1915 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Tviler på at det så voldsomt mange her som liker Pink floyd menmen. lager en tråd fordet om det =) Pink Floyd Band members Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Official Pink Floyd members 1965 * Syd Barrett – rhythm guitar, lead vocals * Bob Klose – lead guitar * Roger Waters – bass, vocals * Rick Wright – keyboards, vocals * Nick Mason – drums, percussion 1965–1968 * Syd Barrett – guitar, lead vocals * Roger Waters – bass, vocals * Rick Wright – keyboards, vocals * Nick Mason – drums, percussion 1968 * David Gilmour – lead guitar, vocals * Syd Barrett – rhythm guitar, lead vocals * Roger Waters – bass, lead vocals * Rick Wright – keyboards, lead vocals * Nick Mason – drums, percussion 1968–1981 * David Gilmour – guitar, lead vocals * Roger Waters - bass, lead vocals * Rick Wright – keyboards, vocals * Nick Mason – drums, percussion 1981–1985 * David Gilmour – lead guitar, vocals * Roger Waters – bass, lead vocals, rhythm guitar, keyboards * Nick Mason – drums, percussion 1985–1987 * David Gilmour – guitar, lead vocals, bass, keyboards * Nick Mason – drums, percussion 1987–present * David Gilmour – guitar, lead vocals, bass * Rick Wright – keyboards, vocals * Nick Mason – drums, percussion Studio albums * The Piper at the Gates of Dawn (August 5, 1967) * A Saucerful of Secrets (June 29, 1968) * Music from the Film More (July 27, 1969) * Ummagumma (October 25, 1969) * Atom Heart Mother (October 10, 1970) * Meddle (October 30, 1971) * Obscured by Clouds (June 3, 1972) * The Dark Side of the Moon (March 24, 1973) * Wish You Were Here (September 15, 1975) * Animals (January 23, 1977) * The Wall (November 30, 1979) * The Final Cut (March 23, 1983) * A Momentary Lapse of Reason (September 7, 1987) * The Division Bell (March 30, 1994) Singles * 1967: "Arnold Layne"/"Candy and a Currant Bun" (#20 UK) * 1967: "See Emily Play"/"The Scarecrow" (#6 UK, #134 U.S.) * 1967: "Apples and Oranges "/" Paint Box " * 1968: "It Would Be So Nice "/" Julia Dream" * 1968: "Point Me at the Sky"/"Careful with That Axe, Eugene" Linker: Pink FLoyd Pink Floyd Wikipedia David Gilmour – lead guitar,Solo Guitar and vocals Roger Waters – bass, vocals Syd Barrett – rhythm guitar, lead vocals Bob Klose – lead guitar Rickhard Wright – keyboards, vocals Nick Mason – drums, percussion Endret 4. juli 2007 av macfjott Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Tviler på at det så voldsomt mange her som liker Pink floyd menmen. Vet at det er mange i forumet som liker Pink Floyd, deriblandt meg Endret 27. januar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nå er jeg sikkert utrolig dum, men har marsjerende hammere noen tilknytning til Pink Floyd? Lenke til kommentar
ladybug Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Nå er jeg sikkert utrolig dum, men har marsjerende hammere noen tilknytning til Pink Floyd? Du har kanskje ikke sett Pink Floyd The Wall? Du kan f.eks ta en titt . EDIT: La til link Endret 26. januar 2008 av ladybug Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nope. Vet egentlig ingenting om PF, men jeg ble litt forundra når tråden åpnet med hammere. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg er enorm fan av PF. Så senest i går The Wall Live in Berlin med, av alle personer, min mor, som aldri har likt PF, men som plutselig har fått for seg at Mother er en bra sang ;p Forresten, det bildet må vel være fanmade? Jeg har i hvertfall aldri sett det før. Vet du hvor jeg får tak i det i desktop-størrelse? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Finnes vell allerede en Pink Floyd tråd Pianisten i bandet heter Richard Wright, ikke Rick. Og forresten, det er masse folk på forumet som liker Floyd, Animals Grisen vant som kuleste band-maskot. Sitter akkurat nå og hører på deres live fremføring i Pompeii, Echoes Endret 26. januar 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Pink Floyd mener jeg er blant top 5. beste band noen sinne, og for meg det beste. Jeg fikk Oh By The Way til jul av foreldra mine og har hørt gjennom flere album når jeg ligger å ikke får sove om kveldene, og da er Wish You Were Here et digg album å høre på for å prøve å få litt søvn. Shine on You Crazy Diamond er så genial sang at jeg ikke har ord. Jeg tror jeg kommer til å skrive en albumguide en gang på forumet, må bare ta meg tid og gidde Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Pink Floyd er et av mine yndlingsband. Utrolig avslappene musikk! Fint om noen hadde giddet å lage en albumguide. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ikke alt er avslappende, de har mye "ekle" sanger med mye følelser, energi og psykiske tema. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Finnes vell allerede en Pink Floyd trådPianisten i bandet heter Richard Wright, ikke Rick. Og forresten, det er masse folk på forumet som liker Floyd, Animals Grisen vant som kuleste band-maskot. Sitter akkurat nå og hører på deres live fremføring i Pompeii, Echoes tråden som fantes fra før av er blitt stengt for lenge sia, så no er dette den einaste. pink floyd er uten tvil mitt favoritt band, og syd barrett er kongen! denne tråden må bli bra Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ikke alt er avslappende, de har mye "ekle" sanger med mye følelser, energi og psykiske tema. det er den pink floyd som jeg synes er best. Får frysninger hver gang jeg setter på a saucerful of secrets. Så jævlig ekkel, skummel og vakker sang. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det som er så bra med Pink Floyd er att de virkelig har satt LYDEN i fokus. DTS-CD-er.... SACDer.... DVD-Audio... er jo helt villt. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Selvsagt finnes det masse folk her som liker Pink Floyd! Mitt yndlingsband, uten tvil. Fikk Oh By The Way til jul, beste gaven ever. Har også P*U*L*S*E-dvden. Hva er synes folk er det beste albumet, da? Jeg synes det er vanskelig å velge, står mellom Piper At The Gates of Dawn, Meddle, Dark Side of the Moon, Wish You Were Here og Animals. Pianisten i bandet heter Richard Wright, ikke Rick. Og trommisen heter Nicholas, ikke Nick. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ikke alt er avslappende, de har mye "ekle" sanger med mye følelser, energi og psykiske tema. Det er ingen fasit på hva som er avslappene? Det er som regel opp til personen som hører. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 På tide at vi fikk en slik tråd Pink Floyd er elsk, og vil anbefale all å høre "In the Flesh" og "High Hope". Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) high hopes, må ha fleirtal noken som liker Atom heart mother her? føler at det ikkje er så mange som har noke forhold til det albumet, men etter min meining er det kanskje det best albumet deira. Endret 27. januar 2008 av xersess Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Elsker Atom Heart Mother, sitter faktisk å hører på den nå. Litt spessiel plate, men neimen ikke dårlig. Går glatt inne i top 5 til meg ja trur jeg Er det et album jeg ikke har et spessielt forrhold til så blir det The Piper At the Gates Dawn, skal legge meg å høre gjennom det nå, for å prøve å like den (nok en gang ) Endret 27. januar 2008 av Mr. Fiskum Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Neitakk hadde skrevet en utrolig flott og gjennomført albumguide til PF, men han slettet den, slik han gjorde med alle trådene sine da han plutselig bestemte seg for å slutte med diskusjon.no Veldig egoistisk gjort av han å slette trådene syns jeg da.. On topic: Pink Floyd er blant kremen av kremen innen musikk. Pappa er blodfan og jeg har vokst opp med PF på ørene Endret 28. januar 2008 av Speik Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Echoes er muligens verdens beste sang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå