eit geni og det meste han tek i vert til gull. Ummagumma, Meddle, DSOTM, WYWH, Animals og Echoes er kanskje dei beste. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Animals og Atom Hearth Mother såklart Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei folkens. Har vært fan helt siden min far hjernevasket meg med musikken deres, og takk for det. Men det er med røde kinn jeg sier at jeg ikke eier et eneste Pink Floyd album. Hjelp. Jeg har brukt min fars gamle Pink Floyds vinylplater stort sett. Men nå er tiden inne for mitt første kjøp. Hva skal jeg velge? Jeg har veldig lyst på Meddle, men samtidig er The Wall mye musikk for pengene. Er litt "lei" The Dark Side of the Moon (man blir jo aldri lei ). Er åpen for det meste. Kom igjen! Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Vil du ha ett av de første album, eller de mest populære? Jeg vil anbefale deg å skaffe A Saucerful of Secrets, bra plate, og en av deres første. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har du lyst på Meddle, gå for Meddle. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Takker for svar. Jeg tror Meddle blir min første. Til slutt skal jeg ha alle CDene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå